AndroidHealthClinic

deadlift formcheck (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dat zal vast hoor, maar strict genomen mag je het dan eigenlijk geen echte deadlift noemen.

De baar dient volledig inert te zijn (dood gewicht) voordat je hem weer los trekt van de vloer.
Touch-n-Go deadlifts hebben naast dead stop deadlifts ook hun plaats naar mijn mening en zijn een prima manier om kracht en massa te bouwen en dan bedoel ik niet de bekende stuiteraars. Dead stop deadlifts laten je iedere rep onderin spanning genereren en dat is een belangrijke skill om te oefenen, zeker voor iemand die competitief lift.
 
Bedankt allemaal, ik ga morgen jullie tips zeker meenemen in mijn training!
 
Best oke hoor!

Alleen het lijkt of je bij je afzet je gewicht meer op je tenen zet(daarom schiet je heup ook beetje omhoog).

Push the world away met je benen en trek de stang naar je toe gedurende de hele beweging.

Dat zal vast hoor, maar strict genomen mag je het dan eigenlijk geen echte deadlift noemen.

De baar dient volledig inert te zijn (dood gewicht) voordat je hem weer los trekt van de vloer.

What about de (ontbrekende)scapulaire retractie? Vinden jullie dit nodig of niet bij de DL?
 
What about de (ontbrekende)scapulaire retractie? Vinden jullie dit nodig of niet bij de DL?

Ik heb ooit van een (toen) bekende strongman/PL'r geleerd de deadlift te starten met je schouderbladen naar elkaar te trekken dus wat mij betreft , prima!



Dit, de rest regelt zich vanzelf, min of meer dan....

Denk dat depressie juist iets is wat bij voldoende gewicht vanzelf gaat en waar je dus niet bewust op aan hoeft te stur
 
Borst meer omhoog laten komen, wellicht heupen wat lager laten zakken

EigenWereld Fallingout ProudPizza Natty87

zie het nu pas sorry.

zoals eerder al gezegd, je lichaam meer achter de stang brengen.
probeer nadat je braced zo ver mogelijk naar achter en beneden te zitten ( en dus borst zoveel mogelijk omhoog) todat je voelt dat je niet verder kan zonder je brace te verliezen en dan trekken.
 
Back
Naar boven