AndroidHealthClinic

Deadlifts en deadlifts... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AnaboliC

Huge Freak
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
9.602
Waardering
3
Deadlifts 2x per week, wel goed of niet goed? (stiffed-leg/romanian DL op beendag en 'normale' deadlifts op rugdag)

mijn schema:

ma: quads/hams/calves
di: chest/bi/abs
wo: -
do: back/abs
vr: delts/tri
za: -
zo: -

Dus maandag romanian deadlifts en donderdag deadlifts. Ik heb dit wel een tijdje gedaan met een ander schema, en na RDL voelde ik mijn onderrug ook wel.
 
ok andere vraag :D doen jullie zowel deadlifts op beendag en rugdag?
 
en voor welke kies je dan, stiffed-leg DL op beendag of DL op rugdag?
 
Ik ga voor de deadlift op rugdag
 
Ik doe meestal de ene week de standaard dl bij rug, en de week daarop de RDL bij benen
 
2x per week... stiffed leg en de regular
 
wat je kan doen is wisselen tussen sumo en gewone deadlift voor een tijdje en zien hoe dat voor jou werkt.

je kan dus bvb gewoon deadliften. bij de meeste mensen (inclusief mezelf) neigt dit toch een beetje naar de stiff legged dl wanneer je echt zwaar gaat. dus meer rug

je kan dan op benen dag sumo gaan deadliften. correct sumo deadliften vraagt veel meer van je hams en glutes. dus meer benen

zie je wat ik wil hebben?
 
thx...ja ik heb de sumo-sT ook al een paar keer op beendag gedaan, voel 'm idd goed in m'n benen en niet in mijn onderrug.
 
1 Deadlift per week. Meestal doe ik of een SLD bij benen od een gewone deadlift bij rug.

Dus 6 weken lang een deadlift bij rug (regular) of 6 weken lang een SLD bij benen.

Vind de regular deadlift de lekkerste en de beste.
 
Back
Naar boven