Fitness Seller

Deadlift / Squat verhoduing vraagje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

probeer eens met sumo deadlifts dan ...
 
Ik denk dat je gewoon niet diep genoeg squat. Mijn deadlift ligt in ieder geval een stuk boven mijn full squat.
 
Scheelt bij mij zo'n 60 kg op de 1RM's..
 
mijn deadlift is momenteel een kg of 30 hoger dan mijn squat. En mijn techniek op de deadlift zuigt ook nog eens. Iemand een goed artikel hoe je de deadlift goed moet uitvoeren?
 
mijn deadlift is momenteel een kg of 30 hoger dan mijn squat. En mijn techniek op de deadlift zuigt ook nog eens. Iemand een goed artikel hoe je de deadlift goed moet uitvoeren?

Volgens mij staat er op T-nation een goed artikel daarover.
 
mijn deadlift is momenteel een kg of 30 hoger dan mijn squat. En mijn techniek op de deadlift zuigt ook nog eens. Iemand een goed artikel hoe je de deadlift goed moet uitvoeren?

Wat zuigt er dan? Belangrijk is dat je je buik vol lucht gooit en naar boven kijkt voor je lift. De barbell ook zo dicht mogelijk langs je lichaam omhoog halen (kapotte schenen zijn vrij normaal bij een net uitgevoerde DL).
 
yep t-nation heeft een aantal goede "mastering the deadlift part 1,2,3)

waar je op moet letten bij DL-en:

- rechte rug
- je heup en knieën tegenlijk bewegen
- stang zo dicht mogelijk bij je benen
- naar voren kijken
- als je begint, je core(buikspieren) aanspannen en diep inademen
- als je "boven" bent, einde van beweging zegmaar, dan je kont samentrekken en niet teveel naar achter leunen.

Dat is het volgens mij wel zo'n beetje.
 
Wat zuigt er dan? Belangrijk is dat je je buik vol lucht gooit en naar boven kijkt voor je lift. De barbell ook zo dicht mogelijk langs je lichaam omhoog halen






(kapotte schenen zijn vrij normaal bij een net uitgevoerde DL).

Me vrouw vraag altijd hoe het komt dat me trainingsbroeken zo slijten van voor. ;)
 
6x130 dl is zowieso heel erg weinig met jouw stats (je woog 100kg toch?)
 
kan idd te maken hebben met je squats die je niet diep genoeg doet of dat je bij de deadlift meer met je benen lift dan met je rug. je moet zoals eerder gezegt je heupen en benen tegelijkertijd optillen. waarschijnlijk heb je de oefening altijd al verkeerd gedaan waardoor vooral je benen sterker zijn geworden.
 
Ik squat op dit moment ook meer dan ik deadlift.

Maar dat zal de komende tijd wel veranderen aangezien ik nooit echt serieus gesquat en gedeadlift heb, pas sinds een maandje doe ik ze zoals het hoort dus ga ervan uit dat de DL snel boven mijn squat uit zal komen. Anders zit ik in hetzelfde schuitje als jou..
 
@ Black Rush: De hoek tussen hams en kuiten in de diepste positie.

@ dave 777 : jup ... ik spring wat heen en weer tussen de 101 en de 103 nu..

Algemeen: Ik heb volgens mij idd niet extreem lange armen.. in de top positie is de bar net onder mijn zaakje.. (Greep met beide handpalmen naar binnen)

@ Squats: die liggen idd dicht tegen de 90 aan .. de ene rep is wel 90 dan weer 1 wat minder, dan weer diep genoeg, heb het iemand laten checken.. Mijn riem is natuurlijk om bij deze setjes.. Absoluut geen quarters zoals Jesaja zegt..

@ DL-techniek: ik geloof dat ik em op zich wel goed uitvoer.. Wat ik bij Deadlift wel heb en bij Squats niet als ik het gewicht uit het rek pak .. Bij Squats voel ik gewoon een soort "zekerheid" de bar drukt wel flink in me nek, maar ik heb niet het idee dat ik wel eens in de problemen kan komen.. Zodra ik 100 + bij Deadlift van de grond of uit het rek pak, dat maakt niet veel uit, dan voelt het al niet echt "zeker" aan op 1 of andere manier ..

Verder over de techniek:
Ik pak em idd denk ik wel behoorlijk uit mijn benen.. ik ga redelijk laag zitten met me kont elke keer .. zodat er toch een deel squat in zit ook.. Aangezien ik een redelijk lelijke onderrug blessure tijden en tijden terug heb gehad (4 dagen gelegen te verkrampen van de pijn toen, paar jaar terug al) probeer ik express me rug al zo recht mogelijk te houden gedurende de hele beweging... ik wil absoluut die shit blessure niet nog eens hebben, pest man, wat een pijn had ik toen ..
 
2 x 8 x 160 Squat en 6 x 130 dead, dat is ongeveer 50 kilo verschil in 1RM schat ik... klinkt niet heel erg waarschijnlijk eerlijk gezegd.
 
Zit je toch bij lange na niet diep genoeg bij je squats, dat verklaart het grote verschil...
 
Mijn bovenbenen zijn nagenoeg parallel aan de vloer .. dat is diep zat..
 
Maak gewoon eens een filmpje van je topset squats en deads, dan kunnen we het vergelijken.
 
Zoals ik al zei: probeer eens een sumo deadlift...

Dan spreek je meer je benen aan tijdens de lift. Lukt het dan om meer te nemen,
neemt de rest van je lichaam dat gewicht ook mee, en dat is dan weer mooi
meegenomen :p
 
Back
Naar boven