Fitness Seller

Deadlift te veel van het goede? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

HellRaver

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
25 sep 2018
Berichten
708
Waardering
611
Lengte
1m85
Massa
88kg
Vetpercentage
19%
Ik ben nu bezig om eindelijk me kracht op te schroeven, en ben gek op deadlifs. Nu ben ik een paar weken bezig met 2x per week heavy deadlifts. Zal dit te veel voor me wezen? Meeste beginner programma's hebben namelijk maar 1x 5 erin zitten.
 
Dit ligt eraan, hoe ziet jouw trainingsschema eruit?
 
Train 5x
Elke training begin ik met een big five, dl, squat etc.
Elke week verhoog ik dat gewicht met 5kg en doe ik 5x5 reps. Verder doe ik die dag accessory oefeningen voor die lift.

Bv
Za squats benen
Zo dl en rows
Ma ohp schouders
Woe dl en rows
Do bench
 
Laatst bewerkt:
Traint 5x en elke dag 1 van de big 5, dan doe je dus 1x per week deadlift?
 
Traint 5x en elke dag 1 van de big 5, dan doe je dus 1x per week deadlift?
Nu 2x
Ik train rug 2x maar ik begin ene keer met barbell rows en andere keer met deadlifts. Dit omdat me rug een zwak punt is.
 
Beginnende schema's hebben met een reden een bepaalde volgorde en hoeveelheid oefeningen/sets.
Als je een bewezen beginnersschema hebt zoals 5x5, gewoon aanhouden wat die zegt voor schema, het zorgt voor de beste progressie, dat is bewezen.

Ik doe 3x per week een vorm van deadlift, dus nee 2x per week is niet verschrikkelijk.
 
Zonder je volume, intensiteit en manier van progressive overload toepassen te kennen kan niemand je serieus antwoord geven. Ook voor je squats aangezien je die de dag voor deadlifts doet.

Je kunt wel 6 dagen deadlifts doen of misschien maar 1x per week, afhankelijk van bovenstaande factoren, werkcapaciteit en recovery.
 
I guess so.
De intensiteit ligt voor mijn gevoel hoog zeker op de mainlifts. En ik zit in een mini cut dus mijn herstel is niet optimaal.

Ik ga wel even terug naar 1x heavy per week.
En zien of ik beter herstel
 
I guess so.
De intensiteit ligt voor mijn gevoel hoog zeker op de mainlifts. En ik zit in een mini cut dus mijn herstel is niet optimaal.

Ik ga wel even terug naar 1x heavy per week.
En zien of ik beter herstel
Intensiteit meet je af aan het % van je 1 RM en is in dit geval niet een gevoel. Verder moet je echt vaak wennen aan een hoger volume op deadlifts. Wat is je huidige 1 RM?
 
Op dit moment 145kg
Deze week zou ik 5x5x 130 kg moeten aankunnen.
 
Back
Naar boven