XXL Nutrition

Deadlift hitching

Bezoekers in dit topic

chrisk

Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
20.322
Waardering
11.348
Wat is eigenlijk de oorzaak/fout waardoor je een deadlift gaat hitchen? Een bepaald zwak punt of iets van techniek dat verbeterd kan worden?
 
Wat is eigenlijk de oorzaak/fout waardoor je een deadlift gaat hitchen? Een bepaald zwak punt of iets van techniek dat verbeterd kan worden?

Het gewicht is gewoon te zwaar voor je om de reguliere vorm te handhaven.

Smokkelen, "Body English" momentum creëren of hoe je het ook wilt noemen.
 
Het gewicht is gewoon te zwaar voor je om de reguliere vorm te handhaven.

Smokkelen, "Body English" momentum creëren of hoe je het ook wilt noemen.
Hmhm maar is het indicatief van een specifieke zwakte waardoor je de vorm niet kon handhaven en waar je dan gericht met oefeningen aan kunt werken?

Ik bedoel niet zo zeer dat je er ook echt momentum mee creëert, maar wel dat je net voorbij je knieën achterover moet leunen dan jezelf aan de stang weer in positie trekt en dan pas de lockout afmaakt.

Is het dan mis gegaan door te weinig beenkracht en snelheid, of door je rug niet recht te kunnen houden, of iets anders, of is dat niet te zeggen puur a.h.v. het resulterende hitching?
 
Hmhm maar is het indicatief van een specifieke zwakte waardoor je de vorm niet kon handhaven en waar je dan gericht met oefeningen aan kunt werken?

Is het dan mis gegaan door te weinig beenkracht en snelheid, of door je rug niet recht te kunnen houden, of iets anders, of is dat niet te zeggen puur a.h.v. het resulterende hitching?

In principe mis je kracht in het bovenste gedeelte van de beweging.
Musculair gezien kan het een kracht en/of activatie onvermogen zijn van de glutes,


Ik bedoel niet zo zeer dat je er ook echt momentum mee creëert, maar wel dat je net voorbij je knieën achterover moet leunen dan jezelf aan de stang weer in positie trekt en dan pas de lockout afmaakt.

Dat IS een vorm van momentum creëren...
 
Ik bedoel niet zo zeer dat je er ook echt momentum mee creëert, maar wel dat je net voorbij je knieën achterover moet leunen dan jezelf aan de stang weer in positie trekt en dan pas de lockout afmaakt.

Wat Harpep zegt + je zorgt voor een biomechanisch gunstiger verloop door je zwaartepunt te verleggen waardoor je bijv. ook meer kracht uit de benen kunt halen.
 
Wat is hitchen?
 
Wat is eigenlijk de oorzaak/fout waardoor je een deadlift gaat hitchen? Een bepaald zwak punt of iets van techniek dat verbeterd kan worden?
Te zwaar/ (te) groot ego/ onvoldoende zelfbeheersing. In Baarn e.o. waren/ zijn ze er berucht door geworden. Kreeg bij het zien van dergelijke filmpjes pijn in de rug.
 
Te zwaar/ (te) groot ego/ onvoldoende zelfbeheersing. In Baarn e.o. waren/ zijn ze er berucht door geworden. Kreeg bij het zien van dergelijke filmpjes pijn in de rug.
Ja bij strongman telt m'n deadlift PR tenminste :treuren:

Ik vind het zolang het zonder op en neer wiebelen gedaan wordt wel bruut, doet me denken aan een extreem zware second knee bend voor cleans, maar moet wel erkennen dat het gewoon krom is
 
Back
Naar boven