XXL Nutrition

Deathlift form check

Bezoekers in dit topic

Ooooh je bedoelt de deadlift, dacht nu komt het spectaculaire filmpje over deathliften maar helaas
Anyway, volgens mij prima uitgevoerd. Alleen af en toe zie ik wel een kleine bolling komen in je onderrug. Probeer deze wel echt goed op spanning te houden door je borst goed vooruit te houden. En je buik ook flink op spanning houden.

Succes :D
 
Bedoelde deadlift inderdaad :rolleyes:

Oke moet daar nog wel even aan werken dan.
Zal over een aantal weken wel weer is een filmpje posten om te kijken of er verbetering in is.


nog iemand misschien?

:D
 
Ooooh je bedoelt de deadlift, dacht nu komt het spectaculaire filmpje over deathliften maar helaas
Anyway, volgens mij prima uitgevoerd. Alleen af en toe zie ik wel een kleine bolling komen in je onderrug. Probeer deze wel echt goed op spanning te houden door je borst goed vooruit te houden. En je buik ook flink op spanning houden.

Succes :D

lol
 
Even goed filmen man je verdwijnt meteen uit beeld, ook te licht denk ik, zwaardere setjes is techniek makkelijker te beoordelen
 
Even goed filmen man je verdwijnt meteen uit beeld, ook te licht denk ik, zwaardere setjes is techniek makkelijker te beoordelen

Oke, zal de volgende keer inderdaad wat verder weg filmen. En wat zwaarder pakken dus next time, 5x5 ofzo.

Thankz...
 
Even goed filmen man je verdwijnt meteen uit beeld, ook te licht denk ik, zwaardere setjes is techniek makkelijker te beoordelen

dit.

je ziet pas echt wat er mis gaat als je het zwaar maakt.
 
bar gaat goed in een rechte lijn omhoog, let er op dat ik dit ook weer doet naar beneden, lijkt wel of ie je kniien raakt op weg terug naar beneden. verder ziet er goed uit!
 
bar gaat goed in een rechte lijn omhoog, let er op dat ik dit ook weer doet naar beneden, lijkt wel of ie je kniien raakt op weg terug naar beneden. verder ziet er goed uit!

Klopt man. Dat viel mij dus ook op na een paar keer kijken! Net alsof ik een soort 'S' maakt tijdens het zakken.

Voel de spierpijn wel aardig in me hamstring en me onderrug dus dat zit wel goed zit. Maar mijn techniek is zeker nog niet optimaal naar mijn gevoel :)
 
Mijn techniek is ook perfect als ik 40 kg deadlift.

Probeer het nu eens een stuk zwaarder.
 
Oke, zal de volgende keer inderdaad wat verder weg filmen. En wat zwaarder pakken dus next time, 5x5 ofzo.

Thankz...

en niet verticaal filmen
 
stang ligt te ver weg voor zover het te zien is. Lijkt erop alsof hij voor je tenen uitkomt. De reden dat je knieën op de terugweg in de weg zitten is doordat je eerst je knieën buigt ipv je heupen naar achteren brengt. Daarnaast helpt het bij mij om bij elke rep me longen te vullen met lucht, dat zorgt er sowieso voor dat alles strakker blijft en het helpt mij om me borst meer naar boven te brengen.
 
en niet verticaal filmen

Had 2 schijfjes van 2.5 op mekaar gestapeld en toen mij mobiel verticaal er tegen aan gezet, wist even geen betere manier. Nieuwe sessie even horizontaal filmen.

stang ligt te ver weg voor zover het te zien is. Lijkt erop alsof hij voor je tenen uitkomt. De reden dat je knieën op de terugweg in de weg zitten is doordat je eerst je knieën buigt ipv je heupen naar achteren brengt. Daarnaast helpt het bij mij om bij elke rep me longen te vullen met lucht, dat zorgt er sowieso voor dat alles strakker blijft en het helpt mij om me borst meer naar boven te brengen.

Hij komt ieder geval niet voorbij me tenen dat weet ik zeker, maar inderdaad misschien toch iets te ver weg.
Is het niet zo dat de bar op de helft van je voet moet uitkomen als je van boven kijkt?
Of verschilt dat per persoon?
Ademhaling heb ik me niet egt op gefocust. Op welk punt is het beste voor de uitademing?
 
Laatst bewerkt:
In en uitademen doe je wanneer het gewicht op de grond ligt. Stang moet inderdaad boven het midden van je voet liggen. https://www.youtube.com/watch?v=4AObAU-EcYE rippetoe legt het hier in 8 minuten heel goed uit.
 
Dichterbij de barbell staan, rug recht houden. Lock je wel goed uit? Kan ik niet zien.
 
Dichterbij de barbell staan, rug recht houden. Lock je wel goed uit? Kan ik niet zien.

Waarom zou hij uit-locken ? Wat voegt dat toe voor een bodybuilder ? (ALS ik mensen zie uitloggen hangen ze vaak achterover en dat lijkt me helemaal een no-go)


aan TS: maak eens een filmpje van recht opzij, niet onder een hoek. De stang hoort bij de start onder je schouderbladen te liggen, dus armen ietsies naar achteren)

Aardig artikel van onlangs: https://www.t-nation.com/training/deconstructing-the-deadlift
 
Waarom zou hij uit-locken ? Wat voegt dat toe voor een bodybuilder ? (ALS ik mensen zie uitloggen hangen ze vaak achterover en dat lijkt me helemaal een no-go) aan TS: maak eens een filmpje van recht opzij, niet onder een hoek. De stang hoort bij de start onder je schouderbladen te liggen, dus armen ietsies naar achteren) Aardig artikel van onlangs: http://www.t-nation.com/training/deconstructing-the-deadlift

Is hij een bodybuilder? Ik kan dat namelijk nergens terug vinden.
En met locken bedoel ik niet acherover hangen, niet zo prettig.
Meerwaarde = ROM
 
een cue die je volgende keer misschien kunt gebruiken is ja navel naar de grond duwen voor je gaat liften(spanning bouwen), vond je rug niet helemaal moor recht als ik eerlijk ben
 
In en uitademen doe je wanneer het gewicht op de grond ligt. Stang moet inderdaad boven het midden van je voet liggen. http://www.youtube.com/watch?v=4AObAU-EcYE rippetoe legt het hier in 8 minuten heel goed uit.


Nu ik het filmpje vergelijkt zie ik duidelijk dat ik de stang niet op de goede beginpositie had, dus niet mid-foot.
Het in en uitademen moet ik ook gaan doen.

Nice video btw!

Dichterbij de barbell staan, rug recht houden. Lock je wel goed uit? Kan ik niet zien.
Vandaag 10:43

Waarom zou hij uit-locken ? Wat voegt dat toe voor een bodybuilder ? (ALS ik mensen zie uitloggen hangen ze vaak achterover en dat lijkt me helemaal een no-go)


aan TS: maak eens een filmpje van recht opzij, niet onder een hoek. De stang hoort bij de start onder je schouderbladen te liggen, dus armen ietsies naar achteren)

Aardig artikel van onlangs: [Link niet meer beschikbaar]

Is hij een bodybuilder? Ik kan dat namelijk nergens terug vinden.
En met locken bedoel ik niet acherover hangen, niet zo prettig.
Meerwaarde = ROM


Lockout zit wel goed, hang niet achterover.


een cue die je volgende keer misschien kunt gebruiken is ja navel naar de grond duwen voor je gaat liften(spanning bouwen), vond je rug niet helemaal moor recht als ik eerlijk ben

Inderdaad, mijn startpositie vind ik dus ook niet mooi en daar moet het meeste aan gewerkt worden in mijn ogen :). Bedankt voor de tip.
 
Back
Naar boven