AndroidHealthClinic

Deadlifts altijd warming-up? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Doen jullie altijd 1 warming-up set bij deadlifts, ook als hij niet als eerste oefening staat?
 
Nee, ik warm niet op, doe 'm (Roemeense variant) om en om als superset met de squat, waar ik wel 1 warm-up setje voor doe.
Maar ja, ik doe dus HST en 3x per week dezelfde oefeningen.

Als ik maar 1x per week de DL zou doen, dan misschien wel?
 
Ik doe DL altijd als laatste oefening (uiteraard rugtraining). Als warming up doe ik altijd chinning.
 
doe hem ook meestal als laatste in de rug training of soms ergens middenin, maar vrijwel nooit als eerste oefening
 
heel veel mensen zweren erop de deadlift in het begin van de training te doen. Nou ik niet... heb het tot nu toe 2x geprobeerd en dat werkte voor mij totaal niet. Van de andere oefeningen bakte ik er geen moer meer van en veel krachtverlies bij de deadlift op het einde heb ik nou ook weer niet, dus hou hem lekker als laatste (ben je nog goed opgewarmt ook).
 
Doe 1 lichtere set.
Maar doe deadlift ook als laaatste oefening.
 
Ik doe hem ook altijd als laatst, want aan het eind ben je toch zo afgepeigerd dat je niets nuttigs meer kan doen. Maar ik doe ook altijd 1 lichtere set, just to be sure.
 
Doe altijd een warming-up (3 sets) voor de deadlift, ongeacht waar hij in mijn trainingsschema komt.
Kwestie van de bloedtoevoer naar de rug te bevorderen voordat ik zwaar begin te deadliften.
 
Doe eerst een setje licht gewicht, dan iets zwaarder, dan ga ik volle bak. Maar ik snap niet dat jullie allemaal deadliften als laatste rugoefening doen. Dat is toch verreweg de meest intensieve en vermoeiende rugoefening?

Is het niet zo dat je net als met borst en benen eerst de basisoefeningen pakt en dan pas de isolatieoefeningen? Moet trouwens ook echt al mijn power hebben om deadliften met maximale intensiteit te kunnen doen.
 
Straight leg deadlift hier. Niet rug maar hamstrings.
En ookal ben ik geen voorstander van rek en strekwerk dit is de enige oefening waarbij ik het wel doe en dan wel voordat ik begin aan mijn eerste set. Gewoon ff kijken of het wel gaat. Dit dus sinds ik een keertje een spiertje in mijn hamstrings heb verrekt toen ik te enthousiast begon. Doe hem zoiezo niet zwaar maar gewoon vaak, dus eerste set niet lichter.
Dit voelt goed zo en geen spiertjes meer verrekt :)
 
Originally posted by Rob G
Doe eerst een setje licht gewicht, dan iets zwaarder, dan ga ik volle bak. Maar ik snap niet dat jullie allemaal deadliften als laatste rugoefening doen. Dat is toch verreweg de meest intensieve en vermoeiende rugoefening?

Is het niet zo dat je net als met borst en benen eerst de basisoefeningen pakt en dan pas de isolatieoefeningen? Moet trouwens ook echt al mijn power hebben om deadliften met maximale intensiteit te kunnen doen.

Maar als je begint is je kracht gelijk een heel eind verbruikt voor de rest van je training.
Ik begin ook met een massabouwer (barbell row, dan dumbbell row) dan pak ik de deadlift en dan een oefening (soms 2) met kabels (pulldown, cable row).
Die kabeloefening voer ik niet op kracht uit, maar meer met correcte techniek. Aantal kg vind ik bij deze wat minder. Bij barbal row vind ik het wel belangrijk vandaar dat ik deze voor mijn deadlifts pak.
 
Back
Naar boven