MuscleMeat

deadlift vraag

Bezoekers in dit topic

is deadlift te vervangen door bijv goodmornings?
 
Waar heb jij het over? Jij gaat zo bouncen etc, word het nog lichter ook..


Waar heb jij het over??? Wie heeft het over bouncen, zeg toch dat ik de grond niet raak!
Lichter?? Je hebt het duidelijk nog nooit gedaan.Met name je onderrug verzuurt enorm.

( ik neem aan dat dit een reactie is op mij )
 
Mijn doel van deadliften is onder andere om een wat dikkere onderug te ontwikkelen. Ik leg hem dus niet dood en maak setjes van tussen de 8 en 12 herhalingen. Door het niet doodleggen (net boven de grond) houd ik de spanning erop waardoor je dus nauwelijks rust krijgt wat voor mijn doel gunstig is.

.

Ik snap dat dikgedrukte niet.. Dus jij denkt dat je van minder rust meer gaat groeien? Alsof het uitmaakt of je hem ff een halve tel stil legt op de grond voordat je weer begint met tillen..
 
Ik snap dat dikgedrukte niet.. Dus jij denkt dat je van minder rust meer gaat groeien? Alsof het uitmaakt of je hem ff een halve tel stil legt op de grond voordat je weer begint met tillen..

Doordat ik de spanning erop hou ga ik verder de verzuring in inderdaad dan wanneer ik 'm steeds een halve tel zou laten liggen (uithoudingsvermogen komt hier ook nog om de hoek kijken) waardoor ik dus voor mij meer rendement uit deze oefening haal. 1 tel (of een halve)je gewicht neerleggen maakt inderdaad wel degelijk uit!

Een halve tel je gewicht neer leggen begint trouwens meer op stuiteren te lijken en dat was volgens jou ook nog eens lichter!
 
is deadlift te vervangen door bijv goodmornings?

Compleet andere maar belangrijke oefeningen, zou niet de een vervangen door de andere.

@richie: wtf boeit het nou of je verzuurt? Als ik 100x 1 kg ga curlen verzuren mijn spieren ook, betekent dat nu ook dat ik monstergroei in mijn biceps krijg?

Ga trouwens maar eens naar sterke powerlifters kijken die niet high rep deadlifts doen en zeg dan maar eens dat ze geen enorme rug hebben.
 
Thanks baka, zat net ff te zoeken dat verzuring niets met spiergroei te maken heeft maar kon ff niks concreets vinden.
 
Compleet andere maar belangrijke oefeningen, zou niet de een vervangen door de andere.

@richie: wtf boeit het nou of je verzuurt? Als ik 100x 1 kg ga curlen verzuren mijn spieren ook, betekent dat nu ook dat ik monstergroei in mijn biceps krijg?

Ga trouwens maar eens naar sterke powerlifters kijken die niet high rep deadlifts doen en zeg dan maar eens dat ze geen enorme rug hebben.

Waarom begin je nu over 100 x 1 kg? En monsterbiceps. Dit is helemaal niet wat ik beweer.

Het aantal reps voor massa/volume is zo ongeveer 8-12 herhalingen (gemiddeld genomen) ,ik train meestal in deze marge maar met tijden ook met meer of minder reps.(verschillende schema's dus).Er is natuurlijk ook overlap en de ene persoon is de andere niet. Daarbij ben ik geen powerlifter en heb ik dus een heel ander trainingsdoel! Ik neem aan dat je zelf toch ook wel weet dat een powerlifter over het algemeen anders traint dan een bodybuilder.

Dat jou de verzuring geen f**k boeit is je goed recht, wil dat dan zeggen dat iedereen dat moet vinden omdat jij daar zo over denkt?

Je kan dan wel praten alsof je het allemaal al weet maar aan je foto te zien ben je er ook nog niet helemaal.
 
Laatst bewerkt:
Je zegt eerst dat jij denkt dat de verzuring zorgt voor een dikkere onderrug.. Maar verzuring heeft niks met spiergroei te maken. Dat proberen we je duidelijk te maken
 
Ik zeg nergens dat ik een dikkere onderug krijg door verzuring, maar dat doordat ik de spanning erop hou ik de oefening zwaar vind mede dus door het verzuren. Dit is voor mij een teken dat ik weer diep ben gegaan met deze oefening.Ik merk dat ik ,sind ik op deze manier deze oefening doe, goed vooruit ga, en dat is waar het om draait.(bij mij althans)

Ik ben intussen al aardig gegroeid ,ben 1.78 m lang en ben van 72 kg naar 97 kg gegaan in 8 jaar tijd (ondanks mijn chronische schouderblessure en hernia 2 jaar geleden) en ben daarbij ook true natural! (alleen voeding en supplementen zoals creatine,whey en amnio's)

Ik heb dus al een aardige basis opgebouwd ,al zeg ik het zelf.
 
Ok dan heb ik waarschijnlijk je post verkeerd begrepen, of jij had het niet zo duidelijk geformuleerd :). Zand erover.
 
Back
Naar boven