Fitness Seller

Deadlift verbeteren door niet te deadliften.

Bezoekers in dit topic

huckfinn

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 jul 2004
Berichten
4.153
Waardering
5
Hey,

Naar aanleiding van deze URL:
http://www.strengthcats.com/nodeadlift.htm


Voor de luiwammessen - er staat in het kort zo iets als dit:

Als je veel op de deadlift oefenent is er een grote kans dat je (met name je onderrug) overtraind omdat die wat langer dan de andere spieren moet herstellen van een zware training.
Lui zoals Louis Simmons, Bill Starr, Loren Betzer en Dr.Phil ...o nee, Dr.Squat pleiten voor een andere aanpak om je deadlift te verbeteren.
Zij trainen met name de good-morning (ook zware sets), (power-)clean, en high-pull.

Doet iemand hier dit al gericht? Of vind je dat deze methode enkel geschikt is voor lui die aan hun plateau zijn geraakt?

Ik ben er enkel benieuwd na en ik ga het denk ik toepassen in mijn schema. Ik ga dan ipv speed-deadliften cleanen of high-pullen en op MAX-dagen ipv (rack-)pullen of deadliften zware goodmornings proberen. Dit omdat ik wat meer op squat wil oefenen en als ik daar ook zwaar bij ga deadliften, denk ik dat het niet optimaal werkt.
 
Nee, ik deadlift wel elke week maar ik max niet elke week. Zo zou je om de week kunnen maxen bijv. en de andere week gewoon op bijv. 70/ 80% kunnen trainen. Ik denk niet dat goodmornings een goede vervanging zullen zijn, wel een goede ondersteuning.
 
Ik varieer tussen beiden, heb periodes waarin ik amper dead, maar ik heb ook periodes waarin ik juist 2 à 3 keer per week dead.
 
Leuk, ik heb dit artikel toevallig gister ook gelezen :).

Oefeningen om je deadlift mee te vervangen:

-Box squat
-Arched back Goodmorning
-Slightly rounded back Goodmorning
-Pull throughs
-Snatch grip deadlift (flink wijd)
-Hi pulls
-Rack lockouts
-Heavy shrugs (m.n. als je een conventional deadlifter bent)
-Power cleans

En natuurlijk veel core work doen.
 
eduardjanssen zei:
Ik denk niet dat goodmornings een goede vervanging zullen zijn, wel een goede ondersteuning.

Waarom denk je dat?

Bij de deadlift worden immense gewichten gebruikt, die bij iedereen tot overbelasting leiden van de onderrug (aangenomen dat je minstens 1x p/week deadlift). Bij goodmornings is het gewicht een stuk lager, maar wordt de onderrug erg goed belast en kan deze ook sneller herstellen. Je moet je deadlift natuurlijk niet vervangen met alleen goodmornings, maar zie daarvoor mijn post hierboven.
 
Idd, ik zei ook niet ALLEEN goodmornings doen, maar vooral ook olympische (of simpele versies daarvan) lifts.
 
Ikzelf deadlift bijna nooit en als ik deadlift dan deadlift ik alleen maar met lichte gewichten en explosief omhoog gooien. En jawel....zie mijn log....het werkt ;)
 
In de tijden dat ik niet zwaar deadlift, gaat mijn lift alleen nog maar omlaag. Dus voor mij lijkt het niet helemaal op te gaan.
 
hangt soms wat af.

ik heb ook nood aan regelmatig deadliften, anders verslies ik teveel kracht.
 
Deejay_Spike zei:
hangt soms wat af.

ik heb ook nood aan regelmatig deadliften, anders verslies ik teveel kracht.

Conjugate dan maar :p?
 
Deadliften vind ik gewoon een fijne oefening, zou ik zeker nooit willen vervangen door wat anders. Vrijdag is mijn favo trainingsdag :thumb:

Wat je wel kan doen is switchen, dus bv week 1 deadlift, week 2 vanaf blokken en week 3 rack pulls
 
MonsterStrength zei:
Wat je wel kan doen is switchen, dus bv week 1 deadlift, week 2 vanaf blokken en week 3 rack pulls

Dat zeg ik, conjugate ;).
 
Denk je dat ik jou posts lees? ;)

Maar had er over gelezen bro, sorry, won't happen again :(:D
 
MonsterStrength zei:
Denk je dat ik jouw posts lees? ;)

Maar had er over gelezen bro, sorry, won't happen again :(:D

Zelfschuld :D.
 
DEADLIFTEN moet gewoon, .........punt uit:cool:
 
Back
Naar boven