MuscleMeat

Deadlift

Bezoekers in dit topic

HB89

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
8 mrt 2007
Berichten
8.550
Waardering
1.131
Lengte
1m96
Massa
115kg
Buffels,

Na mijn blessure wil ik mijn deadlift weer zo hoog mogelijk krijgen.
Ik deadlift meestal op de normale manier.
Nu heb ik verleden weer ook een keer sumo gelift.

Voelt nog zwaar en onwennig aan maar mijn vraag is/zijn:

Heeft de sumo ook een voordeel voor de normale houding qua kracht?
En wie lift er hier ook sumo?
Wie zijn sumo is hoger dan zijn gewone deadlift?
 
Sumo wordt wel als assistance gebruikt, maar meer voor squat volgens mij.

Denk je dat je met sumo minder blessuregevoelig bent? Anders gewoon rustig opbouwen en goed op je vorm letten, zeker in het begin volume wat hoger houden.
 
Wat jou het beste gaat, zeer simpel.
 
Sumo wordt vaak gedaan door mensen met een relatieve korte romp en armen. Omdat ze anders op de conventionele manier hun rug te horizontaal zal staan (tov de vloer). Waardoor je dan weinig kracht uit de quads kan halen en het vooral dan zou aankomen op een heupstrekkers.

Maar - zoals JorisL zegt - gewoon doen wat bij jou het beste werkt
 
Sumo is goede assistance voor zowel conventional deadlift en squat. Heb ook weleens gehoord dat stiff legged sumo/romanians beter de conventional lockout aanpakken dan conventional SL/Rom.

De reden dat veel powerlifters sumo meer liften is vaak simpelweg omdat je sumo veel meer uit je suits kan halen.
En bij mij zijn me pr's nu c290/s275 allebei geared.
 
Ja wil hem erbij doen, ik doe raw lifts dus geen suit.
Ben zelf vrij lang maar wel inverhouding, dus korte romp armen is niet aan de orde.
Ga hem eerst op techniek finetunen en dan is kijken wat ik er op kan.
Blessure komt overigens niet van liften maar uitgegleden..
 
He,

normaal lifte ik de deadlift altijd conventioneel, maar nu sinds een tijdje sumo. Ik heb een kortere romp, lange armen en lange benen. Ik ondervind dat het voor mij beter werkt omdat;
1. ik sumo er sterker in ben raw (heb em nog niet met suit gemaxt)
2. mijn vorm beter vast kan houden (geen bolle bovenrug tov conventioneel).

Probeer het gewoon uit en kijk hoe je erop reageert.. Ik heb mijn overstap gemaakt tijdens 5x5 schema en het bevalt goed.
 
Sumo is veel technischer en minder op brute kracht in vergelijking met conv. Lenigheid en sterke heupen/glutes zijn bepalend voor je succes bij sumo trekken, je start bepaald of je de lift finished of niet; al wat je met een goede houding van de grond krijgt kan je normaal gezien ook uitlocken waar je bij een conv meer kan "doorsleuren".

Ik heb zelf jaren sumo gelift en ben nu een jaartje conv bezig en heb m'n meet-PR toch gebroken dus ben er wel blij mee. Zoals reeds gezegd zal je moeten testen en na x aantal tijd evalueren wat je het best afgaat; in ieder geval ga je er niet minder sterk van worden door eens te switchen!
 
Sumo is veel technischer en minder op brute kracht in vergelijking met conv. Lenigheid en sterke heupen/glutes zijn bepalend voor je succes bij sumo trekken, je start bepaald of je de lift finished of niet; al wat je met een goede houding van de grond krijgt kan je normaal gezien ook uitlocken waar je bij een conv meer kan "doorsleuren".

Ik heb zelf jaren sumo gelift en ben nu een jaartje conv bezig en heb m'n meet-PR toch gebroken dus ben er wel blij mee. Zoals reeds gezegd zal je moeten testen en na x aantal tijd evalueren wat je het best afgaat; in ieder geval ga je er niet minder sterk van worden door eens te switchen!

Bij mij is de start bij conventional ook zeker bepalend, als die slecht gaat kan ik hem op zeker niet locken.
 
Als je goed op je hiel staat bij je start kan het normaal gezien niet meer stuk; als je te veel op je quads gaat duwen bij je start kom je meer op het plat van je voet/tenen terecht waardoor je schouders naar voren of zelfs over de bar komen en het een heel sterke onderrug vergt om nog te locken.
 
Ja het is het
 
Back
Naar boven