Fitness Seller

Deadlift - filmpje, graag jullie mening! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat je de bar actiever naar jezelf moet trekken. Eddie Hall heeft onlangs een filmpje gemaakt van deadlift form en als iemand kan deadliften, is hij het wel. Kan je eens bekijken.

Wat ik zo direct denk te verbeteren:
- Actiever naar jezelf trekken (de bar)
- Voeten recht naar voor, ze staan nu wat schuin denk ik.
- Je nek recht houden, in het verlengde van je rug
 
Ik denk dat je de bar actiever naar jezelf moet trekken. Eddie Hall heeft onlangs een filmpje gemaakt van deadlift form en als iemand kan deadliften, is hij het wel. Kan je eens bekijken.

Wat ik zo direct denk te verbeteren:
- Actiever naar jezelf trekken (de bar)
- Voeten recht naar voor, ze staan nu wat schuin denk ik.
- Je nek recht houden, in het verlengde van je rug

Super :thumb: bedankt voor je tips.
 
Rug ziet er mooi recht uit in beginpositie, wel eens met neutrale nek opmerking van hierboven. Paar puntjes die ik zo zie:
  • Beginpositie kont iets verder naar achter en rug iets meer horizontaal, je knieen hoeven niet voorbij je armen/elleboogholtes te komen
  • Extensie knieen en heupen tegelijkertijd inzetten en eindigen, nu zijn het twee stappen waarbij je heupen eerst omhoog schieten en je er een soort van SLDL van maakt.
  • Je hebt een beetje zachte lockout, met name in de knieen.
  • Ik heb geleerd iedere rep opnieuw te setuppen, er in ieder geval geen touch & go van te maken.
Let er ook op dat als je met schijven lager dan 20kg ook een lagere beginpositie hebt, omdat de schijven een kleinere diameter hebben dan de standaard 45cm. Dan moet je misschien vanaf blocks gaan trekken om te compenseren.

Ik heb zelf veel gehad aan onderstaande video van Alan Thrall, setup wordt beschreven vanaf 3:09.

 
Ik denk dat je de bar actiever naar jezelf moet trekken. Eddie Hall heeft onlangs een filmpje gemaakt van deadlift form en als iemand kan deadliften, is hij het wel. Kan je eens bekijken.

Wat ik zo direct denk te verbeteren:
- Actiever naar jezelf trekken (de bar)
- Voeten recht naar voor, ze staan nu wat schuin denk ik.
- Je nek recht houden, in het verlengde van je rug
Eddie Hall kan heel goed deadliften, maar ik zijn tutorial is voor nieuwe lifters ongeschikt. De bar heen en weer rollen is echt een big nono, die moet gewoon stil liggen. De 5 step deadlift van hierboven is vele malen beter.
 
Rug ziet er mooi recht uit in beginpositie, wel eens met neutrale nek opmerking van hierboven. Paar puntjes die ik zo zie:
  • Beginpositie kont iets verder naar achter en rug iets meer horizontaal, je knieen hoeven niet voorbij je armen/elleboogholtes te komen
  • Extensie knieen en heupen tegelijkertijd inzetten en eindigen, nu zijn het twee stappen waarbij je heupen eerst omhoog schieten en je er een soort van SLDL van maakt.
  • Je hebt een beetje zachte lockout, met name in de knieen.
  • Ik heb geleerd iedere rep opnieuw te setuppen, er in ieder geval geen touch & go van te maken.
Let er ook op dat als je met schijven lager dan 20kg ook een lagere beginpositie hebt, omdat de schijven een kleinere diameter hebben dan de standaard 45cm. Dan moet je misschien vanaf blocks gaan trekken om te compenseren.

Ik heb zelf veel gehad aan onderstaande video van Alan Thrall, setup wordt beschreven vanaf 3:09.


Heel duidelijk filmpje. Bedankt voor je advies! :thumbs:
 
Eddie Hall kan heel goed deadliften, maar ik zijn tutorial is voor nieuwe lifters ongeschikt. De bar heen en weer rollen is echt een big nono, die moet gewoon stil liggen. De 5 step deadlift van hierboven is vele malen beter.
Dat zal helpen voor zijn eigen, maar in zijn laatste tutorial zei hij vgm een inch van de bar en je haartjes van je schenen tot aan de bar. Hij praat niet echt over rollen enzo
 
Eddie Hall kan heel goed deadliften, maar ik zijn tutorial is voor nieuwe lifters ongeschikt. De bar heen en weer rollen is echt een big nono, die moet gewoon stil liggen. De 5 step deadlift van hierboven is vele malen beter.

De instructeur van de sportschool doet zelf ook powerliften en die gaf inderdaad ook aan dat ik absoluut niet met de bar moest rollen.
 
vanaf 4:30 ongeveer
 
Dat zal helpen voor zijn eigen, maar in zijn laatste tutorial zei hij vgm een inch van de bar en je haartjes van je schenen tot aan de bar. Hij praat niet echt over rollen enzo
Op 5:23 rolt ie de bar gewoon op en neer. Als ie zijn voeten goed neerzet hoeft hij ook niet meer te rollen. Nou gebruiken extreem zware strongmen wel vaker het rollen van de barbell bij het deadliften en kan het ze helpen om in een betere positie te komen, maar voor de average joe is dit echt niet nodig.

De instructeur van de sportschool doet zelf ook powerliften en die gaf inderdaad ook aan dat ik absoluut niet met de bar moest rollen.
Bij powerlifting mag de barbell in wedstrijden ook echt niet bewegen anders is het een foute lift en je leert beter de vorm aan als hij stil ligt.
 
Hij kan vooral heel zwaar deadliften, niet perse goed.
Goed is een relatief begrip. Voor zijn lichaamsbouw en doelen werkt het prima voor hem om zulke gewichten op te kunnen tillen.
 
Maar dan wel volgens sm regels en niet volgens pl regels, maar dat gaf jezelf ook al aan.
 
- Je nek recht houden, in het verlengde van je rug
Hierover verschillen zelfs de experts van mening. De nekwervels zijn onbelast, dus recht voor je uit kijken op het moment dat je de bar van de grond trekt kan op zich geen kwaad mits je houding verder correct is.
 
Kan je experts bij naam noemen die er zo over denken?
 
Kan je experts bij naam noemen die er zo over denken?
Ik zag zo'n competitie lifter bij Juji & Tom die zei dat je je kin naar boven moet doen...
 
vanaf 4:30 ongeveer

Vanaf 11:45 zegt Eddie Hall dat de deadlift tot net boven je knieën genoeg is en dat de laatste 'knik' met je heupen niet altijd noodzakelijk is.
Begrijp ik het nou verkeerd of ben ik gek aan het worden ???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven