MuscleMeat

Deadlift, met of zonder deadstop (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De rugspieren treden enkel op als stabilisatoren.

Jep bij stiff legged deadlifts dus, welke ik enkel gebruik voor mijn benen te trainen.

Als je je onderrug wil trainen moet je eens voorbij de knieën de rugspieren gebruiken voor het gewicht verder omhoog te trekken.
 
Jep bij stiff legged deadlifts dus, welke ik enkel gebruik voor mijn benen te trainen.

Als je je onderrug wil trainen moet je eens voorbij de knieën de rugspieren gebruiken voor het gewicht verder omhoog te trekken.
Euhm...nee...

Dus jij bolt je rug, trekt het gewicht van de grond met je benen tot aan te knieën en doet dan de lockout door je rug weer recht te maken?
 
Euhm...nee...

Dus jij bolt je rug, trekt het gewicht van de grond met je benen tot aan te knieën en doet dan de lockout door je rug weer recht te maken?

Neen, de rug blijft volledig recht, heel de beweging door. Maar eens het gewicht voorbij de knieën is trek ik het verder omhoog vanuit de rug.

Anders zou m'n rug de 130Kg waar ik nu aanzit niet aankunnen vrees ik.
 
Neen, de rug blijft volledig recht, heel de beweging door. Maar eens het gewicht voorbij de knieën is trek ik het verder omhoog vanuit de rug.

Anders zou m'n rug de 130Kg waar ik nu aanzit niet aankunnen vrees ik.
Als je rug heel de beweging door gewoon recht blijft, dan blijft de belasting isometrisch.
 
Zonder deadstop is de vorm zeker minder, met deadstop kan je je beter concenteren op het heffen met de benen. Sommigen vergeten dat in het begin je benen veel werk leveren. Met deadstop kan je de tijd nemen om weer goed door te knieën te buigen

Zeker mee eens - zonder stop blijft met name de spanning in je onderrug en persoonlijk vind ik dit veel meer blessuregevoelig in mijn geval. Heb het ooit eens geprobeerd toen iemand mij erop aansprak en met stop is gewoon geen DEADlift. TIjdens de stop kun je ff je grip bijschroeven en weer opnieuw je focus verscherpen.
 
Euhm...nee...

Dus jij bolt je rug, trekt het gewicht van de grond met je benen tot aan te knieën en doet dan de lockout door je rug weer recht te maken?

Ik werd een keer aangesproken dat ik dat zo moest doen en keek die kerel echt dwaas aan ???

Strek m'n benen en lockout tegelijkertijd; rug blijft altijd recht/hol. Als de benen recht zijn dan is m'n rug ook recht en niet eerder of later maar tegelijkertijd het hele lichaam evenredig strekken.
 
Zeker mee eens - zonder stop blijft met name de spanning in je onderrug en persoonlijk vind ik dit veel meer blessuregevoelig in mijn geval. Heb het ooit eens geprobeerd toen iemand mij erop aansprak en met stop is gewoon geen DEADlift. TIjdens de stop kun je ff je grip bijschroeven en weer opnieuw je focus verscherpen.

hoeveel seconden mag er tussen zitten ?
 
Deadlift, betekend niets anders dan dood gewicht optillen. Wanneer je de barbell niet op de grond laat rusten, is het geen dood gewicht meer.

Voordelen van deadstop:
- Je houd de techniek beter, wat dus minder blessure gevoeliger is, dan wanneer je "bounced", of spanning op de rug houd.
- Je word sterker
- Je word explosiever
- Het is gewoon veel stoerder :D

Voordeel zonder deadstop zou kunnen zijn; betere spierstimulatie door de constantere spanning op de erector.

Iets wat ik dus duidelijk merk:D En daarom dus ook zo doe.
Plus ik ben al stoer als ik een ruimte binnenloop, hoef ik niet met mijn training te doen;)
 
off topic: KaLe, het is "je houdt" en "je wordt", het is slechts bij inversie dat de "t" wegvalt;).

Sorry:p

Je hebt helemaal gelijk. Komt door internet he.. dan verlies je de controle over de taalbeheersing.
 
off topic: KaLe, het is "je houdt" en "je wordt", het is slechts bij inversie dat de "t" wegvalt;).

Sorry:p

Dus "HOUD JE" en "WORD JE" is volgens jou wel correct?
 
Laatst bewerkt:
dus deadTlift ?
 
deadlift jij
Jij deadtlift
 
Kunnen jullie aub ophouden over de dood? Word er depri van.
 
Ik lift je op uit de dood.
 
Back
Naar boven