Fitness Seller

deadlift vraag

Bezoekers in dit topic

Ik heb vandaag 2x120kg gedeadlift. ik denk dat ik hem nu goed doe, oordeel maar. Op het filmpje doe ik hem maar 1x omdat de filmer hem toen uitklikte.

YouTube - 1x120
 
Ik heb vandaag 2x120kg gedeadlift. ik denk dat ik hem nu goed doe, oordeel maar. Op het filmpje doe ik hem maar 1x omdat de filmer hem toen uitklikte.

YouTube - 1x120

volgens mij is je rug helemaal bol als je het gewicht optilt, erg slecht voor je wervels dus :(
 
heb jij een ****ing fixatie op gewicht ofzo?

Je doet em nog steeds niet goed he, zie je dat zelf niet?
 
Idd, waarom ga je eigenlijk steeds zwaarder terwijl je de techniek nog niet beheerst? Ik vind dat er best gewicht op mag zitten, maar 120 is nog te veel voor je. Ga eens aan de gang met 80 kilo ofzo? Eerst techniek, dan gewicht.
 
Niet eens met de bovenstaande reacties. 120kg gaat je kwa gewicht nog makkelijk af, je moet enkel goed concentreren op je techniek. Nu trek je je onderrug bol en dat is iig niet goed. Sets met 80kg gaan bovendien weinig doen voor je techniek op hogere gewichten.
 
Ben ik wel met je eens, maar ik denk niet dat hij een rechte rug krijgt met dit gewicht, lijkt mij te zwaar voor hem.
 
Ben ik het mee eens, probeer 100 of 110 kg te tillen met goede techniek.
 
Ben ik wel met je eens, maar ik denk niet dat hij een rechte rug krijgt met dit gewicht, lijkt mij te zwaar voor hem.

waarom zou het zwaarder voor hem zijn met een rechte rug? het gewicht blijft hetzelfde hoor
 
Shit
Tja ik lette heel erg op dat ik het gewicht niet weer met een ruk zou optillen zoals ik eerst deed. Klopt het dat ik dat niet meer doe?
Oke holle rug maken volgende keer, volgende week probeer ik het weer. maar AlexT heeft wel gelijk dat ik niet een te laag gewicht moet pakken. Volgende week maak ik weer een nieuw filmpje.
 
Dude, waarom wordt die camera plots verdraaid waardoor het moeilijker word om te kijken?
Techniek lijkt me wel ok nu.
 
Ik blijft het een rot oefening vinden. doe hem ook zelden:)
oefening vind mijn rug niet leuk:D
 
Dude, waarom wordt die camera plots verdraaid waardoor het moeilijker word om te kijken?
Techniek lijkt me wel ok nu.
Sorry, vraag aan de camera man:rolleyes:
 
Heb je altijd zo'n grip? Gebruik je geen pronated grip?(niets mis mee trouwens, maar valt precies niet veel voor dat ze zo liften)

edit: het kan misschien wel een pronated grip zijn, ik zie het niet goed :o
 
Volgens mij is je techniek in orde nu. Ziet er goed uit. Vraag de cameraman gewoon normaal te filmen, ik zie dit steeds vaker en ik zie het nut er ECHT NIET van in.

@Maiskorrel, hij gebruikt pronated/supinated volgens mij.
 
Ik vind dat je nog altijd touch-and-go doet ipv echt neerleggen.

Op sommige reps gaan je heupen sneller omhoog dan je borst, wat minder effectief is.

Positie van de rug is wel goed deze keer, en de beweging is al veel vloeiender.

Maiskorrel: het is gewoon mixed grip.
 
Bedankt voor het bekijken van het filmpje
Ik ben blij om te horen dat het er beter uit ziet. Ik zal volgene keer weer een nieuw filmpje maken. Ook zal ik zeggen tegen die dude dat hij normaal moet filmen.

@Maiskorrel Het is mixed grip
 
Volgens mij is het mixed grip maiskorrel:) haha
 
Back
Naar boven