XXL Nutrition

Deadlift ik goed. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

luppie

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
15 jul 2004
Berichten
12.344
Waardering
3
Ik let nu heel goed op mijn techniek.
Doe om de 3 dagen 2 varianten Rdl
en de normale deadlift vanaf de grond.
Rdl doe ik met iets hogere reps en wat minder gewicht 10x 8x 6x
En de normale deads zwaar 3/4x6. zelfde gewicht wat ik max 6 keer kan pakken.

Nu heb ik 2 deadlift trainingen gehad en heb nu dus
alleen spierpijn in mijn kont serieus alleen mijn bil spieren
en lichterlijk mijn hams, Ik kan geen filpje maken hoe ik het doe.
Maar aangezien waar ik spierpijn heb doe ik het dan goed ?
 
Volgens mij wordt door veel mensen aangeraden als je je kont wil trainen je ook moet deadliften, dus het lijkt mij dat je het wel goed doet hoor.
 
dit is moeilijk om te beoordelen natuurlijk omdat je hams en onderrug etc voor zouden kunnen lopen en dat je daar dus geen spierpijn hebt. Dus we kunnen niet je uitvoering bekritiseren aan de hand waar je spierpijn hebt
 
Ahha okee zal tog proberen een filpje te posten als ik mijn nieuwe foon heb duurt wel ff maar laat wel iemand in de gym een uitvoering van 6 reps met moeite filmen.
 
Je moet ook niet teveel deadliften. Dat kunnen veel mensen niet aan qua herstel.
 
Je moet ook niet teveel deadliften. Dat kunnen veel mensen niet aan qua herstel.

Wat is veel ??
Ik doe 1 herstel taining licht maar tog de laatste 6 redelijk zwaar (opbouwen naar max)
1 training zwaar 3x6
 
Wat veel is moet je zelf uitmaken.:)
 
Ik ben na 1x5 helemaal kapot en buiten adem. Ik snap echt niet hoe sommige 3x5 volhouden.
 
Ik ben na 1x5 helemaal kapot en buiten adem. Ik snap echt niet hoe sommige 3x5 volhouden.

conditie ?
ik ben ook wel buiten adem maar die er gewoon nog 2 of 3

en als ik sterretjes begin te zien kap ik anders ga ik van mijn sokken
 
Mijn conditie is wel aardig, maar deadliften vraagt echt ongelofelijk veel van je lichaam. Dat zie je ook bij olympische powerlifters, die zijn na 1rm helemaal buitenadem omdat ze gewoon alles geven wat ze in zich hebben. Maar goed, belangrijkste waar ik altijd op let is dat ik bij het deadliften mijn kont naar achter gooi, mijn rug een beetje hol houd, en goed door mijn benen ga.
 
Mijn conditie is wel aardig, maar deadliften vraagt echt ongelofelijk veel van je lichaam. Dat zie je ook bij olympische powerlifters, die zijn na 1rm helemaal buitenadem omdat ze gewoon alles geven wat ze in zich hebben. Maar goed, belangrijkste waar ik altijd op let is dat ik bij het deadliften mijn kont naar achter gooi, mijn rug een beetje hol houd, en goed door mijn benen ga.

Persoonkijhk vind ik squaten (full) zwaarder,
Half squats begin ik niet aan.

1 setje max zou ik ook wel kapot zijn denk ik.
Ik doe wat ik max 3keer kan halen ALS IK 20KG zwaarder ga lukt het me ook maar 1x6
 
Vind squaten ook zwaarder dan deadlifts, maar deadlifts te kort op elkaar breken echt op en dat heb ik met squat weer minder.. Hou zelf deadlift 1x per week als gemiddelt. Daarnaast kan je heus wel 1x per week een variatie erbij doen als je niet telkens zwaar gaat.
 
Back
Naar boven