AndroidHealthClinic

Deadlift plafond

Bezoekers in dit topic

Train je voor sterke grip, of voor een mooie rug met massa? Dat is wat mijn voormalig coach me zei. En dat klinkt gewoon hartstikke logisch.
Grip training als rack Pulls EZ- upright rows etc. En niet blijven hangen op 5x80, maar licht verhogen en gewoon knallen. Fuck Straps met deze gewichten !
 
Grip training als rack Pulls EZ- upright rows etc. En niet blijven hangen op 5x80, maar licht verhogen en gewoon knallen. Fuck Straps met deze gewichten !
Ja met deze gewichten snap ik jouw wel. Had het gewicht niet gelezen
 
Begin eens met 6x60, 4x80, 3x95, 2x 100(105) en zou opbouwen naar meer herhalingen op hoog gewicht. zo wen je aan dat gewicht. Zet ook jezelf in goede focus dat je het kunt. fok jezelf op, met juiste muziek of maak je kwaad etc. stap van 80 naar 110kg is te groot !! Gaan met die banaan :whip:
 
Hoi mensen, dankjewel allemaal voor de tips ik zal hieraan de komende tijd werken ik zal proberen mn grip te verbeteren en een betere warming up te doen.
 
Vertel ons even je huidige trainingschema, dan is er makkelijker wat over te zeggen?

Welke grip gebruik je?
Ik doe 3x in de week full body workout omdat ik ook nog ernaast boks.

Workout A
Squat 3 sets 8 tot 12 herhalingen
Bankdrukken 3 sets 8 tot 12 herhalingen
Barbell row 3 sets 8 tot 12 herhalingen

Workout B
Squat 3 sets 8 tot 12 herhalingen
Schouderdrukken 3 sets 8 tot 12 herhalingen
Deadlift 1 set 5 herhalingen

Ik wissel de workouts af en per training doe ik een herhalingen meer en als ik 12 herhalingen heb gehaald doe ik er 2.5 kilo bij en doe ik weer 8 herhalingen.
Ik gebruik gewoon de klassieke grip.
 
Je hebt gelijk Sanca. Ik bedoelde de ROM verkleinen door een soort van pullblocks te creëren met schijven. Zodat de beweging hoger begint.
Wat ik altijd doe is de stang voor de eerste rep pakken van mijn spotter arms en daarna beginnen met reps.
Kan een psychologisch ding zijn maar als ik aanvankelijk het gewicht hoger oppak lijkt het lichter. Maar mijn maximale gewicht is waar jij warmups mee doet 😘
 
Als je zelf op schijven gaat staan krijg je een grotere ROM, als je de barbell hoger legt krijg je een kleinere ROM.
Bij zelf op schijven moet je dieper zaken, dus grotere rom. Klopt wel.
 
Topic gaat over Deadliften
Ja, en je deadlift mag niet lijden onder zwakke grip. Dus straps.
En zeker grip training.
Je kunt bv gaan hangen aan een rekstok of een pullupbar, 3x 30 sec volgende week 4x 40 en daarna kijk je maar wat past.
Wrist curl, reverse wrist curl. Knijpen in een tennisbal of ....
Zoek ff op youtube.
 
Ja, en je deadlift mag niet lijden onder zwakke grip. Dus straps.
En zeker grip training.
Je kunt bv gaan hangen aan een rekstok of een pullupbar, 3x 30 sec volgende week 4x 40 en daarna kijk je maar wat past.
Wrist curl, reverse wrist curl. Knijpen in een tennisbal of ....
Zoek ff op youtube.
zie mijn eerdere berichten
 
Train je voor een sterke grip, of voor een mooie rug met massa? Dat is wat mijn voormalig coach me zei. En dat klinkt gewoon hartstikke logisch.

Zelf pak ik straps pas vanaf 180/200kg.

Vind ik ook. Gewoon deads met straps en voor grip gericht gripwerk
 
Back
Naar boven