MuscleMeat

Deadlift (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

stepper400

Novice
Lid geworden
12 aug 2020
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
85kg
Vetpercentage
19%
Ben momenteel druk bezig met de deadlift te oefenen. Kan hem zwaarder uitvoeren maar wil zeker weten dat ik hem goed uitvoer voordat ik misschien mijn rug naar zn grootje help. Iemand tips? Bedankt voor de hulp alvast
 
Sportschoenen met zachte zool uit , DL op sokken , blote voeten of zo plat mogelijke schoenen zoals converse Allstars , bootschoenen of maak gebruik van liftschoenen ( daar zit een verhoogde hak in )

Zorg dat het laten zakken van het gewicht altijd in 1 beweging gaat tussen rug en benen , niet eerst je rug en dan je benen

Waarom heb je nu al Mixed grip ? Grip problemen ?
 
Bar dichterbij je lichaam houden?
 
Deed 3 setjes. Dit was de laatste met andere grip om te proberen. Heb toevallig dit filmpje gekozen met deze grip. Met normale grip, geen grip problemen.

Andere schoenen heb ik besteld met deze werkt het niet optimaal.
 
Op sokken kan ook.

Op het filmpje lijkt alsof je voeten tegen elkaar staan, klopt dit? Houdt heupbreedte aan zodat je benen loodrecht op de grond staan. In ieder geval breder dan je nu doet, want je knieën gaan nu naar buiten, waardoor de bar verder van je af gaat.

Verder gaan je heupen eerst omhoog, en daarna pas je rug. Voer de oefening in 1 beweging uit.

Film de volgende keer nog meer vanaf de zijkant. Succes!
 
Nee mijn benen staan op heup breedte.
Bedankt voor de tip.

Komt goed! Ga er op letten.
 
Sportschoenen met zachte zool uit , DL op sokken , blote voeten of zo plat mogelijke schoenen zoals converse Allstars , bootschoenen of maak gebruik van liftschoenen ( daar zit een verhoogde hak in )

Zorg dat het laten zakken van het gewicht altijd in 1 beweging gaat tussen rug en benen , niet eerst je rug en dan je benen

Waarom heb je nu al Mixed grip ? Grip problemen ?
Zo plat mogelijke schoenen =/= PL schoenen
 
Nieuwe update. Is het zo al beter? Heb op wat tips gelet
 
Gaan ze daar niet zeuren vanwege de vloer?
 
Nieuwe update. Is het zo al beter? Heb op wat tips gelet
Een (conventional) deadlift is het optillen van een dood gewicht, iets wat dus stil ligt op de vloer. Elke rep begint vanuit stilstand. Wat jij nu doet lijkt meer op een Romanian Deadlift.
 
Een deadlift is het optillen van een dood gewicht. Iets wat dus stil ligt op de vloer. Elke rep begint vanuit stilstand. Wat jij nu doet lijkt meer op een Romanian Deadlift.
Ik denk dat het hem eerder om de uitvoering gaat dan om de definitie van het woord deadlift.
 
Furryx94 is tegenwoordig expert in de ontwikkeling van deadlifts
 
Gaan ze daar niet zeuren vanwege de vloer?

Dacht net hetzelfde, het ziet eruit als een gym waar je géén putten in de grond mag maken :p
 
Back
Naar boven