XXL Nutrition

Deadlift is 2x zoveel als bench? Is dat normaal?

Bezoekers in dit topic

jimlet

Novice
Lid geworden
11 sep 2022
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
71kg
Vetpercentage
23%
Hoi allemaal, ik zit nu ongeveer 2 maanden te trainen en nu ervaar ik een groot probleem met mijn borstkas. Ik ben namelijk heel zwak bij de borstkas oefeningen, ik kan misschien amper 85kg voor 1 rep op een incline bench. Ondertussen schat ik mijn huidige deadlift PR op 170kg, dus snap niet goed waarom mijn bench er niet op voorruit gaat. Ik was gestart met een HIT programma en ik ga overal op voorruit, behalve bij de borstkas oefeningen. Mijn dumbbell shoulder press is zelf beter dan mijn incline dumbbell press en volgens mij is dat wel heel apart.

Mijn chest oefeningen zien er ongeveer zo uit, mits het mogelijk is i.v.m. een drukke fitness:
  • Incline barbell press
    • 50kg 1x12
    • 60kg 1x10
    • 70kg 1x8
    • 75kg 1x6
  • Machine seated press
    • 62kg 1x12
    • 70kg 1x6-8
  • Incline dumbbel press
    • 24kg 1x10
    • 26kg 1x8
  • Cable crossover
    • 1 set voor 8-10 reps
Is er wat mis met mijn borstkas oefeningen? HIT heeft tot hier aan toe voor mij gewerkt, dus wil het niet zo snel opgeven, maar vind het jammer dat ik nog lang geen 100kg kan benchen terwijl ik dat wel zou moeten kunnen vergeleken met mijn DL. Zou meer volume bij borstkas oefening een oplossing zijn? Zou ik 5x5 gebruiken voor de bench?

Stats:
172cm
72kg
 
Ja, dat is normaal. Vaak zul je eerder 200kg kunnen deadliften, dan 100kg kunnen drukken
 
5x5 is leuk om krachtgericht te trainen, volgende stap 5x3 etc.
in 2 maanden trainen zulke progressie als manneke van 1.72m en 72kg ?
 
Je traint pas 2 maanden dus waarmaak het je druk over?

Trouwens aardige gewichten voor iemand met jouw stats die pas 2 maanden bezig is
 
Back
Naar boven