AndroidHealthClinic

Deadlift form check

Bezoekers in dit topic

Zo net weer deadlift in me training gehad ging naar mijn idee beter graag weer jullie mening

[Link niet meer beschikbaar]
 
Minder snel door je knieën gaan op de terugweg, nu wil je steeds je knieën raken.
 
Ja klopt zou inderdaad beter zijn maar dan moet ik verder door me rug en komt deze bol te staan.
 
Ja klopt zou inderdaad beter zijn maar dan moet ik verder door me rug en komt deze bol te staan.

Idd wat later door je knieën beginnen gaan, pas wanneer de barbell op kniehoogte is. Hierdoor zal je ook meer je rug gebruiken en trainen. Als je rug dan bolt zul je wat moeten minderen in gewicht en werken op techniek.
 
Idd wat later door je knieën beginnen gaan, pas wanneer de barbell op kniehoogte is. Hierdoor zal je ook meer je rug gebruiken en trainen. Als je rug dan bolt zul je wat moeten minderen in gewicht en werken op techniek.

Vooral hamstrings stretchen lijkt me.
 
Ga eens oefenen zonder gewicht erop zodat je eerst je techniek goed onder de knie hebt, want op deze manier verder gaan is vragen om blessures.

Wat wil helpen om je rug boller te krijgen en je borst meer vooruit, is om je kont/heupen zo ver mogelijk naar achter te zetten en je schouders naar achter trekken. Alsof er een touw tussen je schouders en je kont zit die je zo strak mogelijk aantrekt.

Je zou ook je reps sneller achter elkaar kunnen doen (zonder pauze) zodat je constante spanning op je spieren hebt wat je spiergroei bevorderd.

Daarnaast veel filmpjes kijken en de oefening naast een spiegel doen zodat je direct kan zien wat je doet. Succes!
 
Rug is nog bol. Ook hier: stretch hamstrings
 
Check vooral je form niet in een spiegel door zijwaarts te kijken, schiet het gegarandeerd in je nek. Je mag wel iets verder zakken met je benen, je armen goed strak en dan eerst met je benen omhoog komen, de eerste lift moet je met je benen doen dat scheel gigantisch in wat je straks kunt liften. Je moet aan het eind ook meer naar achteren met je schouders echt even locken als het ware en je onderrug goed aanspannen.
 
Check vooral je form niet in een spiegel door zijwaarts te kijken, schiet het gegarandeerd in je nek. Je mag wel iets verder zakken met je benen, je armen goed strak en dan eerst met je benen omhoog komen, de eerste lift moet je met je benen doen dat scheel gigantisch in wat je straks kunt liften. Je moet aan het eind ook meer naar achteren met je schouders echt even locken als het ware en je onderrug goed aanspannen.

Was ook niet van plan in en spiegel te kijken heb er ook geen in me schuur. Film elke set en kijk na me set naar me form.
Zal volgende ronde is goed opletten kijken of ik n nog dieper kan met me benen en op het locken letten.

Ook proberen bij meer gaande bewegen om eerst me rug vergenoeg te laten zakken en daarna pas me knieën te buigen.
 
Check vooral je form niet in een spiegel door zijwaarts te kijken, schiet het gegarandeerd in je nek. Je mag wel iets verder zakken met je benen, je armen goed strak en dan eerst met je benen omhoog komen, de eerste lift moet je met je benen doen dat scheel gigantisch in wat je straks kunt liften. Je moet aan het eind ook meer naar achteren met je schouders echt even locken als het ware en je onderrug goed aanspannen.
In de spiegel kijken kan imo geen kwaad, als je het maar zonder gewicht doet om je techniek te oefenen/controleren. Als je (veel) gewicht gebruikt hoor je idd geen spiegel te gebruiken omdat je je techniek al onder controle zou moeten hebben.
 
Ja oké op die manier kan het wel maar dacht eerst ook dat je gewoon bedoelde ook het tijdens je sets te doen. Is wel iets wat ik binnen en paar keer kan doen.
 
Barbell moet echt langs je scheenbeen schuren, je schenen moeten rood worden ervan :D. Barbell altijd tegen je benen laten glijden
 
Ga vanavond nog paar setjes oefenen en kijken of het lukt wel zonder gewicht en enkel op techniek.

@jespeeer,

Zal kijken hoe rood ik me schenen krijg!
 
Vandaag toch maar deadlift erbij gepakt licht gewicht.

[Link niet meer beschikbaar]

Laatste reps was form wel minder zag ik
 
Enkele tips wat mij betreft.

Doe platte schoenen aan.
Werk aan je flexibiliteit vooraleer je echt zwaarder gaat.
Let op de positie van je nek, die is vrij tot zeer slecht op dit moment. Je wil 'n neutrale positie behouden tot je ruggenwervels. Kijk hier eens naar om te zien wat ik bedoel : http://www.youtube.com/watch?v=IKkG7gbbyYE
Ook tijdelijk om met je flexibiliteit te helpen je gewichten wat hoger positioneren, aangezien de gewichten aan je stang waarschijnlijk maar 10 of 15kg platen zijn, moet je nu van veel dieper komen dan wanneer je standaard 20's gebruikt.
Leg iets onder je gewichten, zoals 'n plaat op zijn platte kant of iets dergelijks zodat je van minder diep moet komen.
 
niet proberen je rug hol te trekken maar ipv dat je buik vol aanspannen. Als je buik aangespannen is dan kan je rug niet bol.
 
Maar vraagje. Hoe moeten je voeten naar staan bij de bar? Ik heb al gelezen met je tenen onder de bar, met je schenen tegen de bar. Wat is nu de juiste positie?
 
Weer allemaal bedankt voor de hulp!

Ga vrijdag weer deadlift doen en alle tips weer proberen uit te voeren.
 
Maar vraagje. Hoe moeten je voeten naar staan bij de bar? Ik heb al gelezen met je tenen onder de bar, met je schenen tegen de bar. Wat is nu de juiste positie?

stang tegen je schenen, waar dit precies is boven je voet kan per persoon veschillen.
 
Back
Naar boven