Fitness Seller

Deadlift vrouw

Bezoekers in dit topic

Lilith

Novice
Lid geworden
27 feb 2016
Berichten
15
Waardering
2
Lengte
1m72
Massa
68kg
HoI,

Ik ben nieuw op dit forum,
En doe sinds een paar maandjes aan krachttraining in de sportschool.

Ik vroeg me af wat de dames hier aan max 1 rp deadlift doen. Ik vind het jammer dat er bij mij bijna geen dames in de gym zijn die voor krachttraining kiezen. En weet ook niet wat nou beginner,gevorderd etc is voor een vrouw het zou leuk zijn om te weren waar je zit in je techniek vandaar deze vraag.

Ik zelf zit nu op 90 kilo deadlift traditioneel. 1 RP.

Ben 24 jaar lengte is 172, en gewicht 64,4 kilo
 
90 kilo dl in paar maandjes trainen is zeer goed.

Behalve als je natuurlijk 120 kilo weegt.
 
Ja, dat wat Pilz zegt :)
 
Bedankt voor de link! Ik weeg 64 /65 kilo ben 172 lang. Ik doe nu zeg maar 3 maandjes aan krachttraining daarvoor heb ik me liften( backsquat,trusthers,deadlift, etc) veel geoefend met een PVC buis en lege barbell, zodat ik de techniek goed onder de knie had voordat ik zwaarder ging trainen.
 
Netjes! Niet vergelijken met anderen. Iedereen traint eet anders etc etc
 
Dus zus van een vriend van mij is ong jouw formaat en haar max is 120 na minimaal een jaar krachttraining.

Mijn vriendin zat zelf op 100kg DL na anderhalve maand maar zei is wel iets groter dan jij.

90kg na 3 maanden is behoorlijk goed als vrouw.
 
Ik zat na 2-3 maanden dl-en op 92 (op 70 begonnen), ben nu ongeveer 7 weken weer aan het dl-en (2 x per week nu) maar helaas in de tussen tijd nauwelijks gedeadlifd (daar zit nog een jaar tussen ongeveer). Bij ons in de sportschool is er geen enkele vrouw die deadlift, maar hier op het forum deadliften de meeste vrouwen wel:)

Wat m'n 1 rm weet ik morgen (hoop 120)
 
Klinkt erg nettjes! en wat iedereen zegt per persoon is dat heel anders! Lekker je eigen ding doen.

maar antwoord op je vraag:
Zelf doe ik krachttraining nu ongeveer een jaartje ( 22 jaar, 1.60m 75kg ).
DL in begin gedaan maar vond geen fijne oefening.

Ik was de laatste week dec begonnen met DL met werksetje van 40kg 3x7.
Momenteel ( 2 maandjes later ) zit ik op de 72,5kg 3x5 voelt niet super zwaar.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat me 1 rp is volgens de link zou die nu rond de 88kg moeten zijn.
 
Inderdaad niet vergelijken, kan je eerder onzeker van worden denk ik dan zekerder. Maar als het puur uit interesse is :) :
Train sinds laatste week van augustus 2015. Lengte 178 cm, gewicht ~64 kg, begon op 17jr nu 18jr, geschatte 1RM 90 kg (op basis van 1x5 80 kg)
 
Ik deed ook na enkele maanden met ongeveer dezelfde stats ongeveer 115kg
Zo een 6tal jaar later was dit 185kg
Ik trainde toen wel powerlifting gericht
 
Ik deed ook na enkele maanden met ongeveer dezelfde stats ongeveer 115kg
Zo een 6tal jaar later was dit 185kg
Ik trainde toen wel powerlifting gericht


sterk

vids?
 
Ja idd sterk, zeker met die stats.
En ben je nu een man of vrouw ?

Je naam en geslacht doen nogal tegenstrijdig aan, dus vandaar de vraag
 
Hmmm puur met de focus op geslacht word je een stuk aantrekkelijker nu.
Zomaar in 1x
 
link werkt niet zo :(
 
Moet dan eens de archieven induiken vrees ik...
 
Toen ik begon met krachttraining was mijn deadlift 102.5 kg (ik woog zelf toen nog 95)

Na 9 maanden lift ik nu nog "maar" 100 kg. Daar baalde ik ontzettend van, tot ik me bedacht dat ik nu zelf 30 kg minder weeg. Ik deadlift nu ruim 1.5 keer mijn lichaamsgewicht, terwijl dat 9 maanden geleden nog maar iets meer dan 1x mijn eigen gewicht was.

Enkel het gelifte gewicht zegt dus niet veel over je progressie
 
Back
Naar boven