Fitness Seller

Deadlift - knieen steeds kapot

Bezoekers in dit topic

Hans_i

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
16 sep 2016
Berichten
2.402
Waardering
2.131
Lengte
1m91
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Ik gebruik al een tijdje deadliftsokken om ervoor te zorgen dat mijn schenen niet steeds bloeden tijdens het deadliften. Dit werkt goed. Nog wel geschaafd, maar bloedt niet meer :).

Maar nu het volgende, als ik de bar laat zakken langs mijn lichaam schaaf ik 9/10 keer mijn knie kapot. Niet echt hygiënisch en ik ben een mietje, dus doet pijn. Ik had bedacht dat kneesleeves misschien zouden kunnen helpen?

Alle tips zijn welkom.
 
Check je techniek. Post eens een deadlift van jou
 
Eerst heupen buigen tot de bar voorbij de knieën is en dan pas door de knieën zakken.

Ondertussen techniek wat bijgeschaafd en minder last van. Bar moet toch wel de gehele lift tegen het lichaam aan?

Check je techniek. Post eens een deadlift van jou

Zie hierboven.Bedankt.

Dit 100%. Beter hip hingen.

Zie hierboven. tx!

Dat heb je goed bedacht :)

Het gaat al stukken beter. Als ik in de toekomst zwaarder ga liften dan zouden ze weleens van pas komen.
 
Ondertussen techniek wat bijgeschaafd en minder last van. Bar moet toch wel de gehele lift tegen het lichaam aan?.

Als het goed is gebeurt dat wel. Maar hoeft je ook weer niet open te schrapen.

Bij mij klikte die hip hinge nadat ik een deadlift filmpje van Elliot hulse met omar isuf had gezien.
 
Pantys. die beschermen gans je onderlichaam.
 
Switzal baby talk over je hele benen.
 
Ondertussen techniek wat bijgeschaafd en minder last van. Bar moet toch wel de gehele lift tegen het lichaam aan?

je wil de bar zou dicht mogelijk langs je lichaam laten gaan omdat je dan in de beste positie zit om kracht te leveren.
je wil de bar alleen niet in je lichaam trekken omdat dat wrijving en schaafplekken veroorzaakt. dus wil je bar langs je benen laten glijden.

zelf hebt ik met sumo last dat mijn handen mijn bovenbenen net boven mijn knie opentrekken, als ik een lange broek aan doe heb ik er nagenoeg geen last van dus dan is dat de makkelijkste optie.
 
Back
Naar boven