XXL Nutrition

deadlift vraag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Leg jij bij een dumbbell row de dumbbell ook op de grond tijdens de oefening? Nee. Dus houd gewoon lekker de spanning er op.
Soms, dat is zeker een mogelijkheid bij dumbbell rows.

:rolleyes:

Leg mij dan eens uit waarom sommige oefeningen even een rust moment hebben en anderen niet? Wat zijn de voor- en nadelen daarvan? Fysiologisch gezien.
De deadlift hef je de halter vanuit een dood punt omhoog. Dus als je sterk wil worden in deadlift, heeft het neerleggen van de halter wel zijn voordelen, want je maakt minder gebruik van de stretch reflex

Overload?
Niets mis mee DL's zonder deadstop zolang je techniek correct blijft.
Idd

Meer op je armen, maar boeiend. Je kunt hem ook op de spotters zetten. Ga je nou elke oefening zitten uitpluizen om mij ongelijk te geven? :rolleyes:
De bench press is wel een totaal ander geval. Net als de squat begint hij met een excentrische fase en maak je net gebruik van de stretch reflex. Ik zie niet meteen het nut van even rusten tussen de reps, toch niet op dezelfde manier als bij deadlifts.
 
Deadlifts met benchpress vergelijken is absurd, het zijn 2 compleet tegenovergestelde bewegingen. Als je de deadlift al met een andere oefening wil vergelijken, moet je iets als een power clean nemen, waar de oefening ook van op de grond start.

Die stop maakt imo gewoon deel uit van de oefening. Doe je die niet, dan moet het gespecifieerd worden, net zoals squats die niet volledig zijn geen squats zijn maar wel halfsquats.
 
Deadlifts met benchpress vergelijken is absurd, het zijn 2 compleet tegenovergestelde bewegingen. Als je de deadlift al met een andere oefening wil vergelijken, moet je iets als een power clean nemen, waar de oefening ook van op de grond start.

Die stop maakt imo gewoon deel uit van de oefening. Doe je die niet, dan moet het gespecifieerd worden, net zoals squats die niet volledig zijn geen squats zijn maar wel halfsquats.

Squats moeten niet helemaal volledig tot de grond zijn he. Zijn ze dat wel dan zijn het full squats;)
 
Zo kerel, zwaar mooie verbetering als je je oude filmpjes bekijkt. Je haalt de stang nu goed van de grond,rechte rug, dicht bij de benen en je kijkt goed omhoog. Techniek is in orde, alleen denk ik dat het wel wat explosievr mag. Dit is wel strict en netjes en ik weet ook niet of het veel uitmaakt.

Wat vind de rest van ddb? Explosieve lift beter of niet?
 
Zo zie je maar, oefening baart kunst.
 
Ik kwam mijn eigen topic wer tegen en ik wil mijn pr die ik een maandje of 2 geledenmaakte wel ff met jullie delen;)
1x140

YouTube - 140 dead

edit: luister naar het comentaar:P
Strong men:P
 
Nette lift, op naar de 200kg ouwe!
 
Cool die 140 maarrr..

Ik zie toch nog een kleine bolling in de rug ( niet heel erg )

Probeer je pootjes nog meer richting stang te zetten, moeten ( mogen ) plakken

Nog een tip, bij het dalen..kantel eerst een klein beetje je heupen. Zo kan de stang zonder door de knie gehinderd te worden dalen.

Succes!!
 
Mijn doel van deadliften is onder andere om een wat dikkere onderug te ontwikkelen. Ik leg hem dus niet dood en maak setjes van tussen de 8 en 12 herhalingen. Door het niet doodleggen (net boven de grond) houd ik de spanning erop waardoor je dus nauwelijks rust krijgt wat voor mijn doel gunstig is.

Nog een losse opmerking:

Ik snap echt niet dat er gasten zijn die zeggen dat je niet met lichte gewichten kan leren deadliften.
Onzin. Door een lichter gewicht te gebruiken kun je je de techniek eigen maken waardoor je vanzelf zwaarder kunt gaan.Daarbij is het ook een stuk veiliger als je gaat leren deadliften met minder gewicht.

Heb zelf een hernia gehad 1,5 jaar geleden en heb het dus heel rustig opgebouwd.
 
Mijn doel van deadliften is onder andere om een wat dikkere onderug te ontwikkelen. Ik leg hem dus niet dood en maak setjes van tussen de 8 en 12 herhalingen. Door het niet doodleggen (net boven de grond) houd ik de spanning erop waardoor je dus nauwelijks rust krijgt wat voor mijn doel gunstig is.

zonder deadstop is het geen echte deadlift. Overigens wil ik de argumentatie achter je theorie wel eens zien. Waarom zou je de spanning erop moeten houden?
 
is zonder deadstop niet de romanian?
 
Kwam bij mij in de gym laatst ook weer zo een mongool. Was gewoon de deadlift aan het doen met deadstop komt ie naar me toe en zegt ie ja zo moet ie niet. Gaat ie de stiffed legg doen met een vet rare vorm. Ik zeg dus dat de DEADlift inhoud dat je het gewicht DOOD legt. Bitches
 
Kwam bij mij in de gym laatst ook weer zo een mongool. Was gewoon de deadlift aan het doen met deadstop komt ie naar me toe en zegt ie ja zo moet ie niet. Gaat ie de stiffed legg doen met een vet rare vorm. Ik zeg dus dat de DEADlift inhoud dat je het gewicht DOOD legt. Bitches

De stiff legged deadlift is uiteindelijk wel een erg blessuregevoelige oefening, dan zijn romanian deadlifts een stuk beter/veiliger.
 
Komt dat omdat de onderrug meer bol is bij stiff?
 
Komt dat omdat de onderrug meer bol is bij stiff?

om 3XL te citeren:

Een stiff legged deadlift voer je uit met een geronde rug ! Dit moet wel, ander kom je niet diep genoeg, en het is uiteindelijk een (slechte) onderrug oefening.

Een keystone/Romanian deadlift voer je uit met een rechte/holle rug. Deze is voornaamlijk voor je hamstrings.
 
zonder deadstop is het geen echte deadlift. Overigens wil ik de argumentatie achter je theorie wel eens zien. Waarom zou je de spanning erop moeten houden?

Goed ,dan is het misschien geen "officiele" deadlift ,maar als je dikte op je onderrug wil krijgen heeft het weinig zin om 1-3 herhalingen te doen met een zwaar gewicht en het vervolgens steeds dood te leggen.

Begrijp me niet verkeerd,voor andere doeleinden zal het vast en zeker de beste manier zijn!

Wat betreft die spanning, gewoon zoals je bij sommige andere oefeningen ook de spanning erop wil houden voor maximale intensiteit.
 
Waar heb jij het over? Jij gaat zo bouncen etc, word het nog lichter ook..
 
Back
Naar boven