Fitness Seller

Deadlift, Sumo of Gewoon ?

Waar zijn jullie sterker in?

  • Sumo Deadlift

    Stemmen: 8 36,4%
  • Gewone Deadlift (Conventional)

    Stemmen: 12 54,5%
  • Ik hef evenveel zowel sumo als gewoon

    Stemmen: 2 9,1%

  • Totaal stemmers
    22

Bezoekers in dit topic

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
6.329
Waardering
26
ik vroeg mij af waar jullie het sterkst mee zijn?

en doen jullie in training de andere manier ook soms?
 
nou, ik weet niet goed, ik denk dat het evenwaardig is... ik heb nu al een aantal keer 190kg getrokken sumo, maar evenveel keer gewoon, en 't is met de conventional dl dat ik mijn deadlift heb verbeterd.

en op training wissel ik wel eens af.
 
Concetreren op sumo en conventioneel gebruiken als bijoefeningen.
Met sumo train je tergelijkertijd voor squat.
Defintie van Kracht = massa x afstand.
 
ja er zijn veel die sumo gaan omdat de afstand korter is. maar de grootste deadlift records zijn nog altijd conventioneel... 407,5kg in de ipf, en bij de WPO onlangs nog 424,5kg.

dat je met sumo tegelijk meer uwe squat traint is wel juist. dat voel ik ook

maar voor de een of andere manier voel ik me comfortabeler conventioneel...
 
Aangezien ik een lange wapper van 1m90 ben hef ik conventional. Als ik sumo hef moet ik al serieus trekken om 200kg van de grond te krijgen. Misschien mis ik wat kracht in mijn heupen......maar de echte oorzaak wert ik niet
 
Het klopt dat de grotere lifters beter conventioneel heffen.
Zelfs als conventioneel tilt is het niet slecht omregelmatig eens Sumo te tillen, niet tot de limit maar met als doel Uw squat te verbeteren, en de baan open te laten om te kunnen afwisselen (bvb bij blessure). Als je nooit of te nimmer sumo tilt (op Trg) neem je jezelf verschillende mogelijkheden weg.

Klopt van die 2 lifters boven de 400 Kg.
Als je echter de punten uitrekent dan komen de echte superlifters uit de Sumostyle.
 
ja, dat zijn dan meestal de lichtere lifters, is het niet?

ik heb na mijn blessure wel sumo gedeadlift, ben nu weer overgeschakeld naar conventioneel, maar doe nog af en toe sumo.
 
ik ben ook het sterkst in de gewone deadlift. sumo doe ik dan ook meer als asistance. ik denk dat ik maar 180 haal met sumo... en dan 190 misschien maar dan houd et wel op.
 
Conventionele DL maar eig nog liever de Roemeense DL merkte ik vanochtend (meer accent op hamstrings)
De squat doe ik wel sumo-sT.. heel breed anders kukel ik achterover.... en helaas kukel ik nu bijna weer voorover.

Espi
 
Als ge nu partial deadlifts doet. Op welke hoogte leg je dan de barr, medelifters?
 
ter hoogte van de knieën voor mij. maar ik doe dat bijna niet, dat is net mijn sterk punt.
 
Ik persoonlijk start iets onder de knie omdat ik vind dat precies daar de eerste moeilijkheden beginnen. Asls ik start ter hoogte van de knie kan ik plots een pak kilos meer nemen en mijn mening is dat ge het uwzelf altijd zo moeilijk mogelijk moet maken
 
Partial Deadlifts moeten in overload en dienen om het laatste stuk van U deadlift of uw grip te verbeteren.

Persoonlijk vind ik niets inpartial oefeningen daar ze slechts een onderdeel van een oefening zijn.
Ik zie meer in net het tegenovergestelde van partials.

Wat ben je als je 300 Kg partial kan tillen als je maar 200 Kg van de grond kan tillen en dat een wedstrijddeadlift net van de grond begint.
 
Bij mij is het probleem dat ik op wedstrijd zowat alles van de grond krijg maar dat ik het net onder mijn knieen moeilijk krijg. Heeft het dan ook geen zin?
 
Voorwaartse dan?
 
Yes, en met een grote roterende beweging van de schouders van voor naar achter.
 
ik zie die roterende beweging niet zitten, kan je schouders toch behoorlijk vernken denk ik.
 
Back
Naar boven