XXL Nutrition

Deadlift (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Johny

Contest Winner '04
Elite Member
Foto Contest
15 jaar lid
Lid geworden
28 okt 2002
Berichten
3.400
Waardering
1
Hoe doen jullie je deadlifts? Laten jullie de halter helemaal op de grond komen en pakken jullie hem dan weer op of laat je hem niet op de grond komen.

In mijn oude sportschool lagen namelijk van die dikke rubberen matten. Iedereen die daar deadlifts deed, liet de halter gewoon uit zijn/haar handen vallen (dus als je halter op heuphoogte is, laat je hem uit je handen vallen met als gevolg heel veel kabaal, daarna pak je hem weer op voor de volgende herhaling)

Dat uit je handen laten vallen is wel handig want dan krijgt je onderrug niet zo'n "ruk".

In mijn huidige sportschool liggen dus niet van die matten, dus dat laten vallen is daar niet mogelijk.

Hoe denken jullie dat de iedeale maniervan deadliften is?
 
Gewoon rustig op de grond leggen, NIET laten vallen en ook niet stuiteren
 
ik zelf raak tijdens me set nooit de grond aan.
 
Dat laten vallen is wel lekker vind ik, alleen zeker niet beter dan.
 
Ik heb zelf nog nooit een volledige deadlift gedaan, alleen stiffed leg deadlifts, maar ik kan me zo voorstellen dat het voor je lichaam ook niet helemaal lekker is om dat dingen te laten vallen..... En dan nog, bij alle andere oefeningen doe je toch allebei de kanten (langzaam) op bewegen.
Of laat jij bij lat pulley ook steeds dat ding de lucht in schieten? :)
 
Ik leg hem ook gewoon rustig op de grond, anders heb ik maar een halve herhaling gemaakt vind ik... Bij benchpress laat je je halter toch ook niet op je borst liggen en gooi je m ineeens op zij ofzo? ???
 
Originally posted by WoUz
Ik heb zelf nog nooit een volledige deadlift gedaan, alleen stiffed leg deadlifts, maar ik kan me zo voorstellen dat het voor je lichaam ook niet helemaal lekker is om dat dingen te laten vallen..... En dan nog, bij alle andere oefeningen doe je toch allebei de kanten (langzaam) op bewegen.
Of laat jij bij lat pulley ook steeds dat ding de lucht in schieten? :)

Alleen als ik een baldadige bui heb:D
 
op grond terugzetten gewoon, laten vallen is een optie als het kan, maar dit zou ik enkel doen bij Ol. gewichtheffers bewegingen, neerleggen kost trouwens een kleine moeite dus kan je het even goed doen. op zich hoef je volgens mij niet zoveel aandacht besteden aan de eccentrieke beweging van de deadlift, omdat die minder relevant is en die zelden een spiegelbeeld is van het concentrische deel van je beweging (wat in tegenstelling tot veel andere bewegingen wel zo is).
 
Altijd even de grond tikken, ik probeer een zo compleet mogelijke rom te hebben.
Op het einde rustig neerleggen, bij 1RM poging zou ik 'm liever laten vallen maar dat mag bij ons niet dus doe ik het ook nooit.
 
kan iemand ff een filmpje of een reeks van plaatjes laten zien hoe je moet deadliften.. want ik heb t nog nooit gedaan.. kep wel gekeken in een fitnessboekje maar kben bang dat ik daluk iets verkeerd doe (mbt me rug)
 
Ben het niet met de stelling eens, dat je de stang op de vloer moet laten komen, omdat je zo de druk er even af haalt en dan er weer opzet. Houdt hem zelf altijd een cm of 5 boven de vloer.
Heb de workouts van nasser, jay en ronnie op video thuis, en die gaan helemaal niet zo diep.
 
Originally posted by richard
Ben het niet met de stelling eens, dat je de stang op de vloer moet laten komen, omdat je zo de druk er even af haalt en dan er weer opzet. Houdt hem zelf altijd een cm of 5 boven de vloer.
Heb de workouts van nasser, jay en ronnie op video thuis, en die gaan helemaal niet zo diep.

Zat ik dus ook al aan te denken tijdens het lezen van de bovenstaande posts.
Ik raak de vloer ook niet met de gewichten.
 
Ik raak de vloer altijd iets (je voelt het, en na 2 reps weet je hoe ver je moet gaan), maar de spanning blijft er wel opzitten.
Ik wil ook gewoon een volledige ROM bewerkstelligen.
 
Originally posted by Frenkpie
kan iemand ff een filmpje of een reeks van plaatjes laten zien hoe je moet deadliften.. want ik heb t nog nooit gedaan.. kep wel gekeken in een fitnessboekje maar kben bang dat ik daluk iets verkeerd doe (mbt me rug)
Hier zie je hoe het moet, en gelijk ook hoe het niet moet :) Overigens is dat een onderdeel van deze site, een mooie site, grotendeels ook voor mannen interessant ;) Over de greep kun je meer lezen in deze discussie.

Ik ben ook wel benieuwd .. Zit nu in mijn rustweek en ga volgende week met een nieuw schema beginnen. Dan ga ik deadlift ook gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
ik doe de Roemeense deadlift en daarbij komt de staaf niet lager dan mijn scheenbeen . Dit doe ik om lage rugpijn te vermijden en ook omdat ik de deadlift behalve voor de hamstrings ook voor de gluteus doe en minder voor de onderrug. Daar doe ik sinds morgen de assisted pull-up voor.
 
Originally posted by richard
Ben het niet met de stelling eens, dat je de stang op de vloer moet laten komen, omdat je zo de druk er even af haalt en dan er weer opzet. Houdt hem zelf altijd een cm of 5 boven de vloer.
Heb de workouts van nasser, jay en ronnie op video thuis, en die gaan helemaal niet zo diep.
Dit klopt dus niet, het is veel vermoeiender om een stil ligend voorwerp telkens van de vloer op te tillen dan een soort 'veer' beweging te maken waarbij je geen stop tijd hebt tussen optillen en negatieve beweging.
Daarom gaat de eerste rep bij een DL altijd het moeilijkst, doordat je niet kan gebruik maken van het bewegings moment.
Het is trouwens niet de bedoeling dat je het gewicht neerlegd ofzo, enkel een lichte tik is voldoende en maakt het enkel effectiever.
Ronnie doet dit trouwens wel in 'the unbelievable'.
Verder zou ik niet teveel naar de uitvoering van pro's kijen hoor, hun gewichten zijn zo zwaar dat een gecontroleerde en zuivere beweging onmogelijk wordt.
 
Maar admin, ik zeg toch ook niet dat het makkelijker is, ik zeg alleen dat je de druk er van haalt, daar ben je toch wel mee eens.
Maar juist omdat je de belasting er op laat, pak je spier volgens mij beter, en ben je ook minder gevoelig voor blessures.

Oja, ik ben Richard, alleen vanaf een andere comp.
 
By the way, ze trainen niet zo zwaar op die videobanden die ik heb.

Jay Cutler from a cut above
Ronnie Coleman's 1e video tijdens voorbereiding van olympia 98.
En nasser in het off season.

Vind het juist erg frustrerend dat de meeste met veel oefeningen minder sterk zijn als mij.
Alleen in het bankdrukken pakken ze eigenlijk meer als mij.
 
Originally posted by RiVer
Maar admin, ik zeg toch ook niet dat het makkelijker is, ik zeg alleen dat je de druk er van haalt, daar ben je toch wel mee eens.
Maar juist omdat je de belasting er op laat, pak je spier volgens mij beter, en ben je ook minder gevoelig voor blessures.

Oja, ik ben Richard, alleen vanaf een andere comp.
Ik begrijp wat je bedoeld, echter de manier waarop ik het doe gaat de druk er niet af, de tik is zo licht dat het net genoeg is om een tussenstop te maken (1 seconde) maar toch niet te lang dat ik de spieren ontspan. Het is dus kwestie van timing.
Maar een oefening word altijd zwaarder door bijv. X-1-2 dan X-0-2
 
Back
Naar boven