MuscleMeat

Deadlift schouders naar voren vraagje

Bezoekers in dit topic

kaluro

Trust the process.
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
17 jun 2007
Berichten
5.380
Waardering
1.891
Lengte
1m92
Massa
98kg
Vetpercentage
12%
j5lg2h.jpg


Ik heb thuis zo geen barbell bij de hand dus perfecte deadlift uitgangspositie aannemen ging wat minder.
Hierboven een afbeelding; zo'n 3/4e omhoog bij mijn rug, zit er een duidelijke bolling, ter hoogte van mijn schouderbladen.

In deadlift videos zie ik dat de rucht echt helemaal recht is, ook bij dat gedeelte.

Ik heb van alles geprobeerd maar het wil maar niet lukken om dat gedeelte ook recht te krijgen. ( en ik doe mijn borst voor zover mogelijk naar voren, ja)

is dit gevaarlijk en/of foute techniek ( wat ik aanneem van wel )

Tips hartelijk welkom!
 
Misschien je greep iets verder dan schouder breedte en borst naar voren en naar boven kijken. en blijven oefenen totdat t wel lukt desnoods met licht gewicht. en ja als je je techniek bij dl verdoet en je gaat t zwaar doen dan kan je er goed last van krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien je greep iets verder dan schouder breedte en borst naar voren en naar boven kijken.

Snelle reactie, thanks! =) en ja tijdens het deadliften zorg ik dat mn benen op schouderbreedte uit elkaar staan en dan pak ik de stang net wat breder dan schouderbreedte, maar dan nog steeds zelfde verhaal.
 
het zou kunnen helpen iets meer omhoog te kijken.

verder zou ik zelf iets meer je borst uitzetten. dat duwt je schouders wat naar achter en geeft interne tegendruk voor je rug om zich rechter te houden.


diepte is volgens mij redelijk, maar kan het op dit beeldscherm niet goed zien (k*t resolutie)...al zou je net een cm meer kunnen zakken
 
Zolang je geen spanning verliest lijkt me dat deze 'bolling' gewoon normaal is.
 
Zolang je geen spanning verliest lijkt me dat deze 'bolling' gewoon normaal is.

Onderrug is recht en de spanning zit het ook goed mee;

't was meer zo dat ik online heel wat tutorials en filmpjes heb bekeken qua deadliften, en heb tot dusver geen een filmpje gevonden waarbij iemand diezelfde 'bolling' had.
en sinds ik verder geen begeleiding heb nam/neem ik aan dat ik slechte techniek had/heb :)

Volgens jou is die bolling onschuldig en niet blessuregevoelig?

thanks voor de reactie trouwens!
 
In deadlift videos zie ik dat de rucht echt helemaal recht is, ook bij dat gedeelte.

zeker weten ?

Kijk nog maar een keer... het kan zijn dat je het minder goed kunt zien omdat ze vaak veel grotere schouders hebben.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Arnold_Schwarzenegger_powerlifting_deadlifts_bottom_technique.jpg


hmm.. inderdaad lastig te zien... maar een dergelijk gewicht "Kelso shruggen" lijkt me iets te veel van het goede. (wat niet weg neemt dat je het wel moet proberen door ook je bovenrug op spanning te houden)
 

Ok het is een romanian, geen gewone maar hij heeft echt een 100% rechte rug; was zo het beste voorbeeld dat ik kon vinden.

edit: Nog een andere goede gevonden


Het lijkt alsof hij, voordat hij zijn bovenrug aanspant begint met dezelfde 'bolling' als mij; maar zodra hij zijn rug aanspant, wordt het rechtgetrokken? (Wat bij mij dus niet het geval is)
 
Als je onderrug maar hol/recht blijft gaat het goed. Dat de bovenkant van je rug iets bolt is redelijk normaal.
 
Ik zie geen probleem. Zo lang je uit je heupen tilt ipv uit je rug (oke, niet helemaal waar, maar ik weet ff geen andere manier om het te omschrijven), dankomt alles goed.
 
Ok, bedankt voor de reacties :) Dan ga ik vanmiddag weer met een gerust hart deadliften.
 
Ik dacht laat ik ook maar even een video posten; ik heb thuis alleen wat lichte 18kg dumbbells maar hier valt goed te zien hoe ik mijn bovenrug niet recht kan doen.
Dit naar aanleiding van een trainingsmaatje waar ik voortaan mee train die dat gebied wel recht kan doen, en naar aanleiding van pijn in mijn bovenrug, ongeveer waar die bolling is.

Mijn trainingsmaat heeft die bolling ook, totdat hij zijn borst naar voren doet en dan is de bolling weg. Maar hoe ver ik mijn borst ook naar voren doen, de bolling blijft

http://www.youtube.com/watch?v=-vcFMq1KHw4


hier topic van de pijn die ik heb: http://forum.dutchbodybuilding.com/...der-schouderbladen-wervelkolom-gebied-205722/

Ik heb een rustweek genomen maar de pijn is er nog steeds dus ik ga deze week richting de huisarts denk ik, even kijken of hij me verder kan helpen :)

Maar ja, toch maar even voor extra confirmatie dat die 'bolling' echt geen kwaad kan, zie video en feel free to comment!
 
normale bolling. Prima om mee te deadliften. Volg anders het topic in de powerliftsectie hierover waar wat meer informatie wordt gegeven door Tate en Rip.
 
Back
Naar boven