AndroidHealthClinic

deadlift vraag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

beetje lastig als we je niet helemaal kunnen zien.

In ieder geval rechter op gaan stann.. ik zag geen enkele goede lockout (niet overdreven achterover leunen, maar gewoon rechtop staan)
 
Stang terug op de grond leggen tussen herhalingen door. Maak anders een filmpje waar je helemaal op staat en met een zware set.
 
Daar heb ik ook altijd last van, de eerste rep voelt veel minder goed aan dan de volgende reps. Probeer gewoon nog meer te letten op je techniek, en vergeet niet je buikspieren op te spannen!

Doe je dan wel een deadstop, dus ff het gewicht laten rusten of bounce je gewoon aan een stuk door?
 
Ik zal proberen snel een nnieuw filmpje te maken waarop ik beter te zien ben.
 
Ziet er niet gek uit hoor, idd de lockout he, billen spannen en schouders iets naar achteren, nooit overdreven hol trekken.
 
Tja ik zal binnekort mijn 100kg deadlift wel opnemen, die kost mij ook veel meer moeite, mischien dat het daar duidelijk is wat ik niet helemaal goed doe.
Jullie horen nog van me:cool:
 
WWE, maybe is het daarom dat je hem niet goed doet, of het gevoel hebt dat je hem niet goed doet.
Dat het voor jouw gewoon te zwaar is.. nog effe iets lichter pakken en pas als je er helemaal ready voor bent die 100 kg pakken ;).

Controleer de oefening!
 
WWE, maybe is het daarom dat je hem niet goed doet, of het gevoel hebt dat je hem niet goed doet.
Dat het voor jouw gewoon te zwaar is.. nog effe iets lichter pakken en pas als je er helemaal ready voor bent die 100 kg pakken ;).

Controleer de oefening!

Tja zou kunnen.... ik deed op het filmpje 70 of 80 kg deadliften, maar of ik het op het filmpje goed deed weet ik dus niet...
eerst maar eens een fatsoenlijk filmpje maken warop ik helemaal te zien ben:p
 
WWE, maybe is het daarom dat je hem niet goed doet, of het gevoel hebt dat je hem niet goed doet.
Dat het voor jouw gewoon te zwaar is.. nog effe iets lichter pakken en pas als je er helemaal ready voor bent die 100 kg pakken ;).

Controleer de oefening!

Onzin, je moet gewoon zwaar kunnen gaan en ook als je techniek niet goed is kun je daar beter zwaar op oefenen, goeie techniek op lichte gewichten oefenen heb je geen **** aan.
 
Onzin, je moet gewoon zwaar kunnen gaan en ook als je techniek niet goed is kun je daar beter zwaar op oefenen, goeie techniek op lichte gewichten oefenen heb je geen **** aan.

ja, das fijn als je techniek niet helemaal goed is, en je gaat door je rug, omdat je je rug te bol hebt..???...tuurlijk is oefenen met LICHTER gewicht wel zinvol, maakt de blessure kans iig kleiner ( met lichter bedoel ik ipv 100 kg, 70 kg..)
 
ja, das fijn als je techniek niet helemaal goed is, en je gaat door je rug, omdat je je rug te bol hebt..???...tuurlijk is oefenen met LICHTER gewicht wel zinvol, maakt de blessure kans iig kleiner ( met lichter bedoel ik ipv 100 kg, 70 kg..)

Met 100kg zit die al een stuk onder z'n max, dus als hij goed oplet moet hij daarmee z'n techniek prima kunnen oefenen. Als je je techniek met lichte gewichten oefent zal je techniek op die lichte gewichten wel goed worden, maar waardeloos zodra je echt wat gewicht eraan hangt.
 
He Masallah ik jat ff je filmpje:rolleyes:
Gebruikt hij dan niet meer zijn rug dan zijn benen? Of doet hij het gewoon goed?
YouTube - Deadlift 1x205 kg
 
Valt niet zo goed te zeggen, maar Masallah trekt daar z'n onderrug volledig bol en dat is wel k*t.
 
wow, sorry maar hij gaat niet echt goed:

- rug niet recht de hele beweging, wat heel slecht is.
- geen vloeiende beweging, meer in 2 delen...knie en heup gaan volgens mij niet helemaal gelijktijdig en als je boven bent wacht je "ff" en dan span je je kont aan...
 
ik heb mijn trainingsmaat een nieuw filmpje laten maken. 100kg deadlift, oordeel maar of ik hem goed uit voer of niet.
Thanks

YouTube - deadlift
 
Halter doodleggen na iedere herhaling en volledig locken sowieso.
 
Ziet er al best wel goed uit. Wel kan je beter de halter stilleggen zoals AlexT al zegt, en wat smaller vastpakken.
 
Back
Naar boven