AndroidHealthClinic

deadlift vraag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wwe

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
30 okt 2006
Berichten
13.936
Waardering
1.154
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Ik deadlift nu een kleine 2 maanden. Maar ik heb het gevoel dat ik de eerste keer dus als ik het gewicht optil te veel vanuit mijn rug til en te weinig vanuit mijn benen. Vooral als ik de eerste keer het gewicht op til heb ik dat. Weet iemand iets dat me kan helpen? Ik deadlifte vandaag 8x100kg
 
focus je in het begin dat je met heup en knieeen extensie beweging maakt
 
Minder gewicht gebruiken tot dat je de techniek goed beheerst.

BBDeadlift.gif
 
Minder gewicht gebruiken tot dat je de techniek goed beheerst.


Ja ik wilde zowieso niet zwaarder gaan dan dit,totdat ik de techniek helemaal goed doe.
 
Ik deadlift nu een kleine 2 maanden. Maar ik heb het gevoel dat ik de eerste keer dus als ik het gewicht optil te veel vanuit mijn rug til en te weinig vanuit mijn benen. Vooral als ik de eerste keer het gewicht op til heb ik dat. Weet iemand iets dat me kan helpen? Ik deadlifte vandaag 8x100kg

zonder het te zien is het moeilijk een oordeel te hebben. Als je echt wilt dat mensen over het internet commentaar op je techniek hebben moet je een filmpje maken.
 
alles is gezegd...

maak een filmpje en laat het ons zien
en wss is je techniek nog niet echt super...
 
en DL best niet bove de 5 reps zitten omdat je techniek het dan wel is kan laten afweten
dus als je wil opbouwen:
bv 5x60 - 5x75 - 5x90 - 5x110

de lift gebeurd bij jou wss in 2 delen, terwijl het benen strekken, en de rug die rechtkomt in 1 beweging moet gebeuren
 
Daar heb ik ook altijd last van, de eerste rep voelt veel minder goed aan dan de volgende reps. Probeer gewoon nog meer te letten op je techniek, en vergeet niet je buikspieren op te spannen!
 
Minder gewicht gebruiken tot dat je de techniek goed beheerst.

BBDeadlift.gif

Dat is 'em!

Als beginner krijg ik nog vaak commentaar van mensen die ik zlef nooit een DL heb zien uitvoeren......... mij is de DL door een ouwe rot elders uitgelegd en exact als bovenstaande pic.
Houdt je rug recht; niet bol, en ga dus zo ver door je knieen dat je in die houding met de handen bij de stang komt. Zie soms mensen een beetje door de knieen gaan en dan de rug bol maken om de stang te grijpen. Neem een paar keer goed adem, toon je mooie squatreet en strek je lichaam vanuit je hielen; stoot je heupen naar voren, houdt de spanning erin. Til niet met je armen/schouders en als je rechtop komt borst vooruit en geen hangende schouders.
Zorg dat je niet tilt en dan opstaat of opstaat en dan rechtop tilt - het moet uit 1 vloeiende beweging komen; je benen recht wanneer jij rechtop staat.
 
meer met je kont zakken kan helpen(alsof je op de wc gaat zitten)..
 
Gewoon iedere keer de bar weer op de grond zetten, opstaan, en weer zakken (kont naar achter) voor de volgende rep.
Techniek + starting strength (kracht nodig om dat ding van de grond te krijgen)!
 
Vaak is het ook een probleem van stang te ver van het lichaam, dan wordt het bijna altijd een beweging in 2 delen.
 
Heb ooit ergens gelezen dat je niet het gewicht van de grond moet trekken, maar dat je moet doen alsof je je voeten door de vloer duwd:wl:
Bij mij heeft dit goed geholpen om mijn techniek te verbeteren.
 
shitzooi, ik oefen een aantal weken maa rik heb het gevoel dat ik het nog steeds fout doe. Iemand anders uit mijn sportschool zij tegen me dat ik het nog steeds teveel vanuit mijn rug doe. Ik zal binnenkort mijn trainings maatje een filmpje laten maken, dan kunnen jullie zien wat ik fout doe.
 
Je benen dichter bij de stang, zo belast je rug minder, door je benen zakken en bijna paralel tot de grond, achteruit leunen. Gewicht verminderen naar 10x80KG.
 
Ik zal denk ik morgen een filmpje maken van mijn deadlift en die post ik dan hier.
 
Je benen dichter bij de stang, zo belast je rug minder, door je benen zakken en bijna paralel tot de grond, achteruit leunen. Gewicht verminderen naar 10x80KG.

Dichter? Je schenen tegen de stang aan en je voeten eronderdoor......
 
Ik heb een filmpje geupload. Kunnen jullie ff kijken wat er niet klopt bij mijn deadlift.

YouTube - deadlift
 
Back
Naar boven