AndroidHealthClinic

Deadlift vorm check (filmpje 4x145)

Bezoekers in dit topic

JoepHijwegen

Cool Novice
Lid geworden
19 jun 2016
Berichten
32
Waardering
9
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
10%

Allright. Heb ooit veel meer gedeadlift, maar vorm ging achteruit en ben 3 maanden bezig geweest met vanaf de grond af weer opbouwen. Hiervoor heb ik de manier hoe Elliot Hulse de 'corrective deadlift' leert gebruikt, maar dan in mijn eentje. Ik ben begonnen met een tennisbal tussen de schouderbladen en een klein latje bij mijn rug, en dan vanuit de bovenste positie begonnen om te leren mijn rug recht te houden, en ben daarna zodra die beweging natuurlijk voelde weer begonnen met 5x5 (maar squats en deadlifts afwisselend aan het begin ipv stronglifts) langzaam omhoog opbouwen. Heb al enkele liftende vrienden laten kijken en wat filmpjes van pro's vergeleken, maar hoor toch nog graag wat feedback. Het ziet er opzich netjes (of in ieder geval veilig) uit, en krijg in de gym positieve geluiden te horen, maar het ziet er ergens wel erg 'anders' uit dan normaal. Een stuk minder explosief en wat meer getrek vanuit de rug (ookal blijft deze recht) ipv heupen die echt naar voren schieten lijkt vooral. Iemand tips of opmerkingen?

PS: ik zet het bewust zo rustig neer met het gewicht langs mijn benen: dit is om de rug recht en zo lang mogelijk onder spanning te houden tijdens een set, ik weet dat dit niet het meest 'efficient' is, het gaat me vooral om de weg omhoog. Also, het staat verhoogd omdat mijn gym geen olympische barbells of schijven heeft, en de schijven zijn 2cm kleiner in diamter dan normaal.

Also, ik kijk hier naar voren ipv neutraal, dat doe ik al niet meer. Heb er nooit last van gehad, maar is wel gevaarlijk natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Waarom die bewegingen tussen je sets? Zou dat echt afleren want het gevaar is dat je je deadlift in 1 ruk wil starten vanaf 0 spanning en dan heb je grote kans op blessure.

En wat je zei over je hoofd, kijk vooruit
 
Waarom die bewegingen tussen je sets? Zou dat echt afleren want het gevaar is dat je je deadlift in 1 ruk wil starten vanaf 0 spanning en dan heb je grote kans op blessure.

En wat je zei over je hoofd, kijk vooruit

Ik trek eerst tot ik de 'tik' van de plaat tegen de stang aan hoor, en druk met mijn knieën in mijn armen voor ik omhoog ga, dus ik zorg dat er altijd spanning op staat. Dat korte kontzwiepen wat ik daarvoor doe helpt me om het punt te vinden waar ik het idee heb recht omhoog te kunnen zonder eerst met mijn heupen omhoog te knallen, maar ik zorg dat ik altijd vanuit een aangespannen positie begin
 
Waarom die bewegingen tussen je sets? Zou dat echt afleren want het gevaar is dat je je deadlift in 1 ruk wil starten vanaf 0 spanning en dan heb je grote kans op blessure.

En wat je zei over je hoofd, kijk vooruit
Niet vooruit kijken. Maar na de vloer, halve meter tot een meter voor je uit. Dit zorgt ervoor dat je complete ruggegraat neutraal staat. Als je vooruit kijkt dan buig je het bovenste stuk van je ruggengraat.
 
Niet vooruit kijken. Maar na de vloer, halve meter tot een meter voor je uit. Dit zorgt ervoor dat je complete ruggegraat neutraal staat. Als je vooruit kijkt dan buig je het bovenste stuk van je ruggengraat.
Dat bedoelde ik:D
 
Niet vooruit kijken. Maar na de vloer, halve meter tot een meter voor je uit. Dit zorgt ervoor dat je complete ruggegraat neutraal staat. Als je vooruit kijkt dan buig je het bovenste stuk van je ruggengraat.

Timmy bedoelde denk ik vooruit tov mijn rug, en dat klopt natuurlijk, begint beneden, en komt dan omhoog, met mijn rug mee. Maar dat doe ik nu dus al. Ik heb dit filmpje al even terug gemaakt (heb niet dagelijks mensen bij me om te filmen hahah), dat heb ik al gecorrigeerd, zoals vermeld in de OP.
 
Ja had het meer over het draaien van je hoofd idd
 
Ahhh dan heb ik niets gepost [emoji20]
 
Jawel, want ik bedoelde het zo maar poste het waardeloos, dus je post is een goede aanvulling
 
Back
Naar boven