Fitness Seller

Deadliften en Squatten als beginner gevaarlijk? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ok. Redt jezelf dan maar [sigh]<sigh>.</sigh>
 
Kom net trug van de sportschool en er was niemand dus ik kon gewoon m'n gang gaan. Was makkelijker dan ik dacht. Moet je dezelfde bar gebruiken waar je ook mee squat bij het deadliften?

En waar moet je de bar vastpakken bij het squatten/deadliften? bij het gladde gedeelte?

staat dat niet op de youtube-filmpjes........
:rolleyes:
 
Hm vond die rippetoe altijd een kneus, grote praatjes maar geen daden ;) nog geen 150kg. voor 10 reps is niet echt indrukwekkend voor zo'n coach. Maar vind dat de topicstarter maar lekker kan stikken in z'n vraag. Botte reacties terwijl mensen proberen te helpen vind ik ongepast :) Zeker wanneer je zo'n n00b vraag steld.
 
De topicstarter is me er eentje... Dat kun je uit zijn eerdere topics ook wel afleiden. Heb ook weinig zin hier mijn tijd aan te verdoen.
 
Hm vond die rippetoe altijd een kneus, grote praatjes maar geen daden ;) nog geen 150kg. voor 10 reps is niet echt indrukwekkend voor zo'n coach. Maar vind dat de topicstarter maar lekker kan stikken in z'n vraag. Botte reacties terwijl mensen proberen te helpen vind ik ongepast :) Zeker wanneer je zo'n n00b vraag steld.

Misschien moet je even aan je leesvaardigheden werken. Als iemand zegt dat ik ""Deze zijn al 3 miljoen keer gepost gebruik volgende keer de zoekfunctie for ****s sake" Terwijl ik nooit om een filmpje had gevraagt vind ik bot
 
Hm vond die rippetoe altijd een kneus, grote praatjes maar geen daden ;) nog geen 150kg. voor 10 reps is niet echt indrukwekkend voor zo'n coach. Maar vind dat de topicstarter maar lekker kan stikken in z'n vraag. Botte reacties terwijl mensen proberen te helpen vind ik ongepast :) Zeker wanneer je zo'n n00b vraag steld.

Voor een 50-jarige die al een leven lang zware gewichten lift is dat toch een mooie prestatie.

Dit zegt hij zelf over zijn lifts:
I guess the T-Nation boys don't remember me competing in the 80s, since kids weren't allowed in the warmup room. It would be logic of the worst kind to base the weight of one's opinions about lifting weights on one's former, or even current, total, the genetic variable being as important as it is. I was never a very good lifter, and I have never claimed to be. In my defense, it has been my experience that good athletes are usually poor coaches. And I have actually never claimed to be a good coach either. But to clear up the misconception that I was never a lifter at all, here are my previous PRs at 220:

Meet squat: 611, (622 got 2 reds, one depth and one politics)
Gym squat: 600 x 3 Both done in a single-ply Frantz suit I still have.

Meet bench: 396 on an easy 3rd attempt after my foot slipped on the 2nd with that weight.

Meet deadlift: 633 on two separate occasions.

PR Total: 1643

Won the Greater Texas Classic at 198 in 1981. Retired from PL competition in 1988.



[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Kloontje?

Eerst verkondigen dat hij weet hoe het moet en dan vervolgens vragen wat een squatrack is, waar je een baar moet vastnemen en of je dezelfde baar moet gebruiken :rolleyes:
En dan alle advies in de wind slaan. Mooi zo. Kan begrijpen dat ze het je verbieden.

OT/ Dat de sportschool het aanleert aan jou in plaats van het teverbieden. Werkt toch averechts, want uiteindelijk wil je de oefening toch doen.
 
277,5 squat + 180 bench = niet bepaald slecht te noemen bij 100 kilo

293 deadlift ook niet, zeker als je kijkt naar hoe lang dat allemaal terug is
 
Misschien moet je even aan je leesvaardigheden werken. Als iemand zegt dat ik ""Deze zijn al 3 miljoen keer gepost gebruik volgende keer de zoekfunctie for ****s sake" Terwijl ik nooit om een filmpje had gevraagt vind ik bot
Sterf! jij ondankbare hond!

Als je die filmpjes bekijkt weet je precies hoe het moet en hoef je hier niet te vragen hoe het moet.
 
Ik ging vorige week voor het eerst naar de sportschool en ik mocht niet deadliften/squaten omdat het "te gevaarlijk" was voor een beginner en dat je een hernia kon krijgen. Ik zie niet echt hoe het gevaarlijk is als je gewoon niet te zwaar begint en de goeie techniek gebruikt (Ik oefen al 2 weken dmv youtube filmpjes)
luister alleen naar de echte profs..........hier op DBB!!
:thumbs:



BTW: wat Antilliaanse KARMA om van dat nare rode blokje af te komen!
;)
 
http://www.elitefts.com/documents/crossfit_total.htm

Hij heeft een 750 totaal gehad, back in the days. Niet indrukwekkend, genoeg om te spreken van enige ervaring. Zegt imo niet alles over iemands kwaliteiten als coach, voor de doelgroepen waar hij zich op richt.
1643 lbs, dus idd een 750 KILO totaal in de -90 kilo klasse!!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

I was never a terribly memorable lifter with PRs of 611 lbs in the squat, 396 lbs in the bench press, 633 lbs in the deadlift, and a 1643-lb total. However, I did actually win in the 198-lb class in the Greater Texas Classic in 1981
;)
 
Rustig maar mensen, ik bedoelde het niet zo :D Jullie vatten het weer veels te serieus op!
 
Ik ga het vanmiddag nog 1x vragen en anders doe ik het gewoon zonder toestemming(Ze controleren toch nooit). Newb vraag:Hoe herken je een squat/deadlift rack?

In het gemiddelde sportcentrum is het er niet en als het er wel is dan is het dat ding dat of onder het stof staat of er staat iemand te bb-curlen.

O ja verder is het meestal gewoon een rek met pinnen.
 
Hm vond die rippetoe altijd een kneus, grote praatjes maar geen daden ;) nog geen 150kg. voor 10 reps is niet echt indrukwekkend voor zo'n coach.
This is blasphemy!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

This is madness!
 
Ik beb een keer gedeadlift met 60kg en dan 4setjes van 8 herhalingen en heb er daarna 5 dagen last van gehad. Het zal wel aan m'n uitvoering liggen, maar ik vind het geen fijne oefening en ik ga dus ook niet meer deadliften. Wil het risico niet lopen dat ik met die oefening m'n rug verneuk.
 
Back
Naar boven