MuscleMeat

deadlift variatie kiezen

Bezoekers in dit topic

karatedude89

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
211
Lengte
1m85
Massa
83kg
Hallo,

ik ben sinds vandaag 6 een weken schema schema begonnen. UB/LB gebaseerd op de grote 3
een aantal van die trainingen bevatten deadlift variatie je kunt dan kiezen uit stiff leg(wel van de grond iedere keer) snatch grip of defecit deadlift. er word het 6 of 8 herhalingen aangeraden.

mijn zwakte in de deadlift ligt um bij de grond. ben nog nooit gefaald om uitlocken. welke zouden jullie kiezen?

thnx :)

Hallo,

ik ben sinds vandaag 6 een weken schema schema begonnen. UB/LB gebaseerd op de grote 3
een aantal van die trainingen bevatten deadlift variatie je kunt dan kiezen uit stiff leg(wel van de grond iedere keer) snatch grip of defecit deadlift. er word het 6 of 8 herhalingen aangeraden.

mijn zwakte in de deadlift ligt um bij de grond. ben nog nooit gefaald om uitlocken. welke zouden jullie kiezen?

- deficit deadlift
- deadlift against bands (speed deadlift)
- pause/halting deadlift

• Topic Starter Topic Starter
- deficit deadlift
- deadlift against bands (speed deadlift)
- pause/halting deadlift

ik heb geen bands. dus dat valt af :P

haltng deadlift zou kunnen. maar staat niet officieel in het schema.

deficit zou het dan worden volgens jou advies

halting deadlifts staan niet in het programma bechreven. en ik hou me liever zo veel mogelijk aan het programma.

stiff leg deadlifts ben ik personlijk niet echt fan van. dan doe ik liever good mornings of hyper extentions.

dus twijfel nog tussen deficit of snatch grip

halting deadlifts staan niet in het programma bechreven. en ik hou me liever zo veel mogelijk aan het programma.

Ah, purist ben je zeg :p

dus twijfel nog tussen deficit of snatch grip

Deficit ligt meer in dezelfde motorische bewegingslijn van de reguliere deadlift, dus zou mijn voorkeur hebben.

P.S. het is in dit kader voor jouw doel niet zinvol om een grotere deficit dan 2,5 tot 5cm te nemen, beter van niet zelfs.

Ah, purist ben je zeg :p

Deficit ligt meer in dezelfde motorische bewegingslijn van de reguliere deadlift, dus zou mijn voorkeur hebben.

P.S. het is in dit kader voor jouw doel niet zinvol om een grotere deficit dan 2,5 tot 5cm te nemen, beter van niet zelfs.

haha dankje :p

ik heb bumperplates tussen de 10 en de 3 cm. dus ik pak dan gewoon idd zoals jij aangeeft maximaal 5 cm. ik weet dat veel mensen advizeren 1 tot maximaal 4 inch. want dus tussen de 2,5 en 10 cm is.

haha dankje :p

ik heb bumperplates tussen de 10 en de 3 cm. dus ik pak dan gewoon idd zoals jij aangeeft maximaal 5 cm. ik weet dat veel mensen advizeren 1 tot maximaal 4 inch. want dus tussen de 2,5 en 10 cm is.

Hangt een beetje van het doel en het individu af.
Als je doel het verbeteren van de lift-off is (zoals in jouw geval) dan heeft de verhoging/deficit eigenlijk maar 1 reden/functie:
Jou dwingen om in grotere mate de spieren in te zetten die verantwoordelijkheid voor kracht onderin.

Dit gebeurt dan met name, doordat je door de deficit je heupen lager moet inzetten.

Als de verhoging TE groot wordt loeren er 2 risico's:

1 Je gaat juist teveel omlaag met de heupen, waardoor het meer een squat-achtige pushbeweging wordt.
Heel leuk, maar heeft veel minder overdracht op de reguliere deadlift.

2. Je krijgt de heupen niet meer in positie om een goede pull te maken, waardoor je kont tijdens de lift-off omhoog schiet het een een soort pseudo stiff-legged deadlift wordt. Ook niet bevordelijk.......

Hangt een beetje van het doel en het individu af.
Als je doel het verbeteren van de lift-off is (zoals in jouw geval) dan heeft de verhoging/deficit eigenlijk maar 1 reden/functie:
Jou dwingen om in grotere mate de spieren in te zetten die verantwoordelijkheid voor kracht onderin.

Dit gebeurt dan met name, doordat je door de deficit je heupen lager moet inzetten.

Als de verhoging TE groot wordt loeren er 2 risico's:

1 Je gaat juist teveel omlaag met de heupen, waardoor het meer een squat-achtige pushbeweging wordt.
Heel leuk, maar heeft veel minder overdracht op de reguliere deadlift.

2. Je krijgt de heupen niet meer in positie om een goede pull te maken, waardoor je kont tijdens de lift-off omhoog schiet het een een soort pseudo stiff-legged deadlift wordt. Ook niet bevordelijk.......

dan begin ik gewoon met een bumperplate van 5kg(3cm) en als dat goed voelt stap ik over naar een bumperplate van 10kg(5cm) dan blijft dan ook mijn max. dankje :)

Hallo,

deficit deadlifts.
(of squats :))

Zou voor de deficit deadlifts gaan. Wat ook vaak helpt is een tijdje je zwakkere deadlift (sumo vs conv.) doen ipv van je sterkste. En frontsquats zijn ook goed om van de grond te komen:)

Zou voor de deficit deadlifts gaan. Wat ook vaak helpt is een tijdje je zwakkere deadlift (sumo vs conv.) doen ipv van je sterkste. En frontsquats zijn ook goed om van de grond te komen:)

Mijn beste deadlift ooit heb ik met een conventional deadlift gedaan. maar ik ben momenteel iets sterker met sumo. (dus ik ben wat slappen geworden met conventional :( ) daarom heb ik ook voor conventional gekozen in dit programma. en als variatie idd de defecit. front squatten gaat voor mij niet op dit moment met mijn schouder helaas. en back squatten doe ik nu ook met een safety squat bar. omdat geen enkele variatie met de straight bar lukt

Terug
Naar boven