AndroidHealthClinic

Deadlift en SLD in 1 schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Johny

Contest Winner '04
Elite Member
Foto Contest
15 jaar lid
Lid geworden
28 okt 2002
Berichten
3.400
Waardering
1
De laaste tijd heb ik op dinsdag voor mijn rug een gewone deadlift en op donderdag voor mijn benen squat en stiff legged deadlift.

Het probleem is alleen dat ik op donderdag nog spierpijn heb in mijn onderrug en om dan weer mijn onderrug te belasten met squat en sld is mischien wel wat teveel van het goede.

Ik heb wel veel schema's gezien waarin tussen rug en benen 1 dag rust zit. Maar in veel van die schema's zit wel deadlif+SLD+squat.

Hoe doen jullie dit?
 
Goede vraag, zat ik me ook een beetje af te vragen. De gewone DL zal ik evt. ook gaan doen (ben nog met mijn schema bezig voor komende weken) maar dan op benendag.

Tot nog toe deed ik alleen de Stiff-legged DL (of SLSBDL-Romanian DL).
Voor mijn rug doe ik overigens een goodmorning, seated db row (trekken aan zo'n pulley) en assisted chin-up. Geen DL dus omdat ik dat een combi-been/rug oef vind.

Espi
 
Ìk doe nu maandag sq / rdl (schijnt minder je rug te belasten) en dan donderdag of vrijdag DL, dat werkt net :)
 
ik pak een gewone deadlift bij mijn rug en een squat bij mijn benen.

Nu trouwens alleen hacksquat.
Doe nooit deadlift en squat op 1 dag. Het is me veel te uitputtend. Ik voel gewoon dat ik overtrain. Trillende benen naderhand etc. Het lijkt wel lekker. Je weet dat je hard getraind hebt, maar je zit zwaar in een catabole fase. Zo erg dat je het gewoon aan je lichaam merkt.
 
Squat en Dl op een dag is zeker erg zwaar ja. Maar ik bedoel in 1 week een SLD en een DL (dus DL voor de rug op dinsdag en SLD voor je hams op donderdag).

Is dit niet te zwaar voor je onderrug?
 
kan wel. ik doe het ook zo en werkt gewoon goed. Je moet niet vergeten dat je met de SLD meer nadruk legt op je hams dan op je onderrug.
 
Originally posted by KaLe
Je moet niet vergeten dat je met de SLD meer nadruk legt op je hams dan op je onderrug.

Oja ? is dat zo

Op het moment dat je heup maximaal gekanteld is gaat de beweging over naar je onderrug. Dus zeg maar vanaf het punt dat je met RDL stopt word het eenenal onderrug
 
Ik doe dinsdag RDL voor de hamstrings en vrijdag 'normale' deadlifts voor de rug, maar ik heb er verder geen last van.
 
Originally posted by 3XL


Oja ? is dat zo

Op het moment dat je heup maximaal gekanteld is gaat de beweging over naar je onderrug. Dus zeg maar vanaf het punt dat je met RDL stopt word het eenenal onderrug

ja dat weet ik wel. maar als ik em uitvoer voel ik toch echt meer me hams. onderrug voelik natuurlijk ook, maar niet zo erg als me hams
 
Kan iemand me vertellen of de DL moeilijker is dan de SLDL of de SLSB/Romanian DL?
I ga de SLDL zoals gebruikelijk op woensdag doen, maar doe vrijdag voor het eerst de DL in combinatie met de chin-up oefening. (DL is toch voor onderrug en chinnen voor bovenrug & schouders?)

Espi, bezig met nieuw schema (3 spiergroepen, 3 dagen trainen, afwisselende intensiteit)
 
Je moet DL niet als een oef voor 1 klein groepje zien, bijna heel je lichaam moet werken tijdens een goed uitgevoerde DL.
Dus niet alleen onderrug maar erectors, trapezius, buik, benen onderarmen, hamstrings enga zo maar door.
Bij een sumo haal je de druk eenbeetje van de onderrug af en gaan je benen iets meer werk verichten.
 
Ow.. ik doe de squat sumo-sT, maar hoef waarschijnlijk de DL niet zo te doen, weet ik eig. nog niet.
Overigens kan ik geen videootje van de DL vinden bij Exrx.net! Bij welke spiergroep is ie ingedeeld?

Espi
 
Meestal rug of benen. Sumo is bewezen om 20% minder last op de onderrug/errectors te leggen.
 
Back
Naar boven