AndroidHealthClinic

Deadlift op zolder (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

gose

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
2 aug 2007
Berichten
564
Waardering
83
Zou wel eens willen weten wie dit doet.
Ik heb een betonnen vloer en zou de bar gecontroleerd terugleggen. Moet we kunnen toch als je onder de 150kg blijft??
 
Moet onder normale omstandigheden prima kunnen, ik doe het ook.
 
mocht je erdoor vallen, laat je dit dan ook hier even weten voor de volgende..

neen maar als het gegoten beton is moet dit wel het één en ander aankunnen. zeker als er bewapening inzit! ik zou het zeker ook durven riskeren
 
ik heb het jaren gedaan, en met meer dan 150kg. Ook betonnen constructie. Ouders zeiden wel dat het huis daverde maar scheuren oid hebben we nooit gezien
 
Ik doe dit momenteel ook. Mijn huis is in 1982 gebouwd en heeft een betonnen vloer die 175kg/m2 aan kan, volgens de bouwplannen. Ik deadlift dicht tegen een draagmuur aan en ben dusver tot 200kg gegaan, verder durf ik nog niet.

Daarnaast sta ik ook in een powercage van 110kg. De barbell zet ik ook gecontroleerd neer. Doe dit ongeveer een jaartje en heb nog geen problemen, scheurtjes etc.

Ik denk ook dat die specificaties vaak overgedimensioneerd zijn, en zolang je het met controle uitvoert het wel moet kunnen. Ik zou alleen nooit zo zwaar gaan dat je het zou kunnen laten vallen, want dan zou je wel problemen kunnen krijgen.
 
175 kg/m2 is statische belasting. Een barbell laten vallen ipv netjes neerleggen kan een aanzienlijk hogere pieklast geven.
 
175 kg/m2 is statische belasting. Een barbell laten vallen ipv netjes neerleggen kan een aanzienlijk hogere pieklast geven.
Jup, vandaar dat ik aangaf niet laten vallen:)
Afhankelijk van hoe hoog je het laat vallen geloof ik dat je makkelijk een impact van 300kg+++ maakt. Heb het idee dat een vloer dat niet fijn vindt. Ik maak liever mijn setjes af op dezelfde verdieping:D
 
Ja, maar dan kan je het praktisch in geen enkel gebouw doen, alleen bedrijfspanden e.d. zullen op papier een hogere belasting aan kunnen.
 
Ja, maar dan kan je het praktisch in geen enkel gebouw doen, alleen bedrijfspanden e.d. zullen op papier een hogere belasting aan kunnen.
En sportcentra. Een normaal huis zal met de constructie nooit rekening houden voor dit soort toepassingen, en derhalve is het normaal ook niet aan te raden. Maar zo'n belasting wordt met verspreiding berekend, zover ik weet.

Dus stel je hebt een vloer van 10m2, dan zou je 175kg*10 gelijkmatig over de gehele vloer kunnen verspreiden zonder dat dit problemen geeft. Dus als je je gewichten, bankje, rack etc. een beetje handig weet te spreiden...

Als je dan af en toe deadlift met een redelijk gewicht zonder te laten vallen, hard te stuiteren oid, zou het geen problemen moeten geven.
Een betonnen vloer zou,normaliter, ook niet doorzakken als je met 5 personen van +-100kg op een klein kluitje staat. Als je dan een hele avond staat te springen is het een ander verhaal:D

Wil je zeker zijn; schakel een expert in:D
 
ik heb het jaren gedaan, en met meer dan 150kg. Ook betonnen constructie. Ouders zeiden wel dat het huis daverde maar scheuren oid hebben we nooit gezien
Same. Lagen wel dikke betonnen welfsels.
 
Interessante vraag. Ik ben ook bezig om op zolder een ruimte voor een powerrack met gewichten etc. te maken. Piekbelasting heb ik niet over nagedacht.

Wellicht een ander punt om mee rekening te houden is de warmte op zolder. Ik ben nu nog aan het klussen en voorbereiden dus trainen kwam ik nog niet aan toe maar het wordt er erg warm!
Trainen in de warmte vind ik zelf niet zo prettig. Het gaat bij mij dan beduidend slechter als de omgeving temperatuur te hoog is.
 
Ik doe dit momenteel ook. Mijn huis is in 1982 gebouwd en heeft een betonnen vloer die 175kg/m2 aan kan, volgens de bouwplannen. Ik deadlift dicht tegen een draagmuur aan en ben dusver tot 200kg gegaan, verder durf ik nog niet.

Daarnaast sta ik ook in een powercage van 110kg. De barbell zet ik ook gecontroleerd neer. Doe dit ongeveer een jaartje en heb nog geen problemen, scheurtjes etc.

Ik denk ook dat die specificaties vaak overgedimensioneerd zijn, en zolang je het met controle uitvoert het wel moet kunnen. Ik zou alleen nooit zo zwaar gaan dat je het zou kunnen laten vallen, want dan zou je wel problemen kunnen krijgen.

Ongewapende beton is een verschikkelijk idee als je op de begane grond zit, laat staan in je dak. 175kg/m² zoals bovenstaand vermeld is statische belasting. Als jij 1x grip verliest op 200kg deadlift en dat valt een halve meter naar beneden ga je echtje beton kapot maken.

Gewoon 20cm betonplaat met wapeningsijzer in je tuin leggen en er een blokhut opzetten.
 
Een verdiepingsvloer van ongewapend beton is pas een slecht idee.
 
Ongewapende beton is een verschikkelijk idee als je op de begane grond zit, laat staan in je dak. 175kg/m² zoals bovenstaand vermeld is statische belasting. Als jij 1x grip verliest op 200kg deadlift en dat valt een halve meter naar beneden ga je echtje beton kapot maken.

Gewoon 20cm betonplaat met wapeningsijzer in je tuin leggen en er een blokhut opzetten.

Dan is het maar goed dat mijn vloer toevallig een plaat van 20cm is met wapening.
 
Denk eens aan de gainzz door de range of motion als je door de verdieping zakt.

Of de gains die je krijgt als je vervolgens al die zakken betonmortel de trap op moet sjouwen om de vloer te repareren
 
Dan is het maar goed dat mijn vloer toevallig een plaat van 20cm is met wapening.

Je plaat is geen fundairingsplaat maar een verdiepingsvloer. Andere samenstelling, en je moet rekening houden met het eigengewicht gezien die plaat nergens op rust.

Ik hoop dat je de barsten zien voor er scheuren in komen want dan kan je de gelukkige plaat vervangen
 
Je plaat is geen fundairingsplaat maar een verdiepingsvloer. Andere samenstelling, en je moet rekening houden met het eigengewicht gezien die plaat nergens op rust.

Ik hoop dat je de barsten zien voor er scheuren in komen want dan kan je de gelukkige plaat vervangen

Ik waardeer je zorgen, maar gelukkig vertel je me niks waar al geen rekening mee gehouden is. Overigens heeft de plaat bij mij meerdere rustpunten met dank aan de vorige bewoner.
 
Back
Naar boven