Fitness Seller

Deadlift form check (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

crashcool

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
29 jul 2012
Berichten
1.498
Waardering
45
Lengte
1m94
Hallo allemaal,

Heb met me deadlift en probleem krijg me rug niet 100 procent recht.

En heb geen idee hoe ik deze kan verbeteren al meerdere films bekeken.

Op het filmpje doe ik de deadlift met 60 kilo.

http://www.youtube.com/watch?v=lZXkwnbYFJA

Alle hulp is welkom.

Bij voorbad dank.
 
je wil soms in het filmpje nog wel eens de barbell te ver voor je laten hangen.
En je knieën pas buigen als de barbell erlangs is geweest anders moet ie over je knieën
 
Zeker bij die laatste rep laat je heel erg je torso hangen, meer leiden met je borst
 
Je gaat ook veel te veel eerst alleen met je heupen omhoog aka "shooting the hips". schouders en heupen moeten tegelijk omhoog gaan ,niet eerst de heupen.
 
Weet wat je bedoelt maar ben helaas niet flexibel genoeg om eerst de barbbell over me knieën te krijgen.

Zie nu inderdaad ook dat me torso was hangt en vooral aan het einde.

Ook ga ik volgende ronde kijken om heup en rug te gelijk te laten liften
 
Filmpje ziet er inderdaad goed uit. Ga het voor me volgende deadlift dag nog en paar x bekijken en kijken oud het dan beter gaat zal het dan ook weer filmen en hier posten.
 
het lijkt juist alsof je 'm vastpakt om te pushen inplaats van te trekken.
Zoek eens op youtube naar filmpje van marc rippetoe over push en pull grip, heeft mij veel geholpen. ik stijg nu sneller en meer in gewicht met DL.
 
Meer met je benen zakken in het begin, en dan tegelijk omhoog komen. En die stomme muziek uitzetten.
 
Meer met je benen zakken in het begin, en dan tegelijk omhoog komen. En die stomme muziek uitzetten.

Sorry voor de muziek niet iedereen houd van jan smit.

Ga volgende training op me benen letten
 
Laatst bewerkt:
Bump

[Link niet meer beschikbaar]

willen jullie is kijken naar me techniek of het al beter is?

Karma voor alle hulp;)
 
Schouders iets voor de bar houden.

Je leid niet met je borst, meer je borst er in drukken in het begin
 
dank jullie wel ga er de volgende deadlift ronde opletten.
 
doe je schoenen uit, in begin positie kont naar achter borst naar voren en tegelijkertijd omhoog komen, niet eerst je rug of eerst je kont.als je op de top bent de bar laten zakken doormiddel van je rug alleen en als je bij je knieeen komt door je benen zakken ook.
 
doe je schoenen uit, in begin positie kont naar achter borst naar voren en tegelijkertijd omhoog komen, niet eerst je rug of eerst je kont.als je op de top bent de bar laten zakken doormiddel van je rug alleen en als je bij je knieeen komt door je benen zakken ook.

wat hij zegt.

Probeer ook eens je rug hol te maken in plaats van recht. Als je lift trekt het geheel namelijk weer recht, waardoor je niet met bolle rug trekt. Verder heb je in je tweede filmpje de bar al dichter tegen je schenen aan. Dit is goed, probeer de bar boven je middenvoetsbeentjes te hebben, niet richting je tenen. Schoenen uit hoeft niet perse, hoewel ik het persoonlijk ook fijner vind liften.

Holle rug, borst vooruit. Als je dat laat zien in het volgende filmpje ben je al goed bezig.
 
Net weer getraind en deadlift gedaan.

Krijg alleen me rug niet hol in die houding en dan me borst vooruit wil ook niet lukken. Heb meerdere sets geprobeerd.

[Link niet meer beschikbaar]

Ga van de week nog of proberen en dan gewoon zonder gewicht want me techniek moet gewoon beter.
 
Naarmate je setje vordert bolt je rug wat..
De eerste 2 reps van je recent filmpje waren vrij goed.

Wel zie ik dat je bij elk filmpje je rug wat betert, miss moeten je hamstrings nog wat gestretcht worden, en zou het instructie filmpje van mark rippetoe belijken, how to set-up a deadlift, bij mij hielp het "lift your chest gedeelte", zo holt je rug vanzelf.

http://www.youtube.com/#/watch?v=Syt7A23YnpA&desktop_uri=/watch?v=Syt7A23YnpA&gl=NL
 
Dank je merk inderdaad dat het wat beter is al. Ga bij de volgende ronde het stukje van chest up is meer proberen inplaats van eerst me rug hol te krijgen. En zou inderdaad goed kunnen dat mijn hamstrings niet flexibel genoeg zijn. Ben nooit lenig geweest dus.
 
Back
Naar boven