MuscleMeat

Deadlift vraag

Bezoekers in dit topic

idd, ga je eigen tempo maken en laat je niet gek maken door anderen ( ga anders eens kijken bij andere krachthonken: Zevenaar en Duiven hebben er genoeg!!):D


suc6 ermee:cool:
 
Naarmate je het vaker doet, zal de motorriek ook verbeteren evenals de techniek. En dan komen de gewichten vanzelf;)
 
Lauw zei:
Toen ik net begon met squaten had ik voldoende aan 20 kg (een lege olympische barbel!). Daarmee draaide ik 1 setje van 20 reps of 3 setjes van 10 reps, en dan was het echt he-le-maal gebeurd, dan was ik echt op en had 3 dagen last van spierpijn. Met deadliften begon ik met een verpletterende 30 kg. :eek:

Nu draai ik setjes met 60 a 70 kg voor de squat en 65 a 70 kg voor de deadlift. Dat is nog steeds heeeel erg weinig, maar voor mij heel erg veel. Niet alleen ben ik meer als 2 keer zo sterk geworden maar ook nog eens 2 keer zo gespierd (niet dat dat veel is maarja :D ).

edit: moraal van het verhaal. verschillende mensen hebben verschillende talenten. Krachtsport is niet mijn talent maar het belangrijkste is dat het leuk is om te doen en dat ik langzaam maar zeker steeds sterker en gespierder wordt.

nuf said. :D Als je wedstrijden wil gaan draaien wordt gewicht belangrijk, tot die tijd is het alleen leuk :D Zie het als een wedstrijd met jezelf. Now you decide who's the winner!
 
lionel zei:
Probeer je grip dan om-en-om te doen (een hand onderhands, andere hand overhands). Dan glijdt de bb er ook niet zo gemakkelijk uit.

Heb net mijn grip aangepast en dat scheelde al echt heel veel. Normaal dus die 95 kg, maar door de slechte grip ging ik nooit veel verder. Vandaag heb ik 120 kg 8 keer gelift. Nu eerst een tijdje technisch goed blijven liften en dan op naar de echte 'grote' gewichten....

Thanks voor de tip!
 
Lauw zei:
Toen ik net begon met squaten had ik voldoende aan 20 kg (een lege olympische barbel!). Daarmee draaide ik 1 setje van 20 reps of 3 setjes van 10 reps, en dan was het echt he-le-maal gebeurd, dan was ik echt op en had 3 dagen last van spierpijn. Met deadliften begon ik met een verpletterende 30 kg. :eek:

Nu draai ik setjes met 60 a 70 kg voor de squat en 65 a 70 kg voor de deadlift. Dat is nog steeds heeeel erg weinig, maar voor mij heel erg veel. Niet alleen ben ik meer als 2 keer zo sterk geworden maar ook nog eens 2 keer zo gespierd (niet dat dat veel is maarja :D ).

edit: moraal van het verhaal. verschillende mensen hebben verschillende talenten. Krachtsport is niet mijn talent maar het belangrijkste is dat het leuk is om te doen en dat ik langzaam maar zeker steeds sterker en gespierder wordt.

So true, karma voor je eerlijkheid!
 
Lauw zei:
Toen ik net begon met squaten had ik voldoende aan 20 kg (een lege olympische barbel!). Daarmee draaide ik 1 setje van 20 reps of 3 setjes van 10 reps, en dan was het echt he-le-maal gebeurd, dan was ik echt op en had 3 dagen last van spierpijn. Met deadliften begon ik met een verpletterende 30 kg. :eek:

Nu draai ik setjes met 60 a 70 kg voor de squat en 65 a 70 kg voor de deadlift. Dat is nog steeds heeeel erg weinig, maar voor mij heel erg veel. Niet alleen ben ik meer als 2 keer zo sterk geworden maar ook nog eens 2 keer zo gespierd (niet dat dat veel is maarja :D ).

edit: moraal van het verhaal. verschillende mensen hebben verschillende talenten. Krachtsport is niet mijn talent maar het belangrijkste is dat het leuk is om te doen en dat ik langzaam maar zeker steeds sterker en gespierder wordt.

Ik moet eerlijk zijn, ik heb exact hetzelfde
 
Lauw zei:
je hebt negatieve karma gegeven lol :D


LoL :D

Dat geloof ik niet, was het zo laat gister dan? :P

Zal je binnenkort dan maar even was positieve karma geven...

Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je Lauw opnieuw punten kan geven.


Ik heb trouwens besloten dat ik de deadlift maar een tijdje niet doe, ik doe hem nu al een behoorlijke poos (maand of 2 denk ik) puur voor de techniek. En iedere keer als ik denk, de techniek heb ik nu, ik ga hem zwaar pakken zodat ik ook echt wat ga trainen merk ik dat ik me rug ga bollen. Voorlopig voor mij de deadlift er even uit, onderrug wat sterker maken en over een maand of 6 nog maar eens proberen. Blijf wel iedere week 1 setje doen puur om op techniek te oefenen, zodat ik hem straks kan dromen..
 
Back
Naar boven