MuscleMeat

deadlift vraag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

je knieen en heupen gaan niet gelijktijdig ;)
 
Je strekt je benen al vrij vroeg helemaal en moet de rest compleet met je rug alleen doen.
Als ik op de gebruikelijke manier deadlift zijn mijn benen pas gestrekt als mijn rug dat ook is. Krijg je een vloeiendere beweging.
Je 1e rep is idd een stuk belabberder als de rest.
De tip die werd gegeven van doe alsof je je voeten in de grond duwt is imo wel een goede.
Zo doe ik het ook.

Zelf voer ik hem nu meer uit als een soort van stiff legged.
 
Je strekt je benen al vrij vroeg helemaal en moet de rest compleet met je rug alleen doen.[/B]
Als ik op de gebruikelijke manier deadlift zijn mijn benen pas gestrekt als mijn rug dat ook is. Krijg je een vloeiendere beweging.
Je 1e rep is idd een stuk belabberder als de rest.
De tip die werd gegeven van doe alsof je je voeten in de grond duwt is imo wel een goede.
Zo doe ik het ook.

Zelf voer ik hem nu meer uit als een soort van stiff legged.

Doe ik de deadlift echt fout, of niet?
In mijn sportschool zijden een paar mensen een paar weken geleden dat ik hem dus fout deed.
 
Het is knieën strekken, heupen naar voren, rug recht, schouders naar achter, lockout. Done. Je rug moet het gewicht niet tillen, maar alleen 'in positie' blijven. Daar wordt je rug sterk van.
 
Ik deadlift nu een kleine 2 maanden. Maar ik heb het gevoel dat ik de eerste keer dus als ik het gewicht optil te veel vanuit mijn rug til en te weinig vanuit mijn benen. Vooral als ik de eerste keer het gewicht op til heb ik dat. Weet iemand iets dat me kan helpen? Ik deadlifte vandaag 8x100kg

houd het gewicht nagenoeg tegen je schenen aan,goed je kont naar achteren en uiteraard knieen gebogen.probeer een iets wat holle rug te maken (zover dat kan) en dat trek je het gewicht vlak langs je benen/tegen je benen omhoog eerst uiteraard vanuit je benen.houding bij deadliften is zo belangrijk!succes
 
Niet het gewicht met je rug trekken maar met je hielen de grond in duwen en je heupen naar voren duwen. Probeer je daar op te focussen.
 
Oke bedankt vor de tips.
Maar conclusie is dus: Ik doe de deadlift fout?
 
en niet eerst aan je stang staan trekken voor je vertrekt, gewoon, naar beneden, stang vastgrijpen, tegen de benen aan naar boven
 
ik duw mijn benen in de grond ipv de baar op te heffen. scheelt ook wel om je rug recht te houden
 
Ik vind dat je behoorlijk fout deadlift. Mijn tips voor een betere deadlift:

- zorg ervoor dat je goede schoenen aanhebt (ikzelf draag Timberlands, omdat deze een goede zool hebben, perfect voor deadlift en squaten)

- zorg ervoor dat je goed opgewarmd bent en begin dus met een (relatief) licht gewicht te trainen, in jou geval misschien 40 kg totaal ook om de techniek goed te leren.

- ga met je schenen tegen de stang staan maar houd je benen op schouderbreedte

- pak de stang breder dan dat je staat, met een mixed grip

- een goede deadlift komt het meest vanuit de benen, zorg dat je goed met je hielen in de grond drukt wanneer je het gewicht wilt optillen

- maak de beweging net zoals dat je een doos van de grond wilt optillen en bol je rug niet, maar trek vanuit je benen (je houdt het gewicht slechts vast met je armen, je trekt met je benen en niet met je rug.)

het is een beetje lastig om het te verwoorden, maar ik hoop toch dat je er iets aan hebt.
 
Trek het gewicht niet met zo'n snok van de grond.
Idd. Die hupjes van tevoren zijn ook nutteloos btw.

TESTOSTERONE NATION
Flexed Elbows

Deadlifts should be too heavy to curl, yet you'll still see people who allow their elbows to go on slack when they initiate a deadlift. This is a great way to rupture a biceps tendon and guarantee that you aren't pulling as heavy as you ought to be.

It's the weight-training equivalent of punching someone with a limp wrist. You can't effectively transfer force from your lower body and core to the bar if your elbows are flexed.
Let daar op he.

Wel een aardig artikel volgens mij. Ook een tip uit het artikel: als je de bar laat zakken, eerst de kont naar achter en dan pas door de knieën.
 
- ga met je schenen tegen de stang staan maar houd je benen op schouderbreedte

- pak de stang breder dan dat je staat, met een mixed grip

Zo is de deadlift bij mij onmogelijk uit te voeren ???
 
Dat is dus een sumo deadlift, I presume?
 
Back
Naar boven