Fitness Seller

Deadlifts waard?

Bezoekers in dit topic

Ano_110723

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
2.216
Lengte
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Hele simpele vraag: zijn deadlifts het waard voor het opbouwen van spieren? Ik zie hier veek discussie’s over. Heb zelf al wel wat ervaring met deadlifts, vond ze vroeger echt leuk maar had 1 keer een spier in mn rug slecht gestretched waardoor ik amper nog deadlifts doe

• Like
Waarderingen: Mister B
En wat zijn tot zover jou eigen conclusies die je uit die discussies hebt kunnen halen?

• Like
Ja hoor, als je je lichaam nog eens een extra boost wil geven.

• Like
  • Topic Starter Topic Starter
En wat zijn tot zover jou eigen conclusies die je uit die discussies hebt kunnen halen?
De kans op blessure is wel hoger dan meeste andere oefeningen zou ik zeggen, maar is het het waard om het te ‘masteren’ omdat het zo een goeie oefening schijnt te zijn

• Like
De kans op blessure is wel hoger dan meeste andere oefeningen zou ik zeggen, maar is het het waard om het te ‘masteren’ omdat het zo een goeie oefening schijnt te zijn
Waarom zou je dat zeggen? Ik zie persoonlijk veel meer blessures en klachten door een slechte Bench Press techniek dan door Deadlifts.

• Like
Waarderingen: Mister B en Solway Firth
Waarom zou je dat zeggen? Ik zie persoonlijk veel meer blessures en klachten door een slechte Bench Press techniek dan door Deadlifts.
Ik press al 2/3 jaar in totaal waarvan ik laatste jaar echt serieus kan zeggen (vorig jaar mei sinds gyms weer open zijn), ik heb misschien 1x pijn gehad in mijn schouder en dat kwam doordat ik te veel gewicht moest optillen om hem op positie te zetten (voordat je een set begint). Heb korte armen dus dat is wel kut soms. Voor de rest nooit iets verkeerds gemerkt bij bench press, maar dat is mijn ervaring tot nu toe. Kan best zijn dat het gemiddeld andersom is

Voor bodybuild doeleinden heeft het geen toegevoegde waarde en zijn er zat betere oefeningen.

• Like
Waarderingen: Bulk40, Gremlin, Japio en 3 andere personen
Ik kan je een video sturen van mijn bench press, als je gewoon gecontroleerd kan benchen zou er niks verkeerd moeten gaan

Voor bodybuild doeleinden heeft het geen toegevoegde waarde en zijn er zat betere oefeningen.
Het helpt mij wel bij het recht op staan. Schouders naar achteren. Voor mijn gevoel compenseert dit het bankdrukken, de ab oefeningen etc. Dat gevoel heb ik niet na rows.

Ja afwisselen kan, je onderrug en centrale zenuwstelsel laat je wel weten of je beter kunt gaan dl of rowen. Dat kan ook nog chest supported.

• Like
Waarderingen: Solway Firth en Ano_110723
140kg 6reps deadlifts lukt. 150kg one rep max. Maar squats zou ik zeggen 10 reps max 80 en 100kg 1rep max
Lekker door rammen !!
Ik heb eerst 12J PL gedaan voor ik als BB ging trainen. Je hebt dan een goede basis ontwikkelt.
btw: 6x140kg kun je wel 1x 160KG

• Like
  • Heart
Waarderingen: Mister B, Solway Firth en Ano_110723
Het helpt mij wel bij het recht op staan. Schouders naar achteren. Voor mijn gevoel compenseert dit het bankdrukken, de ab oefeningen etc. Dat gevoel heb ik niet na rows.

Ja afwisselen kan, je onderrug en centrale zenuwstelsel laat je wel weten of je beter kunt gaan dl of rowen. Dat kan ook nog chest supported.
Sure ik zeg niet dat het geen goede oefening is maar puur bb gerelateerd en als massa je doel is zijn er betere opties :)

• Like
Waarderingen: Mentat en RonnReeves
Terug
Naar boven