XXL Nutrition

Deadlift plafond

Bezoekers in dit topic

mystico-35

Novice
Lid geworden
22 mrt 2023
Berichten
22
Waardering
3
Lengte
1m70
Massa
70kg
Vetpercentage
25%
Beste,

Momenteel lijk ik vast te zitten op een deadlift van 110 waar de laatste rep al echt zwaar is, ik doe 1 set van 5 reps en ik doe na elke geslaagde training 5 kilo erbij. Ik ben meerdere keren weer bij 80 kilo begonnen om het weer op te bouwen maar blijf altijd vast zitten bij 110.
Mijn trainer zegt dat mijn vorm goed is dus hier zal het niet aan liggen, verder deadlift ik 1 a 2x per week.
Mijn warming up bestaat uit
40x10, 60x8, 80x5, en dan mn set
Heeft iemand tips?

Alvast bedankt,
 
maak je naast de deadlift verder wel progressie op je andere compound oefeningen? Anders waarschijnlijk gewoon een kwestie van meer eten.
 
Hoger beginnen en voldoende rust pakken
 
maak je naast de deadlift verder wel progressie op je andere compound oefeningen? Anders waarschijnlijk gewoon een kwestie van meer eten.
Ja de andere oefeningen heb ik geen moeite mee
 
Ga eens op halterschijven staan zodat je range of Motion korter is. Bovenin de lift ben je sterker dan onderin. Probeer ook meer herhalingen met een iets lager gewicht.
 
Beste,

Momenteel lijk ik vast te zitten op een deadlift van 110 waar de laatste rep al echt zwaar is, ik doe 1 set van 5 reps en ik doe na elke geslaagde training 5 kilo erbij. Ik ben meerdere keren weer bij 80 kilo begonnen om het weer op te bouwen maar blijf altijd vast zitten bij 110.
Mijn trainer zegt dat mijn vorm goed is dus hier zal het niet aan liggen, verder deadlift ik 1 a 2x per week.
Mijn warming up bestaat uit
40x10, 60x8, 80x5, en dan mn set
Heeft iemand tips?

Alvast bedankt,
Als je moeite hebt met de lift off kan je dit proberen:

Voor moeite met lock out idd rack- of block pulls.
 
Waar zit je zwakte?
 
Ga eens op halterschijven staan zodat je range of Motion korter is. Bovenin de lift ben je sterker dan onderin. Probeer ook meer herhalingen met een iets lager gewicht.
Als je zelf op schijven gaat staan krijg je een grotere ROM, als je de barbell hoger legt krijg je een kleinere ROM.
 
Meer sets, meer reps, vaker doen.

Train grip, doe pendlay rows, train goed je benen, en voor je het weet zit je op 200+.
 
Als je zelf op schijven gaat staan krijg je een kortere ROM, als je de barbell hoger legt krijg je een grotere ROM.
Omgekeerd, toch?

1. Op schijven staan of wijder vastpakken = grotere ROM;
2. Barbell of schijven ondersteunen = kleinere ROM.

1x pw zwaar DL, minder reps op warming up, 1x pw meer reps of RDL, bijvoorbeeld iets GZCL of 531-achtig

Bij loskomen van de grond zou je de range kunnen vergroten.
 
Gaan we even letterlijk reageren. Dan heb je niet genoeg grip.
Weet je, laat maar zitten. Succes.
Bedoelt TS soms dat hij moeite heeft bij het loskomen van de grond itt lockout?
 
Als je grip al faalt bij 100kg dan zou ik flink wat onderarm en grip trainingen erin gooien.
 
Omgekeerd, toch?

1. Op schijven staan of wijder vastpakken = grotere ROM;
2. Barbell of schijven ondersteunen = kleinere ROM.

1x pw zwaar DL, minder reps op warming up, 1x pw meer reps of RDL, bijvoorbeeld iets GZCL of 531-achtig

Bij loskomen van de grond zou je de range kunnen vergroten.
Ja, ik was te snel, ik wilde de quote verbeteren... geen idee waar ik weer zat met mijn gedachten.
 
Straps
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Back
Naar boven