Fitness Seller

Deadlift

Bezoekers in dit topic

Homer17

Freaky Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
0
Yo gasten
ik vroeg me dus ff af he, ik doe nou zon 3 maanden krachttraining/bodybuilding en kwas ff aant lezen over deadliften want dat doek nog niet.. is et echt zon goeie oefening en hoe moet het precies ? in praktijk met plaatje erbij et liefst...
ennnuh wat voorn voordelen heeft et? ga je er echt harder van groeien of is dat onzin
alvast thnx

• Topic Starter Topic Starter
lama heb ze al gevonden

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
maar wil nog wel ff uitleg over of et nou zo goed is of niet
alvast bedankt

Het is uhh zo'n goede oefening dat je het gewoon moet doen :P meer hoef je niet te weten ^_^

Goed eerst je achterste naar achter gooien anders kom je in de knoei met je knieën.

Ik heb het geleerd door te doen zonder gewichten lege stang, toen kwam er vanzelf iemand naar me toe om te helpen :)
Als je je rug maar recht houd!!

dat is m idd, en gewoon rustig beginnen idd.

bij mij p de sportschool doet niemand m behalve ikzelf. en vind dat echt niet erg:), des te vaker ik met de stang aan de slag kan

nice... thanks...

rustig beginnen..... dat kan ik niet echt.... maargoed..zal het es proberen.

Is het idd tussen iedere rep even neerleggen ?

ook es aan de lady van de gym vragen hoe hij moet "goed" moet :)

zover ik weet hoor je m bij elke neerwaartse beweging de grond te laten raken ja.

je kan ze ook gedeeltelijk uitvoeren, tot aan de schenen laten zakken en dan is ie meer op de rug gericht
zou idd er iemand naar laten kijken want een goede houding van je rug is zeer belangrijk

pak zelf afwisselende grip. links onderhands en rehct bovenhands vast voor betere grip

Thanks 4 the advice :)

idd iemand naar laten kijken ja voor eigen gezondheid hehe

[edit]

Maar je zegt meer voor de rug dan, normaliter is het rug en benen toch ?

bedoel wanneer zou je die dan moeten doen ? als je rug traint ? of als je benen traint ? :s of toch rug oefening ? :S

Laatst bewerkt:
Sehn zei:
bedoel wanneer zou je die dan moeten doen ? als je rug traint ? of als je benen traint ? :s of toch rug oefening ? :S
Wanneer je rug traint. Best aan het begin van de training.

PS: die gast op het plaatje doet ze met zen knieën tussen zen armen. Doen jullie het ook zo of doen jullie het liever anders? (sumo-sT) Wat zijn de belangrijkste verschillen hiertussen??

Sehn zei:
Maar je zegt meer voor de rug dan, normaliter is het rug en benen toch ?

Naar gelang soort deadlift.

Gewone deadlift voor rug.
SLDL/RDL voor hamstrings.

zwaar deadlifte voel je trouwens overal, ik begin rugtraining met gewone deadlift telkens.

mvg.

Ik ben nu sinds kort ook begonnen met losse gewichten... ik ben nu eindelijk van m'n pasje af :]

Samen met frenkpie gedeadlift de maandag. Best moeilijk idd om de beweging goed te maken. Je moet echt je kop erbij houden en opletten dat je je rug goed recht houdt :) Het is ff oefenen, maar op den duur gaat 't wel lukken hoop ik :)

M4yD4y zei:
zwaar deadlifte voel je trouwens overal, ik begin rugtraining met gewone deadlift telkens.

mvg.
heerlijkom mee te beginnen idd. dan is je rug al helemaal gesloopt. zie t ook als een soort voorvermoeien. je rug kan gewoon minder hebben daarna:)

benchMarc zei:
Samen met frenkpie gedeadlift de maandag. Best moeilijk idd om de beweging goed te maken. Je moet echt je kop erbij houden en opletten dat je je rug goed recht houdt :) Het is ff oefenen, maar op den duur gaat 't wel lukken hoop ik :)
Frenkpie??? wie is dat? ken ik nie.

:D,
zal je een goede coach cq maatje in hebben. haal die gast maar eens in qua gewichten.:thumb:

Heb het er met de mevr. die het echt wel weet over gehad en die adivseerde me om te Stiff deadliften ivm mijn lengte.

Omdat ik anders teveel belast.

dandyman zei:
heerlijkom mee te beginnen idd. dan is je rug al helemaal gesloopt. zie t ook als een soort voorvermoeien. je rug kan gewoon minder hebben daarna:)

Frenkpie??? wie is dat? ken ik nie.

:D,
zal je een goede coach cq maatje in hebben. haal die gast maar eens in qua gewichten.:thumb:
Ach... wat hij doet hij is nix.. Lightweight baby! :lifter: :whip: ;)

Sehn zei:
Heb het er met de mevr. die het echt wel weet over gehad en die adivseerde me om te Stiff deadliften ivm mijn lengte.

Omdat ik anders teveel belast.
Ivm je lengte?? je moet eens komen kijken naar een powerlifting wedstrijd, daar zitten ook mannen van rond de 2 meter hoor :D

Terug
Naar boven