XXL Nutrition

Deadlift / Squat verhoduing vraagje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

downloadking23

Freaky Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
13 sep 2003
Berichten
5.669
Waardering
0
Een kleine vraag:

Zal wel aan me zelf liggen denk ik, maar het volgende is het geval:

Ik train niet echt op kracht stats ofzo, maar toch wel een opmerkelijk ding:

Ik ben weer behoorlijk blessurevrij dus daar zit het probleem ook niet echt.. Normaal als je naar de grote 3 kijkt is je Deadlift eigenlijk altijd de sterkste, daarna de squat en dan de Bench.....

Bij mij is echter mijn squat verreweg de sterkste, de deadlift moet ik een behoorlijk lager gewicht hebben om em ook maar enigszins helemaal omhoog te krijgen ...

Enig idee waar dit aan kan liggen ?
 
Deadlift je wekelijks dan? En waar fail je op de deadlift?
 
Shut up, pick the bar up and Lift!
 
gebruik je mixed grip? dat maakt bij mij al snel een 20kg verschil...
 
Deadlift je wekelijks dan? En waar fail je op de deadlift?

Ik heb niet echt een deel waarvan ik specifiek kan zeggen, dat is mijn failpoint.. Klote is wel dat geschuur met die barbell langs de schenen..

Shut up, pick the bar up and Lift!
Hehe :)

gebruik je mixed grip? dat maakt bij mij al snel een 20kg verschil...
Grip is niet het probleem, zodra ik merk dat dat een probleem begint te worden gaan de straps aan..
 
ga is 6 weken niet Squaten maar Deadliften :)
 
Grip is niet het probleem, zodra ik merk dat dat een probleem begint te worden gaan de straps aan..

ik heb met mix grip niet alleen meer grip maar ook meer kracht (zo lijkt het toch)
 
Ik heb niet echt een deel waarvan ik specifiek kan zeggen, dat is mijn failpoint.. Klote is wel dat geschuur met die barbell langs de schenen..


Hehe :)


Grip is niet het probleem, zodra ik merk dat dat een probleem begint te worden gaan de straps aan..
En straps sluiten elk grip probleem uit? Als je een zwakke grip hebt, dan heb je een zwakke grip, straps of geen straps.
Als je static holds doet, hoeveel kan je dan vasthouden? En hoe gaat het met rack pulls?
 
Hoe diep squat je? Wees eerlijk, squat je echt goed diep tot je kont net je kuiten niet raken?
 
hoeveel squat je en hoeveel deadlift je?

en wat alex zegt over hoe diep je squat is ook belangrijk..
 
Ik doe 90 graden squats .. zo is het me altijd geleerd en dat voelt goed aan..

Ik Squat nu 2 x 8 x 160, (laatste 2 werksets) maar heb het idee dat dit nog wel zwaarder kan..
Deadlift met moeite 6 x 130..
 
Misschien eens naar je techniek kijken :)
 
Ik doe 90 graden squats .. zo is het me altijd geleerd en dat voelt goed aan..

Ik Squat nu 2 x 8 x 160, (laatste 2 werksets) maar heb het idee dat dit nog wel zwaarder kan..
Deadlift met moeite 6 x 130..

Weet je zeker dat je squats ook echt parallel zijn? Bijna iedereen die parallel denkt te squatten zit er boven, het zou wel een goeie verklaring zijn want 8x160 squat en 6x130 dl is wel vreemd.
 
Ja ofwel ga je inderdaad niet diep genoeg zoals Alex zegt, ofwel ligt het mss aan je lichaamverhoudingen. Als je bijvoorbeeld korte armen hebt zal je eerder gemaakt zijn voor squats gezien korte armen een nadeel zijn bij deadliften.
Of 3e mogelijkheid, je rug is gwn te zwak voor deadlifts :p
 
Een kleine vraag:

Zal wel aan me zelf liggen denk ik, maar het volgende is het geval:

Ik train niet echt op kracht stats ofzo, maar toch wel een opmerkelijk ding:

Ik ben weer behoorlijk blessurevrij dus daar zit het probleem ook niet echt.. Normaal als je naar de grote 3 kijkt is je Deadlift eigenlijk altijd de sterkste, daarna de squat en dan de Bench.....

Bij mij is echter mijn squat verreweg de sterkste, de deadlift moet ik een behoorlijk lager gewicht hebben om em ook maar enigszins helemaal omhoog te krijgen ...

Enig idee waar dit aan kan liggen ?

dat is wel heel raar. want met squatten gebruik je namelijk alleen je onderlichaam. maar met deadliften gebruik zowel je onder als je bovenlichaam.:scratch:
 
Zijn motorisch totaal verschillende bewegingen, push/pull.
 
ik gok dat diepte van squat niet genoeg is
ik deadlift 6*170 en squat 1*150
zoniet ben je gewoon een freak!
 
Wat bedoel je met 90 graden? dat de hoek tussen je kuiten en hamstrings 90graden is? of de hoek tussen de grond en je quads?
 
Back
Naar boven