AndroidHealthClinic

deadlift.. hoe het beste in je training te doen

Bezoekers in dit topic

J070

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 sep 2010
Berichten
94
Waardering
3
Lengte
1m81
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Hoi,

Kom erachter dat sinds ik echt zwaarder ben gaan dl-en ik dit alleen nog maar als laatste oefening in mijn training kan toepassen.
Ik train benen samen met schouder en hoe ik ook probeer af te wisselen; als ik dl ook maar iets naar voren haal, ik doen geen enkele oefening daarna meer op 100%.
Gewoon omdat de kracht uit mijn armen en vanuit mijn onderrug dan echt 0 is. Zelfs gewichten op een barbell hangen wordt al zwaar.

Nu kan je zeggen; laat hem dan aan het eind, maar aan de andere kant, door het steeds als laatste te doen, heb ik het idee dat ik er geen progressie meer in kan krijgen.

Maw. jullie tips zijn zeer welkom;
- moet ik benen een aparte dag maken om te trainen?
- gewoon accepteren wat het is en als laatste blijven doen?
- hoe doen jullie dit?
 
Ik heb maandag aparte benen dag.

Sommige doen deadlift bij rug en sommige bij benen.

Normaal doe ik hem bij benen maar soms ook bij rug.
 
Er is niks mis mee om dl als laatste oef te doen. Ik snap je verhaal niet van benen samen met schouder trainen. Dl is niet echt een schouder oefening. Ik zou de dl opnemen in je rugtraining en so wie so benen op een aparte dag trainen.
 
nee, ik weet dat dat twee hele aparte spiergroepen zijn, maar in mijn schema train ik benen op dezelfde dag als schouders.
 
Ik doe deadlift als eerste en het beinvloedt de rest van m'n training niet heel erg, behalve bij een heel hoog volume.
 
Ik deadlift op m'n rug dag en doe hem als eerste oefening. Je bent uiteraard wel zwakker in de rugoefeningen erna, maar het is zeker niet zo dat ik niets meer getild krijg. Ik vind de deadlift de belangrijkste oefening, dus die wil ik zo goed en zo zwaar mogelijk kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
De volgorde tijdens een training en in de week, zou je primair moeten laten afhangen van je trainingsdoel. Ga je voor overall spieruithoudingsvermogen, dan is het combineren van zware compounds (squatten, deadliften etc) in 1 training verdedigbaar. Mik je op maximmaalkracht per oefening, dan is het serieschakelen van compounds geen goed compromis.
 
Doe zelf DL op aparte rugdag en als eerste oefening. Vind het heerlijk om alles te geven tijdens mijn DL, als ik hem als laatst zou doen denk ik niet dat ik hetzelfde aantal kilo's kan pakken als nu.

Zowieso genoeg rust tussen je benen en rugdag.
 
Back
Naar boven