MuscleMeat

deadliften met straps? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Waarom zou dat niet goed zijn. Wil je dat motiveren?

Ik zeg niet dat het niet goed is, maar ikzelf deadlift met zwaar gewicht en zou kapot zijn na 10 sets (neervallen en blessures oplopen).
150 kg is voor de meeste niet echt een gewicht dat je 10 keer wilt doen (meeste als in, beginners die zulke vragen stellen). Zelfs met 60 kg zou ik geen 10 reps willen doen :o

Dan wil ik niet zien hou jij tilt als je deadlift voornamelijk een (onder)rug oefening vindt.

---------- Toegevoegd om 10:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:11 ----------



Ik ben rechts en heb daarom ook mijn bovenhandse grip rechts (die hand is sterker). Wissel dit nooit om en ben volgens mij nog steeds redelijk recht :P

Ik heb mijn bovenhandse grip links omdat mijn rechterhand eerder faalt (ik ben rechtshandig) :p Ik wissel ook nooit, zou niet weten waarom, alleen maar onwennig.
 
Als je echt een gladde klote stang hebt op de sportschool heb je nog net een excuus om met straps te trainen. Voor de rest gewoon een paar ballen kweken.

Ik heb pas straps besteld omdat ik van mening ben nog een goed excuus te hebben (hoop ik :P)
Ik doe sindskort een full body workout waarbij alles met barbell is. Qua pulls heb ik dus erg veel te maken met Deadlifts, shrugs en BORs.

Ik merk met name aan mijn rechter-onderarm (buitenkant) dat er een soort lichte pijn ontstaat die ook na de workout blijft hangen. Mijn vermoeden is dat dit beginnende overbelasting is en dat dit tegen gegaan wordt door de last dmv straps te verdelen / verminderen.

Of zie ik dit verkeerd?
 
Als ik 2 deadlift variaties doe in 1 training pak ik meestal straps voor de 2e oefening. Rest gewoon mixed grip.
 
Ik heb pas straps besteld omdat ik van mening ben nog een goed excuus te hebben (hoop ik :P)
Ik doe sindskort een full body workout waarbij alles met barbell is. Qua pulls heb ik dus erg veel te maken met Deadlifts, shrugs en BORs.

Ik merk met name aan mijn rechter-onderarm (buitenkant) dat er een soort lichte pijn ontstaat die ook na de workout blijft hangen. Mijn vermoeden is dat dit beginnende overbelasting is en dat dit tegen gegaan wordt door de last dmv straps te verdelen / verminderen.

Of zie ik dit verkeerd?

Denk eerder dat dit komt door biceps en triceps oefeningen met een rechte stang. Deze vermijd ik sowieso. Denk niet dat je onderamen verder snel overtraind zullen raken.
 
Denk eerder dat dit komt door biceps en triceps oefeningen met een rechte stang. Deze vermijd ik sowieso. Denk niet dat je onderamen verder snel overtraind zullen raken.

Hmz... ja Curls doe ik met rechte stang inderdaad. Ik zal dat ook eens veranderen.
 
Back
Naar boven