1. (werkt op alle apparaten, ook desktop, behalve iphone/ios)

Ontzet Notitie

Deadlift... Pijn in onderrug :S

Topic in 'Oefeningen' gestart door Mi_St, 23 jan 2019.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Mi_St

Mi_St Dutch Bodybuilder Topic Starter

Leuk Bevonden:
    212
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m91
    Massa:
    85kg
    Goedemorgen,

Mijn onderrug is niet echt mn sterkste punt. Laatste tijd weer rustig begonnen met deadliften. Probeer heel goed op mn techniek te letten en ben begonnen met 40kg...

Ging voor mn gevoel goed en laatste weken langzaam verhoogd naar 45, 50, 55, 60 en 65. 1,5 week geleden ging t echter mis. Voelde tijdens het deadliften niet lekker in mn onderrug aan de rechterzijde, net boven mn bilspier. Gestopt en wat andere oefeningen gedaan. Heb nu echter al 1,5 week last van mn rug en liep vorige week alsof ik een nachtje met ene Bubba in de cel heb gezeten... :moon:

Ik doe meestal 1 warming up set van 10 reps en daarna 1 werkset van 8 reps. Misschien zijn dit teveel reps in totaal...?

Deadliften lijkt me dus voorlopig even niet verstandig. Nu wil ik dit uiteraard wel weer gaan oppakken, maar zoek eigenlijk wat oefeningen om ervoor te zorgen dat de juiste spieren sterker worden en ik deze klachten in het vervolg zoveel mogelijk kan voorkomen.

Heeft iemand hier een idee over? (Ik heb geen filmpje van mijn deadlift om een techniek check te doen... Schoenen hebben platte, harde zolen! Lenigheid is wat beperkt...)

Thanks!

2. RockOfAges

RockOfAges Huge Freak Elite Member 2x Challenge Winner

Leuk Bevonden:
    6.225
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m95
    Massa:
    128kg
    Valt niks over te zeggen zonder filmpje en als het een terugkerend probleem is langs een fysio gaan

3. Triceps_XL

Triceps_XL Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    269
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Ik doe geen deadlifts meer, zware onderrugblessure opgelopen door deadlift en sindsdien kan ik geen deadlifts, dumbbel of barbel rows meer doen.
    Enkel pull-ups, pull-downs, machine and cable rows.

Pijn zit bij mij vaak precies waar jij ook last van hebt, zou een filmpje posten met je techniek en anders deadlift achterwege laten.

4. Mi_St

Leuk Bevonden:
    212
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m91
    Massa:
    85kg
    Ik merk vaak ook dat bij dumbell rows mn onderrug een zwakker punt is...

Zolang ik loop en beweeg gaat t goed. Gister op mn gemak getraind en nergens last van gehad. Opstaan na een tijdje op een bureaustoel gezeten te hebben is echter helemaal k*t... Dan zijn de eerste paar stappen niet helemaal soepeltjes.

5. Triceps_XL

Leuk Bevonden:
    269
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Ook soms in je slaap dat je pijn hebt en je rug verstijfd is? Ik zou de oefeningen die niet gaan gewoon achterwege laten, mits je techniek in orde is. Zat oefeningen die je kan doen, dumbell row kan je ook gewoon doen op de cable of machine (zelfde beweging) waarbij je wel je rug goed recht kan houden en geen pijn krijg.

Ik denk dat je net als mij, pijn ondervindt bij oefeningen waarbij je moet bukken. Dus Deadlift/ Barbel en dumbbel rows.
    Als vervanging van barbel doe ik wide grip cable rows en als vervanging voor de dumbbel row die ik small grip cable row.

Deadlift doe ik niet meer

Vieze jij vindt dit leuk.
  6. The Admiral

The Admiral Natte Ecto Elite Member Foto Contest Winner

Leuk Bevonden:
    1.621
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m97
    Massa:
    125kg
    Niet meer deadliften

Vieze jij en Triceps_XL vinden dit leuk.
  7. Vieze jij

Vieze jij Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    3.965
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m92
    Massa:
    129kg
    Vetpercentage:
    14%
    deadlifts are so overrated for bodybuilders

8. fred22

fred22 Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    709
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Tijden zijn veranderd blijkbaar. Vroeger zwoor men hierbij. Wat zijn de beste alternatieven voor de barbell deadlift?

9. Kevin95

Kevin95 Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    634
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    87kg
    Dat deadlifts niet noodzakelijk zijn ben ik het zeker mee eens, maar ze zomaar compleet negeren is dan weer een stapje te ver. Als je op 85kg met een gewicht van 65kg last krijgt is je techniek gewoon belabberd.

EigenWereld, Starx6673 en Big Chungus vinden dit leuk.
  10. Triceps_XL

Leuk Bevonden:
    269
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Niet persé, tuurlijk zou hij een iflmpje kunnen plaatsen om te checken of zijn techniek goed is. Mijn techniek op de deadlift is prima en dat gaat bij mij gewoon niet vanwege rugklachten

11. Col_inc

Col_inc Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.128
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    95kg
    Vetpercentage:
    11%
    heb precies hetzelfde altijd als ik squat/deadlift heb ik last van mijn onderrug en ja mijn houding/techniek is gewoon goed.....

12. Daybreaker

Daybreaker Cool Novice

Leuk Bevonden:
    76
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Massa:
    78kg
    Ook niet altijd waar. Ik zit zelf met een uitstulping van m'n wervel. Als deze bij bepaalde oefeningen waar je meer vooroverbuigt (zoals deadlift, barbell row) tegen de zenuw komen is zelfs een lege barbell er al teveel aan.

Nuja, 't is ook maar te zien waar je voor trained. Als je wilt powerliften kan je niet echt zonder deadlifts, squats, etc. Maar als het puur voor hypertrofie is is geen enkele oefening strikt noodzakelijk.

13. Sanca Magni

Sanca Magni Resurrected Super Mod +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    26.509
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    106kg
    Vetpercentage:
    1%
    Axle en hexbar deadlift :baard:

basmca en fred22 vinden dit leuk.
  14. johnyjordaan

johnyjordaan Colossal Veteran

Leuk Bevonden:
    5.937
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m64
    Massa:
    74kg
    .Ik doe hem ook niet meer.
    Heb hetzelfde voor. bulging ts L4 en L5 En redelijk hoge graad van scoliose.Laat de DL er ook al een tijdje uit.

Laatst bewerkt: 24 jan 2019
  15. Mi_St

Leuk Bevonden:
    212
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m91
    Massa:
    85kg
    Ik laat m er voorlopig even uit... Wil graag weer 100% kunnen trainen. Dat gaat momenteel niet helaas.

Ik sluit niet uit dat mijn techniek wellicht niet goed is, maar ik weet wel dat mijn onderrug altijd al een zwakker punt is geweest... Ook toen ik nog niet actief in de gym was!

16. Starx6673

Starx6673 Huge Freak Elite Member

Leuk Bevonden:
    6.946
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    93kg
    De meesten voeren hun deadlift zo kut uit dat je wel een blessure op moet lopen. En als je je deadlifts net zo behandeld als je setjes bicep curls dan is dat ook om problemen vragen, management van volume en intensiteit is hier dus wel belangrijk. Een zwakke onderrug is reden te meer om aan een goede deadlift te werken, omdat je hele posterior chain er zo veel sterker mee wordt.

EigenWereld vindt dit leuk.
  17. Valandinz

Valandinz Ripped Bodybuilder Elite Member Relnicht IG Beheerder

Leuk Bevonden:
    3.085
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Ik heb een lordose en kreeg daar ook wat sneller last bij bij deadlifts. Voor mij was het dragen van een belt de oplossing om die kromming van de rug wat tegen te gaan en het gewicht wat meer van de onderrug af te halen.
    Kreeg eerst rond de ~100 last bij het deadliften, nu lukt het tot 160.

18. Starx6673

Starx6673 Huge Freak Elite Member

Leuk Bevonden:
    6.946
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    93kg
    Mensen denken regelmatig dat hun techniek prima is. Tot ze een filmpje posten.

basmca vindt dit leuk.
  19. Valandinz

Valandinz Ripped Bodybuilder Elite Member Relnicht IG Beheerder

Leuk Bevonden:
    3.085
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Probleem zit 'm vaak in de eerste stap. In ieder geval wat ik zie, mensen beginnen meteen de lift vanuit de rug i.p.v. eerst tot de knie een leg press beweging te maken..
    Zal bij OP ook wel hetzelfde zijn.

20. EigenWereld

EigenWereld Ripped Bodybuilder Relnicht

Leuk Bevonden:
    3.402
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Massa:
    88kg
    Vetpercentage:
    14%
    Ik deadlift al 8 jaar en heb 2x een spier in mijn onderrug verrekt wat 1,5 week duurde.

Jullie vorm is gewoon shit en daardoor kun je niet deadliften. Al die smoesjes kun je beter aan je moeder vertellen. In mijn gym is er geen powerlifter die een onderrugblessure heeft gehad, bodybuilders daarentegen....

Vieze jij, Starx6673 en Kevin95 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie