Fitness Seller

Deadlift mixed grip->Asymmetrie

Bezoekers in dit topic

RougeMonkey

King of the hill
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
6.263
Waardering
2
Bro's,

Ik wissel de mixed grip bij deadlift af. Dus het ene setje links gesupineerd en rechts geproneerd en het andere setje andersom. Dit doe ik om eventuele asymmetrie in spierontwikkeling te voorkomen. De reden waarom ik hier bang voor ben is dat ik VERWACHT dat de ene kan in meer of mindere mate belast wordt tijdens de deadlift dan de andere. Toch merk ik dat de mixed grip links gesupineerd en rechtsgeproneerd het meest comfortabel aan voelt en dat de tegenovergestelde mixed grip niet natuurlijk voelt.

Denken jullie dat je uberhaupt de ene kant significant, respectievelijk relevant, meer, minder, of 'anders' belast?

Indien bovenstaande het geval is, raden jullie dan alsnog aan om de grip te doen die het best aanvoelt?

Thanks.
 
Hier was dacht ik pas nog een topic over.
 
Maakt geen **** uit IMO. Ik deadlift al jaren met links gesupineerd en rechts geproneerd. Puur om het feit dat als ik het andersom doe, enorme pijn in mijn linker pols krijg. Ik ben er niet a-symmetrischer door uit gaan zien ;)
 
Maakt geen **** uit IMO. Ik deadlift al jaren met links gesupineerd en rechts geproneerd. Puur om het feit dat als ik het andersom doe, enorme pijn in mijn linker pols krijg. Ik ben er niet a-symmetrischer door uit gaan zien ;)


:orly:
 
Omdat je dan meer gewicht kunt pakken zonder dat je grip het niet meer bij
kan houden.
 
Maakt geen **** uit IMO. Ik deadlift al jaren met links gesupineerd en rechts geproneerd. Puur om het feit dat als ik het andersom doe, enorme pijn in mijn linker pols krijg. Ik ben er niet a-symmetrischer door uit gaan zien ;)

Ok thanks bro'. Net ff wat setjes gedaan. Voelt ook prima.
 
Je wet het antwoord erop, dus waarom vraag je het? Enige betere opties behalve grip versterken?

dingen voorkauwen werkt niet. Rede ontstaat vanuit de mens zélf :D

Misschien deadlift de TS 350 kg, dan houd ik mn klep verder dicht. Maar tot de 200 kg zou je grip sowieso niet veel uit moeten maken imo. Dan is niet je DL prioriteit maar een zwakke supporting grip. First things first.

Zoveel mogelijk pronated liften (handpalmen naar je toe) en als je echt een keer een 1RM wilt liften ga je voor mixed grip.
Deadlift is imo ook niet een oefening om iedere week op te 1RM'en.
 
dingen voorkauwen werkt niet. Rede ontstaat vanuit de mens zélf :D

Misschien deadlift de TS 350 kg, dan houd ik mn klep verder dicht. Maar tot de 200 kg zou je grip sowieso niet veel uit moeten maken imo. Dan is niet je DL prioriteit maar een zwakke supporting grip. First things first.

Zoveel mogelijk pronated liften (handpalmen naar je toe) en als je echt een keer een 1RM wilt liften ga je voor mixed grip.
Deadlift is imo ook niet een oefening om iedere week op te 1RM'en.

Boven de 100kg begint hij bij mij al aardig weg te glijden. Waarom zou ik pronated moeten doen en mn supporting grip trainen als ik ook mixed grip zou kunnen doen? Het gaat erom dat ik het gewicht van de grond krijg en de oefening goed uitvoer, toch?
 
De vraag is dus wat een goed uitgevoerde oefening is. Wat is belangrijk?
Persoonlijk vind ik dat je grip dan echt sterker moet.
De meerwaarde van pronated liften zal imo groter zijn dan die van mixed grip, ook al verplaats je dan meer kg's.
 
De vraag is dus wat een goed uitgevoerde oefening is. Wat is belangrijk?
Persoonlijk vind ik dat je grip dan echt sterker moet.
De meerwaarde van pronated liften zal imo groter zijn dan die van mixed grip, ook al verplaats je dan meer kg's.

Wat is die meerwaarde volgens jou dan precies?
 
Voor bodybuilders is toch geen sterke grip noodzakelijk ?
Koop je gewoon straps en klaar is kees ^^
 
Als je na 5 jaar trainen problemen hebt om 100kg of meer te grippen, moet je rap eens iets aan je onderarmen gaan doen.
 
Back
Naar boven