AndroidHealthClinic

Deadlift uitvoering goed?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirhuis

Cool Novice
Lid geworden
29 apr 2018
Berichten
31
Waardering
62
Lengte
1m67
Massa
64kg
Vetpercentage
50%
He Hallo,

ik ben sinds een tijdje serieus bezig met krachttraining en ben nieuw op dit forum. ik heb de deadlift in mijn full body schema staan, maar nu zou ik graag willen weten of de uitvoering correct is.

graag jullie mening

alvast bedankt!

 
Laatst bewerkt:
This video is unavailable?
 
Lijkt net alsof je een beetje een stiff leg deadlift aan het doen bent. Zou dit filmpje eens kijken:
 
  • Like
Waarderingen: taft
Niet onaardig, maar de start is nogal hoog qua kont/heup inzet, waardoor je neigt naar een stiff-legged deadlift.
Naarmate je zwaarder gaat zal dit steeds erger worden en dat is niet de bedoeling.


Je zou er wat meer 'hip&leg drive' in moeten stoppen.
Dat wil gewoon zeggen dat je IETS lager zakt met je kont en vanuit de heupen de stang los trekt van de grond en minder vanuit je onderrug.

Overdrijf dit nou ook weer niet, het is ook weer niet de bedoeling dat je er een soort squat van maakt.
 
Lijkt net alsof je een beetje een stiff leg deadlift aan het doen bent. Zou dit filmpje eens kijken:
wow super filmpje dit, bedankt!
 
Niet onaardig, maar de start is nogal hoog qua kont/heup inzet, waardoor je neigt naar een stiff-legged deadlift.
Naarmate je zwaarder gaat zal dit steeds erger worden en dat is niet de bedoeling.


Je zou er wat meer 'hip&leg drive' in moeten stoppen.
Dat wil gewoon zeggen dat je IETS lager zakt met je kont en vanuit de heupen de stang los trekt van de grond en minder vanuit je onderrug.

Overdrijf dit nou ook weer niet, het is ook weer niet de bedoeling dat je er een soort squat van maakt.
ik zie het zelf nu ook, ga er aan werken
 
De stang over je benen omhoog trekken. Nu houd je de stang van je lichaam af.
Als je (20 kg) schijven van 45cm doorsnede kan gebruiken of deze schijven op kan hogen is het ook wat makkelijker. Nu moet je extra veel bukken.
 
Schouders moeten recht boven de bar staan, 'val' wat verder naar achteren, zodat je heupen wat meer naar achteren + onderen gaan.
 
Op zo'n licht gewicht valt er weinig over te zeggen, maar ideaadl is het allemaal niet. Simpel en effectief:

 
De stang over je benen omhoog trekken. Nu houd je de stang van je lichaam af.
Als je (20 kg) schijven van 45cm doorsnede kan gebruiken of deze schijven op kan hogen is het ook wat makkelijker. Nu moet je extra veel bukken.

Helemaal mee eens, je doet nu eigenlijk een defecit deadlift, dus of grotere schijven gebruiken, of iets onder deze schijven leggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven