XXL Nutrition

Deadlift - filmpje, graag jullie mening!

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanaf 11:45 zegt Eddie Hall dat de deadlift tot net boven je knieën genoeg is en dat de laatste 'knik' met je heupen niet altijd noodzakelijk is.
Begrijp ik het nou verkeerd of ben ik gek aan het worden ???
Je begrijpt het goed, maar dat kun je gewoon negeren verder. De lockout hoort ook gewoon bij de beweging.
 
Vanaf 11:45 zegt Eddie Hall dat de deadlift tot net boven je knieën genoeg is en dat de laatste 'knik' met je heupen niet altijd noodzakelijk is.
Begrijp ik het nou verkeerd of ben ik gek aan het worden ???

Je begrijpt het goed, maar dat kun je gewoon negeren verder. De lockout hoort ook gewoon bij de beweging.

Dit heb ik ook nog nooit eerder gehoord. Gewoon heupen en knieën locken. Overextensie is niet wenselijk, waarbij je je heupen naar voren gooit en je schouders achter je heupen eindigen. Maar dat doe je zo te zien ook niet.
 
Op 5:23 rolt ie de bar gewoon op en neer. Als ie zijn voeten goed neerzet hoeft hij ook niet meer te rollen. Nou gebruiken extreem zware strongmen wel vaker het rollen van de barbell bij het deadliften en kan het ze helpen om in een betere positie te komen, maar voor de average joe is dit echt niet nodig.


Bij powerlifting mag de barbell in wedstrijden ook echt niet bewegen anders is het een foute lift
en je leert beter de vorm aan als hij stil ligt.
Onzin.
 
Een tip, deadlift met meer gewicht als je je techniek wilt laten checken. Deadliften met 40 kg kan zelfs een meisje van 12 nog. Met die 10 kg schijven ligt de barbell ten eerste te laag. Met welk gewicht kun je 5 reps maken? Film dat en dan krijg je betere feedback.
 
Een tip, deadlift met meer gewicht als je je techniek wilt laten checken. Deadliften met 40 kg kan zelfs een meisje van 12 nog. Met die 10 kg schijven ligt de barbell ten eerste te laag. Met welk gewicht kun je 5 reps maken? Film dat en dan krijg je betere feedback.

Ik snap dat het te weinig gewicht was maar het ging mij meer om de basistechniek en of dat wel goed zit.
Binnenkort zal ik een 2e filmpje posten :thumb:
 
Slotje please.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven