MuscleMeat

Deadlift record zetten 19-23j?

Bezoekers in dit topic

Heb je deze ervaring ook met de schijven van crossmaxx (label van lifemaxx)?

Die heb ik zelf nooit nagewogen, alleen die van lifemaxx. Ik weet wel dat Johan22 van dit forum ook een hele tijd had gebenched met schijven die wat anders wogen. Scheelde geloof ik 10 kilo op zijn 1rm ofzo, zou kunnen dat dat crossmaxx was. Gewoon even nawegen, dan weet je voldoende :D
 
Die heb ik zelf nooit nagewogen, alleen die van lifemaxx. Ik weet wel dat Johan22 van dit forum ook een hele tijd had gebenched met schijven die wat anders wogen. Scheelde geloof ik 10 kilo op zijn 1rm ofzo, zou kunnen dat dat crossmaxx was. Gewoon even nawegen, dan weet je voldoende :D

Kga serieus mijn weegschaal meenemen naar de sportschool.
Denk dat dit ook mijn verbazingwekkende misser verklaart op 240 DL paar weken terug, train niet zo vaak bij deze locatie maar wil dit wel ff nachecken.
 
ik heb het idee dat sommige schijven bij mij zelfs zwaarder zijn dan ze zeggen.

ze voelen iig soms zwaarder dan eleiko plates.



bij de DBB meet hadden we ook te maken me schijven die flink wat lichter waren.

weet nog dat er 135 op de bar zat in plaats van 125 en ik kwam er pas achter na 3 easy reps terwijl ik max 140x1 deed.
 
En dit is dus waarom ik dit filmpje niet graag deel. Omdat ik eruit zie als een domme rookie die niet weet hoe die moet deadliften. Dat weet ik dus wel en ik weet hoe ik de juiste beginpositie moet aannemen om mijn quads te kunnen gebruiken en leg-drive te creëren. Echter krijg ik dan zoals ik al zei de bar niet omhoog; bij een licht gewicht als 200kg zelfs niet. Daarom zeg ik dat mijn quads of squat in het algemeenheid niet sterk genoeg is.
Dit filmpje geeft overduidelijk geen goed beeld van hoe ik deadlift. Ik zal dus binnenkort een andere maken.

Die ruk aan de stang doe ik eigenlijk altijd, alleen dan met gestrekte armen, en niet met krommende armen zoals me nu ineens opvalt in het filmpje. Had serieus niet door dat ik dat deed ???

De schijven zijn 20kg-schijven van Technogym. Deze: http://www.technogym.com/media/immagini/065_7528_DSC__zoom.jpg
 
bij een licht gewicht als 200kg zelfs niet.
2.5 x bw is niet bepaald licht. Dit viel me al eerder op, vandaar mijn tip om wat meer op techniek te focussen en iets minder op KG. Hetgeen versterkt werd door de uitvoering, maar daar ben je het zelf ook mee eens. Goed dat je de adviezen ter harte neemt en voornemens bent te filmen met 75%-85% 1RM.
 
En dit is dus waarom ik dit filmpje niet graag deel. Omdat ik eruit zie als een domme rookie die niet weet hoe die moet deadliften. Dat weet ik dus wel en ik weet hoe ik de juiste beginpositie moet aannemen om mijn quads te kunnen gebruiken en leg-drive te creëren. Echter krijg ik dan zoals ik al zei de bar niet omhoog;

Tuurlijk ben je een (domme) rookie, dit ben je zelfs je eerste jaren als wedstrijd lifter. Ik ben ook domme rookie en soms eigenwijs terwijl ik weet dat ik naar anderen moet luisteren. Doen alsof je alles al weet is een grote fout, je moet weten waar je kennis moet vinden !
 
Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer jullie reacties enorm! Maar als ik ergens een ander idee over heb, dan laat ik dat blijken. Het is niet betweterig bedoeld. Maar ik had sowieso gewoon moeten wachten totdat ik een fatsoenlijk filmpje heb gemaakt, want dit geeft zoals al gezegd een verkeerd beeld.

Ik zal een video maken van hoe ik gewoonlijk deadlift met weinig leg-drive. En een waarbij ik het probeer met een beginpositie voor leg drive. Misschien dat daar nog wat op te merken valt. Gewicht: 200kg of 220kg, afhankelijk van hoe ik me voel.
 
Er is niks beter dan een filmpje van een max attempt om te zien hoe iemands techniek is, je deed gewoon goed om dit online te zetten


en slecht om offline te halen want ik heb niks gezien :(
 
Er is niks beter dan een filmpje van een max attempt om te zien hoe iemands techniek is, je deed gewoon goed om dit online te zetten


en slecht om offline te halen want ik heb niks gezien :(

Oke, speciaal voor jou dan nog een keer :D
http://www.dropbox.com/s/yfytnp5nh9kb5h6/MVI_4166.MOV?dl=0
Maar serieus, dit is echt mijn lelijkste PR. Ik schaam me er gewoon een beetje voor; niet zozeer tegenover anderen, maar tegenover mezelf. Wel blij dat ik eindelijk six plates naar boven heb kunnen krijgen, daar had ik echt een flinke tunnelvisie naar.
 
Als je zelf weet dat er werk aan de winkel is ben je al een heel eind! Wel sterk hoor, veelbelovend voor de toekomst

Deze is wel afkeur imo
 
Die ruk aan de stang doe ik eigenlijk altijd, alleen dan met gestrekte armen, en niet met krommende armen zoals me nu ineens opvalt in het filmpje. Had serieus niet door dat ik dat deed ???

De schijven zijn 20kg-schijven van Technogym. Deze: http://www.technogym.com/media/immagini/065_7528_DSC__zoom.jpg

Die ruk moet je gewoon nooit doen, ook niet met gestrekte armen.

Ik denk dat die wel oke zijn, volgens mij volledig rubber? Maar even nawegen kan nooit kwaad natuurlijk.

---------- Toegevoegd om 21:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:15 ----------

Denk dat dit ook mijn verbazingwekkende misser verklaart op 240 DL paar weken terug, train niet zo vaak bij deze locatie maar wil dit wel ff nachecken.

Dat hoop ik niet voor je, 240 zou dan dus juist eerder 225-230 zijn geweest. Ze wijken niet naar boven af, maar naar beneden ;)
 
Die ruk moet je gewoon nooit doen, ook niet met gestrekte armen.

Ik denk dat die wel oke zijn, volgens mij volledig rubber? Maar even nawegen kan nooit kwaad natuurlijk.

Ok, duidelijk. Ik wist dus niet dat dat slecht voor je kan zijn. Ik deed het altijd als een onderdeel van explosiviteit.

De schijven zijn volledig van een soort van kunsstof / rubber (mix?) achtige materiaal. In ieder geval niet zichtbaar van staal. Ik zal ze opwegen als ik de mogelijkheid heb.
 
Ok, duidelijk.
Ben zelf fan van Mike, zo zijn er vele anderen die ook kunnen aanspreken.
http://www.youtube.com/watch?v=eABRIqJpdyQ

Die schijven heb ik in het verleden weleens nagewogen klopte vrij goed toen. Die hadden overigens wel een ijzeren kern maar het omhulsel was van soort kunstof, met een dikke rand.

---------- Toegevoegd om 21:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------

Wellicht ook interessant:
https://drive.google.com/open?id=0BzKOn4_8UJETLV9DTWRfSGdZR28
 
Ben zelf fan van Mike, zo zijn er vele anderen die ook kunnen aanspreken.
http://www.youtube.com/watch?v=eABRIqJpdyQ

Die schijven heb ik in het verleden weleens nagewogen klopte vrij goed toen. Die hadden overigens wel een ijzeren kern maar het omhulsel was van soort kunstof, met een dikke rand.

---------- Toegevoegd om 21:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------

Wellicht ook interessant:
http://drive.google.com/open?id=0BzKOn4_8UJETLV9DTWRfSGdZR28

Danku!
 
Waar moet je verder het record zetten? Kan dat bij een willekeurige powerlifting meet?

Records kunnen volgens mij alleen gezet worden op een Nederlands Kampioenschap.

Voor het NK raw dit jaar in december dien je jezelf te kwalificeren met een 340 wilks. Die wedstrijd is op 6 september in Nijmegen.

Deadlift record bij junioren -93 raw is 290kg en geared is het 300(maar dit was raw gedaan op een geared wedstrijd), beide mijn records
 
Deadlift record bij junioren -93 raw is 290kg en geared is het 300(maar dit was raw gedaan op een geared wedstrijd), beide mijn records

Niet slechhhttttt, niet slechttttt :cool:
 
Records kunnen volgens mij alleen gezet worden op een Nederlands Kampioenschap.

Voor het NK raw dit jaar in december dien je jezelf te kwalificeren met een 340 wilks. Die wedstrijd is op 6 september in Nijmegen.

Deadlift record bij junioren -93 raw is 290kg en geared is het 300(maar dit was raw gedaan op een geared wedstrijd), beide mijn records

Mijn wilks is 357.1125. Dat kwalificeren gebeurt op een speciale dag van tevoren? Of moet je een bepaalde wedstrijdgeschiedenis hebben?

Mooie prestaties van jou!
Zijn die records een beperkte tijd geldig of voor altijd? Ik zie hier namelijk een hoger record in 1995: [Link niet meer beschikbaar]
 
Mijn wilks is 357.1125. Dat kwalificeren gebeurt op een speciale dag van tevoren? Of moet je een bepaalde wedstrijdgeschiedenis hebben?

Mooie prestaties van jou!
Zijn die records een beperkte tijd geldig of voor altijd? Ik zie hier namelijk een hoger record in 1995: [Link niet meer beschikbaar]
Waren er toen geen andere gewichtsklassen?

Zeker mooie prestatie!
 
Back
Naar boven