XXL Nutrition

Deadlift Dorian yates

Bezoekers in dit topic

Crucial

Cool Novice
Lid geworden
29 jan 2016
Berichten
155
Waardering
59
Lengte
1m77
Massa
80kg
Vetpercentage
15%

9:30 legt Dorian uit dat je bij deadlifts de bar de grond niet mag aanraken en zo dus een controlled reps doet.

Wie deadlift er nog zo en wat vind je van deze techniek?
 
Het is dan in elk geval geen deadlift meer.
 
Ik niet. Dit is - op de eerste rep na - geen deadlift want de halter ligt niet 'dood' op de vloer. Dit is meer een soort variant op de romanian deadlift. Moet ie lekker zelf weten verder
 
Oké dit lijkt idd een variant op romanian deadlift.
Zou deze oefening dan beter zijn om massa op te bouwen? Of toch beter DEADliften?
 
Even luisteren vanaf 9:20 daar legt hij uit waarom hij ze op die manier doet.

En voor mij is dit ook meer een RDL variant dan een DL.
 
De voornaamste reden dat Yates hem zo wil uitvoeren is wellicht meer focus op hypertrophy en ook dus time under tension toepassen op deadlifts met een stuk minder gewicht en meer reps.
Zelf zou ik nog altijd voor de deadlift gaan ipv deze variant maar ik kan wel geloven dat het eens een goede burn kan geven als je hem nu en dan eens in je training steekt.
 
Je hoeft niet voor hem te beredeneren, hij geeft in het filmpje zelf de reden. Hij wil de benen niet(minder) er bij betrekken en de target op de rug houden.
 
Hallo, de yates deadlift is een super goede oefening, ik doe hem zelf ook wel eens voor afwisseling. Het is geen deadlift omdat de barbell niet op de grond is. Maar het is een super oefening voor bodybuilders. De spanning is inderdaad zwaarder. Ik merk het in mijn rug, glutes en hamstrings. In plaats van Grip, Rip, Drop, Repeat is het een oefening waarbij de negatieve herhaling veel zwaarder is dan bij de gewone deadlift.
 
Back
Naar boven