MuscleMeat

Deadlift en lichte pijn in traps

Bezoekers in dit topic

CelphTitled

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
16 sep 2014
Berichten
314
Waardering
18
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Hoi,

Wie weet wat er fout gaat in mijn deadlift als ik ongeveer een halfuur na het deadliften pijn in mijn rechter trapezius op schouderblad hoogte voel?

Punten waar ik op let tijdens de deadlift zijn:
Bar op midden voet, gestrekte armen bar grippen door beetje door de knieen te zakken, door de de heupen zakken totdat scheenbeen tegen bar aankomt, chest out en gaan.

Zat woensdag op ongeveer 90% van mn 1RM te deadliften, 140kg. Merkte dat halverwege de bar scheef hing, en sinds die rep vermoed ik dat er iets fout is gegaan.

Is verder geen ernstige pijn maar voor mij toch een teken dat mijn form niet optimaal is...
 
Wat je ook doet, probeer te alle tijden je rug recht te houden tijdens de lift.
Nooit met bolle rug!
Probeer daarnaast eens om je schouderbladen de hele range of motion vast te houden en bij elkaar te houden.
zo houd je tevens je rug in rechte positie
op die manier span je oa je trapezius aan tijdens de deadlift, en kijk eens of dat beter gaat
 
Film jezelf. Je geeft zelf al aan dat je scheef ging, je hebt vervolgens last van alleen je rechterkant. Dit is waarschijnlijk de boosdoener geweest.

Als ik zie dat mensen scheef gaan dan vallen mij meestal een paar dingen op.
-De voeten staan niet hetzelfde (1 meer naar voren/ meer gedraaid etc).
-Mixed grip > er wordt vanuit de gesupineerde arm getild.
-De beginpositie van de stang is scheef
- De persoon houd de stang uberhaubt niet gebalanceerd vast (linker en rechter hand zijn niet even ver van het midden af)

Daarnaast zie je nog weleens dat er een krachtsverschil tussen links/rechts. De persoon zet bijv duidelijk meer kracht met rechts en komt hierdoor dus behoorlijk scheef in zijn lift. Vervolgens moet diegene veel compenseren om weer recht uit te komen.

Veel oefenen en je techniek terugkijken dus ;)
 
Heb de form dmv filmpjes van Rippetoe geleerd en die zegt nergens traps aanspannen? Misschien inderdaad wel handig om het eens op te nemen idd.

Idd wat jij zegt Kixat, gebruik mixed grip als ik dichtbij mijn 1RM kom. Arm in kwestie was die met de palm naar beneden, weet niet of dat gesupineerd is?

Techniek terugkijken zeker goed idee.
 
Back
Naar boven