XXL Nutrition

deadliften met stang of rekje?

Bezoekers in dit topic

Tedje410

Cool Novice
Lid geworden
29 jul 2016
Berichten
41
Waardering
5
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Goedemiddag allen,

Ik heb een vraagje,
Wat is eigenlijk het verschil tussen deadliften met een stang of deadlitfen met zo rekje waar je in kunt staan?
Wat zijn de voor of nadelen en welke is beter?

Vraag me dit eigenlijk al een tijdje af vandaar dat ik het hier maar gewoon vraag?

Gr martijn
 
Heel andere beweging/startpunt.
 
Het verschil ligt hem vooral in je houding. En dat is erg persoonlijk.
Als je toegang hebt tot beide, probeer ze en ga dan progressief overloaden op de oefening die je het best ligt.
 
Conventional deadlift ( met stang ) heeft meer focus op vooral lower back en hamstrings. Hexbar deadlift ( met rekje ) heeft meer focus op quads.
Voordeel van conventional imo is dat het een hele goeie( betere dan hexbar in feite )posterior chain builder is. Voordeel van hexbar deadlift is dat het minder blessuregevoelig is wat betreft lower back.
Als je moest kiezen voor hexbar zou ik persoonlijk nog iets toeveogen van lower back work zoals back extensions of goodmornings.
 
Bedankt voor de antwoorden.
Is me een stuk duidelijker geworden nu!
 
Ondanks dat ik zelf nog nooit met een Hexbar heb gedeadlift is een verschil dat onmiddellijk in het oog springt: met de Hexbar kan je het gewicht dichter bij je lichaam houden, een niet onbelangrijk voordeel als je echt zwaar gaat.
 
Met hexbar kun je waarschijnlijk zwaarder. Maar het is geen deadlift.

Verder een prima oefening op zich.
 
Mijn ervaring is dat de hexbar de onderrug minder belast.
 
Hex bar is minder technisch ,en minder zwaar voor onderrug maar moeilijker voor lock out
 
Back
Naar boven