Fitness Seller

Deadlift record zetten 19-23j? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Die heb ik zelf nooit nagewogen, alleen die van lifemaxx. Ik weet wel dat Johan22 van dit forum ook een hele tijd had gebenched met schijven die wat anders wogen. Scheelde geloof ik 10 kilo op zijn 1rm ofzo, zou kunnen dat dat crossmaxx was. Gewoon even nawegen, dan weet je voldoende :D

Heb een paar rode (25) en blauwe (20) schijven van crossmax nagewogen, allemaal waren 100 gram te zwaar, wat voor niet gecalibreerde schijven best meevalt. Dit betekent dus dat het niet aan de schijven ligt maar ik gewoon nog weak ass fuck ben :D
 
Heb een paar rode (25) en blauwe (20) schijven van crossmax nagewogen, allemaal waren 100 gram te zwaar, wat voor niet gecalibreerde schijven best meevalt. Dit betekent dus dat het niet aan de schijven ligt maar ik gewoon nog weak ass fuck ben :D

Om Michael Jackson te quoten: "time to make a....Chaaaanggeeeee"
 
Heb een paar dagen geleden filmpjes laten maken van hoe ik deadlift.
Rug is nog steeds niet helemaal in orde; onderrug voelde heel snel vermoeid en strak, vooral aan de rechterkant.

Hier doe ik paar reps met 140kg met leg drive. Dead stop:
http://www.dropbox.com/s/nc6hdj27du6o3f1/MVI_4296.MOV?dl=0

180kg met leg drive. Dead stop:
http://www.dropbox.com/s/i81xvqi0sdmnpgz/MVI_4297.MOV?dl=0

Hier doe ik 220kg zoals ik altijd de neiging heb het te doen (dus ff zonder speciaal te letten op leg drive). Touch & go met bounce:
http://www.dropbox.com/s/p3f3ryw7oryjf1h/MVI_4298.MOV?dl=0

En hier nog een keer, maar dan met 180kg. Touch & go met bounce:
http://www.dropbox.com/s/tmgbzkvu7i7eibp/MVI_4299.MOV?dl=0

Een powerlifter-maatje van mij was aan het filmen en wij hebben achteraf even gekeken wat er allemaal mis is. Ik heb dus de neiging om steeds mijn kont eerst naar boven te gooien. Ook buig ik soms mijn armen een beetje door vlak voor mijn eerste rep. Dit is iets wat ik alsmaar onbewust doe! En verder is mij net nog opgevallen dat ik steeds de naar voren kijk. Als ik me niet vergis, is het beter om mijn nek recht te houden.
Nu hoor ik het graag van jullie :)
 
weak ass fuck ben :D
er is een verschil tussen bovenstaande en "weak as fuck".
Just saying.





no problem


---------- Toegevoegd om 14:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:27 ----------

sterk! het echte commentaar laat ik aan de ervaren lifters over. Eerste wat me opviel was inderdaad die ruk aan de barbell bij je eerste rep.
 
er is een verschil tussen bovenstaande en "weak as fuck".
Just saying.





no problem




Idd mijn engels is net zo slecht als mijn PL ...:(

giphy.gif
 
Als je vaak t&g lift, lijkt me dat de reden wel eens kunnen zijn van die weinige legdrive. Aangezien je dan toch automatisch je sterkste leverage gaat gebruiken die daarom niet identiek is aan een goede startpositie. Hierbij komt het momentum nog dat je opbouwt en een spanning die je nooit zou kunnen opbouwen bij een deadstop. Dat je zo hard aan die bb sleurt in het begin lijkt me compensatie omdat je onderin niet sterk genoeg bent om oa techniek te handhaven. Als je biceps je lief is zou ik daar direct mee stoppen.
 
Een T&G deadlift is geen deadlift.
 
Als je vaak t&g lift, lijkt me dat de reden wel eens kunnen zijn van die weinige legdrive. Aangezien je dan toch automatisch je sterkste leverage gaat gebruiken die daarom niet identiek is aan een goede startpositie. Hierbij komt het momentum nog dat je opbouwt en een spanning die je nooit zou kunnen opbouwen bij een deadstop. Dat je zo hard aan die bb sleurt in het begin lijkt me compensatie omdat je onderin niet sterk genoeg bent om oa techniek te handhaven. Als je biceps je lief is zou ik daar direct mee stoppen.

klinkt aannemelijk
 
Een t&g deadlift is ook gewoon een deadlift. Als jouw liftoff een stuk sterker is dan je lockout is het sowieso verstandig om ze op te nemen in je training. Zorgt voor een klein stukje overload.
 
Een t&g deadlift is ook gewoon een deadlift. Als jouw liftoff een stuk sterker is dan je lockout is het sowieso verstandig om ze op te nemen in je training. Zorgt voor een klein stukje overload.

Manman wat serieus. Een deadlift is een lift waarbij je het doodliggende gewicht (dead huehue) omhoog lift. Als je T&G doet is het geen doodliggend gewicht meer en dus geen deadlift meer.
T&G lifts kunnen best waardevol zijn hoor, ikzelf vind het geen deadlift meer. Ieder zo z'n ding om over te mierenneuken :D
 
Manman wat serieus. Een deadlift is een lift waarbij je het doodliggende gewicht (dead huehue) omhoog lift. Als je T&G doet is het geen doodliggend gewicht meer en dus geen deadlift meer.
T&G lifts kunnen best waardevol zijn hoor, ikzelf vind het geen deadlift meer. Ieder zo z'n ding om over te mierenneuken :D

hoe noem je dit dan? https://instagram.com/p/5DRtAot2A-/
 
Voor velen is het moeilijkste punt de startpositie en het gewicht liften vanaf de grond. Dit stuk, de liftoff, sla je over bij T&G door de stretch reflex. Een sterke liftoff wordt voornamelijk bepaald door het vermogen een statische kracht om te buigen in een dynamische kracht. Als je vooral sterker wilt worden op de deadlift dan is het volgens mij verstandig om overwegend deadstop toe te passen.
T&G kan zijn waarde hebben b.v voor hypertrofie of plateaus doorbreken, je kan meestal meer gewicht en herhalingen aan. Wel verstandig om kritisch te blijven kijken naar uitvoering want vaak gaat dit ten koste van de techniek en beginnen mensen de barbell van de grond te trekken, iets waartoe de TS al de neiging heeft (dankzij t&g wellicht).
 
Back
Naar boven