MuscleMeat

Deadlift/ Squat

Bezoekers in dit topic

Mr.BakBier

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
1
kun je squaten/deadliften bij een bench press dinges? allé je weet wel zon barbell vast aan twee buizen? losse barbell niet in sportschool :mad:

Uhhh....? Als je een smith machine bedoeld; ja.

Als het gezond is voor je rug is weer iets anders......

Wel ik zit dus met hetzelfde probleem bakbier , het squatrek is bij ons weggehaald :(
Ik zou zeker niet squatten op een Smith , doe dan met dumbbells en als je nimeer geneog gewicht kan nemen ga dan naar een andere gym of doe leg presses.
Op een Smith squatten is voor niks echt gezond

Moen zei:
Wel ik zit dus met hetzelfde probleem bakbier , het squatrek is bij ons weggehaald :(
Ik zou zeker niet squatten op een Smith , doe dan met dumbbells en als je nimeer geneog gewicht kan nemen ga dan naar een andere gym of doe leg presses.
Op een Smith squatten is voor niks echt gezond

Hoeso niet???

squatten op een smith is leg pressen maar dan op een niet zo gezonde manier
Met een losse barbell of niet !

Vandaar dat veel pro's niet meer los squatten maar met een Smith machine?? :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
jamaar wat is het nu? :mad: ik heb gisteren gesquat en voelt wel nogal raar :D, maar ik doe al leg presses ze vroegen waarom ik niet squatte dus vraag ik nu of ik kan squaten op zon smith machine? kun je ook deadliften???

Squatten doe ik wel op een smithmachine, ik train namelijk zonder spotter en dan doe ik liever geen BB squat omdat ik dan niet echt zwaar durf te gaan. Deadlift kan volgens mij niet omdat het natuurlijk is dat je de BB horizontaal toch iets verplaatst bij je lift en dat is met een smith onmogelijk( heb het nooit geprobeerd zal vanmiddag voor de gein is kijken :D )

Smith machine squats voelen niet natuurlijk aan en daarom doe ik het niet.
Zwaar gaan zonder spotter is geen reden om dan maar smith machine squats te gaan doen. In de smith kun je nooit de gewichten hanteren als bij de Barbell.
Ik squat ook zonder spotter. Zolang je je grens kent gaat het wel goed.
Ben eens met 3 spotters bijna door mij rug gegaan, ze probeerden te helpen, maar dat gaat bijna niet!! Gewoon je grenzen leren kennen en langzaam steeds zwaarder gaan.

Terug
Naar boven